Kogu maailmas on e-kaubandus viimastel aastatel kasvutrendis. Nii ka Eestis, kus tarbijad valivad üha enam ostukohaks veebipoe. Tänases olukorras on selge, et paljudel kaupmeestel on käes keeruline aeg ning nad on fakti ees: tuleb rajada tõeliselt hästi toimiv e-pood, mis lõikaks kasu e-kaubanduse võimalustest või jääda oma toote või teenuse müügiga tavaolukorras taastumist ootama.
Eesti E-kaubanduse Liidu e-ostlemise kokkuvõte illustreerib ilmekalt veebiostude kasvutrendi. 2019. aastal kasvas e-kaubanduse käive võrreldes 2018. aastaga 26% ja ulatus 1,4 miljardi euroni ja 80-90% oste ning esmased tootepäringud tehti mobiiltelefonist. E-ostlemise olulisuse tõttu on kogutud siia sammud, mis võiks aidata e-poe loomisel ja kliendile sobiva lahenduse pakkumisel.
E-poe rajamise etapid
Seadke eesmärk
Enne e-poe loomist või muutmist tasub kindlaks määrata oma eesmärk, sihtturud, konkurendid ja kliendi tarbimisharjumused. Mõelge läbi, kuidas pakkuda kliendile head kogemust, kui ta ei astu reaalsesse kauplusesse sisse ega saa kaupa oma käega katsuda. Muutke kauba tutvustamine interaktiivseks: esitlege tooteid piltide ja video kaudu. Kuna üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna, siis kvaliteetsed müügipildid kahtlemata toetavad müüki. Et kliendiga suhtlus oleks lihtne ja kaasaegne, vastake potentsiaalse kliendi küsimustele võimalusel reaalajas veebipõhise suhtluskeskkonna vahendusel.
Millist platvormi eelistada?
Valitav e-poe platvorm võiks olla makse- ja tarnelahendustega integreeritav ning seotud füüsilise poega. Kaaluge, millised funktsioonid võiksid e-poes olla. Kindlasti võtke e-poe platvormi valides ühendust pangaga, et uurida konkreetse süsteemiga integreeritavate makselahenduste kohta. Populaarsed e-poe platvormid on WooCommerce, PrestaShop, Magento ja OpenCart.
Globaalsed maksevõimalused on rahvusvahelise edu alus
Teie ettevõtte ärimudeli põhjal otsustage, kas keskendute kohalikule tarbijale, Euroopa Liidu ostjale või globaalsele turule. Kui olete oma kliendi positsioneerinud, siis tekib arusaam sellest, missugust makselahendust e-poes pakkuda. Eestis, Lätis ja Leedus on kliendid harjunud kasutama maksmiseks pangalinki. Internetis ostmisel on eestlased Euroopas suurimaid pangalingi kasutajaid - koguni 70% kõikidest veebiostudest tasuti 2019. aastal pangalingi kaudu.
Teine võimalus on võtta vastu interneti kaardimakseid, millega annate oma veebipoes mugava ostuvõimaluse kaardiomanikele üle maailma. Näiteks Euroopa Liidus tasutakse internetiostu eest väga sageli Visa või Mastercardi kaardiga. Seejuures ei ole krediitkaart ainus interneti kaardimakse võimalus: ka harilik Mastercardi deebetkaart sobib veebiostudeks suurepäraselt. Deebetkaardiga veebimaksete maht on kasvanud viimastel aastatel väga jõudsalt.
Interneti kaardimakse võimaldab teha ka regulaarseid makseid ehk n-ö otsekorraldust kaardilt. Sel juhul ei pea klient iga kuu käsitsi arveid tasuma ja kaupmees ei pea talle pidevalt arveid saatma. Nii hoiate ära tehnilistel põhjustel või unustamise tõttu tekkinud võlgnevusi. Kaardi otsekorraldust kasutavad edukalt näiteks Netflix ja Spotify.
Pangalingi ja interneti kaardimaksed ühe liidestuse ja lepinguga: SEB e-äri makselahendus
Ostja eelistab lihtsust
E-pood olgu pigem lihtne ning personaalne: kui kaup ja teenus klienti kõnetavad, siis ei pea ta ka vastavaid reklaampostitusi rämpspostiks. Praegu müüb selge, kiire ja mugav lahendus. Toode ja teenus peab olema turvaline, kvaliteetne ning ajakohane.
Oluline on lihtsust meeles pidada ka ostu vormistamise lehel. E-kaubanduse Liit kogunud parimaid ideid selleks, et ostuks vormistamine edukalt lõpuni viidaks. Näiteks soovitatakse võimalikult paljude väljade automaatset eeltäitmist ning usaldus- ja turvamärkide esile toomist – kui olete E-kaubanduse Liidu liige, e-poel on SSL sertifikaat, pakute tundud pankade või krediitkaartide maksevõimalusi, siis suurendage usaldusväärsust ja tooge see kõik nähtavale.
E-poe koostöö logistikateenusega
Pakiautomaat ja pakirobot on mugav lahendus, kuidas klient saab oma kauba lihtsasti kätte. Kuna Eestis on logistikalahendused hästi arenenud, tasub e-poe omanikul sõlmida logistikaettevõttega leping, et pakkuda kliendile kiiret ja mugavat pakisaamise teenust.
E-pood ei saa kunagi päris valmis
E-kaubanduse valdkond ning interneti makselahendused arenevad pidevalt, mistõttu tasub end kursis hoida ja jälgida trende, vaadata missuguseid uuendatud makselahendusi pakub pank ning valida enda ärile ja klientidele sobivaimad lahendused.
Aitame teil leida sobiva makselahenduse
Makselahenduse eksperdid annavad hea meelega nõu, pakuvad võimalikke sobivaid lahendusi ning aitavad lepingu sõlmimisega.