Anname lihtsad soovitused, millele pöörata tähelepanu auto ostmisel ja valikul. Auto ostmine on kaalutletud otsus, mis eeldab iseenda ja pere põhjalikku võimaluste ja soovide analüüsi. Vastasel juhul on oht, et ostetud auto ei vasta tulevikus ootustele.
Alustada tuleks vajaduste analüüsist
Vastused tuleks leida järgnevatele küsimustele:
- Kui pikkadeks sõitudeks ja kui tihti plaanitakse ostetavat autot kasutama hakata?
- Kas rahalistele võimalustele ja tegelikule vajadusele sobib kasutatud või uus auto?
- Kas universaal, sedaan või mõni muu keretüüp?
- Milline käigukast ja mootor võiks ostetaval autol olla?
- Kas on vajalik erivarustuse paigutus (laste turvatoolid või vankrid, lemmikloomapuur)?
- Kas pere suurus võib lähiajal muutuda?
Seetõttu ei ole auto ostmine tegevus, mida peaks tegema läbimõtlematult, selleks on vaja varuda aega ja langetada kaalutletud otsus.
Uue või kasutatud auto ostmine – milline variant valida?
Tugevaid argumente leidub nii kasutatud kui ka uute autode kasuks.
Uue auto peamiseks eeliseks on asjaolu, et selle kulud on paremini prognoositavad, sest tehniliste probleemide korral kaitseb ostjat enamasti garantii. Samuti on uus auto reeglina ökonoomsem ning keskkonnasõbralikum. Ära ei saa unustada ka lisavarustust, mis vanemal sõidukil võivad puududa.
Lugege täpsemalt, mida jälgida uue auto ostmisel.
Kasutatud auto ostmise kasuks räägib madalam hind. Samas võib see pikemas perspektiivis olla petlik, kuna sagedamini võib ette tulla ootamatuid probleeme ja väljaminekuid. Üks võimalus ootamatuste vähendamiseks on soetada sõiduk, millel on usaldusväärne hooldusajalugu.
Lugege täpsemalt, mida jälgida kasutatud auto ostmisel.
Manuaal- või automaatkäigukast?
Mõlemal variandil on omad tugevad ja nõrgad küljed. Automaatkäigukastiga on väga mugav liigelda, eriti linnas, kuid enamasti on sel juhul kütusekulu suurem (eriti just vanemate autode puhul). Manuaalkäigukast tähendab väiksemat kütusekulu, kuid on olemuselt ebamugavam, eriti linnaliikluses ja ummikutes. Teisalt on aga manuaalkastiga auto enamasti odavama hinnaga.
Mootori võimsus
Kui sõidate enamasti linnas ja peate tähtsaks ökonoomsust, siis ei ole otstarbekas soetada endale võimsa mootoriga autot. Sama kehtib ka vastupidi – väike ja kokkuhoidlik linnaauto ei pruugi sobida, kui on tihti tarvis pikka maad sõita või raskeid asju või järelhaagist vedada.
Diisel, bensiin, hübriid või elektriauto
Diiselmootor sobib inimesele, kellel on enamasti vaja sõita pikki vahemaid, sest maanteel on selline mootor üsna ökonoomne. Samas võib diiselmootori hooldamine olla mõnevõrra kulukam – diiselmootoril on rohkem kuluvaid osi. Lisaks on diiselmootoriga autod ka veidi kallimad.
Bensiinimootori kasuks võiks otsustada linnaliikleja, kelle sõidud ei ole väga pikad. Bensiiniga sõitev auto soojeneb kiiremini ja käivitub talvel hõlpsamini. Bensiinimootori hoolduskulud on väiksemad, kuid kulu kütusele jällegi suurem.
Peamiselt linnasõitude tegija võiks kaaluda ka hübriidi või elektriauto ostmist. Hübriidil on kütusekulu kokkuhoid just linnas, samas on hübriid kallim osta. Elektriauto eelised on ilmselged: vähem heitmeid ja väikesed sõidukulud, ent oluliseks puuduseks on väike sõiduulatus ning kõrgem hind.
Keretüüp
Auto keretüübi vaates on variante päris palju: sedaan, universaal, luukpära, mahtuniversaal, kupee jne. Linnapildis märkame kõige rohkem universaal- ja sedaankerega sõiduautosid. Valik sõltub eelkõige teie praktilistest vajadustest.
Kui vajate sageli ruumi suuremate asjade või lemmiklooma vedamiseks, siis on mõistlikum valik universaal või mahtuniversaal. Kui olete kindel, et piisab väiksemast pagasiruumist, siis sobib teile tõenäoliselt ka luukpära või sedaankerega sõiduauto. Mitmelapselise pere igapäevaste vajaduste täitmiseks võivad aga kupee ja kabriolett osutuda väga ebamugavaks valikuks.
Tähtsaid otsuseid auto ostmisel on palju ja nende langetamisega pole otstarbekas kiirustada. Iga nüanss nõuab mõttetööd – ikka selleks, et lõplik otsus teid täielikult rahuldaks.
Kui aga olete auto juba välja valinud, täitke liisingutaotlus, kui soovite enne valiku tegemist oma liisinguvõimalusi arutada, siis kontakteeruge meiega liising@seb.ee.
Martin Kõrv
SEB kliendikommunikatsioonijuht
Tutvuge teenuse tingimustega lehel seb.ee ja vajaduse korral pidage nõu asjatundjaga. Autoliisingu krediidi kulukuse esialgne määr on 3,77% aastas järgmistel näidistingimustel: sõiduki hind koos käibemaksuga 15 000 eurot, sissemakse 1500 eurot (10% sõiduki hinnast), jääkväärtus 25% sõiduki hinnast, kasutusse võetav krediidisumma koos käibemaksuga 13 500 eurot, intressimäär 3,00% aastas krediidijäägilt (intressimäär koosneb kuue kuu euriborist ja marginaalist 3,00%; 25. novembril 2015 oli kuue kuu euribor –0,0310%. Euribori negatiivne väärtus arvestatakse intressi arvutamisel võrdseks nulliga, lepingus fikseeritud euribor võib muutuda iga kuue kuu järel, marginaal on fikseeritud lepingu lõpuni), tagastamine viie aasta jooksul 60 igakuise annuiteetmaksena, mis esimesel kuuel kuul on 184,67 eurot, lepingu sõlmimise tasu 225 eurot, makstakse lepingu sõlmimisel. Kliendi makstav kogusumma on 16 602,55 eurot. Liisinguperioodil peab liisitud sõidukil olema kasko- ja liikluskindlustus. Kindlustamise kulusid ei ole kulukuse määras arvesse võetud.