Digitaalset toiduohutuse platvormi pakkuv FoodDocs loob kasvuprogrammis digitaalset töölauda toiduainetega tegelevatele ettevõtetele. Reaalajas kättesaadav töölaud annab ülevaate ettevõtte toiduohutuse seisust igal ajahetkel ja lihtsustab seeläbi dokumendihaldust.
Tõhus digitaalne lahendus aitab suurriikide kliente
SEB ja Euroopa Innovatsiooniakadeemia Kasvuprogrammiga liitudes oli FoodDocsi tiimil tootejuht Karin Repi sõnul kaks suurt ideed – läbipaistev toiduohutus ja soov edukalt välisturgudel laieneda. Investeeringu kaasamisel osutus olulisemaks laienemine ja valikus olid suurima toiduettevõtete arvuga riik Euroopas, Saksamaa, ning Ukraina.
FoodDocsi lahendus aitab Saksa klientidel digitaliseerida nende iganenud toiduohutusdokumentide paberimajandust ja Ukraina klientidel leida lahendus riigi kehtestatud regulatsioonile, mis nõuab, et igal toiduettevõttel oleks alates 2019.a. septembrist kasutusel Euroopa Liidu toiduohutussüsteem. Nii Saksamaal kui Ukrainas on müüki alustatud edukalt. Saksamaal on klientidena fookuses vanadekodud ja haiglad, sest vananevas ühiskonnas on oodata iga-aastast lisa juba 30 000 olemasolevale vanadekodule. Saksamaa toetab riiklikult 12 000 euroga igat vanadekodu digitaalsete lahenduste kasutuselevõtul. Ukrainas peetakse mitme suure jae- ja toitlustusketiga läbirääkimisi FoodDocsi süsteemi kasutuselevõtuks.
Mentorid suunavad uutmoodi mõtlema
FoodDocs võitis 2018. aastal Eesti suurima äriideede konkursi Ajujaht, ning seal tekkis Karin Repi sõnul ka kasvuprogrammiga liitumise mõte. Ajujahil SEB Kasvuprogrammi tutvustust nähes ei kaheldud, et just seda on ettevõttel kasvuhüppeks vaja.
Kasvuprogrammi suurim väärtus on Repi sõnul üks-ühele vestlused mentor Alar Kolki ja Empowermenti koolitaja Andres Haaveliga. „Oma läbinägelikkuse ja arvutusvõimega suutsid nad meid korduvalt pahviks lüüa. Analüüsisime meie ettevõtte kasvuplaani ja ärimudelit korduvalt ja põhjalikult,“ sõnas Repp ning lisas, et erinevad osapooled täiendavad teineteist erinevatest vaatenurkadest. Näiteks Euroopa Innovatsiooniakadeemia lähtus ambitsioonist, kuidas ja kuhu suunas võimalikult kiiresti kasvada, Empowerment sellest, kuidas niisuguse kasvu juures oma tiimi tugevdada ja juhtimissüsteeme kujundada ning SEB pangana sellest, kuidas protsessi rahastada.
Programm oli FoodDocsi tiimi jaoks põhjalik ja kodutöid jätkus. Peab pühenduma ja leidma aega, kuid keeruliseks neid ei peetud. Repp soovitab võtta aega, et osaleda programmi koolitustel, sest kasvuprogrammi mentori ja Euroopa Innovatsiooniakadeemia asutaja Alar Kolki koolitusi peab ta legendaarseks: „Alar suudab igaühe panna teistmoodi mõtlema ja oma igapäevasest rutiinist välja tulema.“
Mida kasvuprogramm ettevõtetele pakub
Motivatsioon ja tuleviku koostöövõimalused
FoodDocsi tiimis oli 3 inimest juhtkonnast, kuid kõikidel ettevõtte töötajatel oli võimalus osaleda eneseharimiseks veebikoolitustel, et nad oleksid kaudselt programmi kaasatud ja ideede tekkimisel neid ikkagi jagaksid. Programmi edukaks läbimiseks peab FoodDocsi tiim piisavat motivatsiooni ja kõrgeid eesmärke. Kasvuambitsioonidest inspireerituna toob Karin Repp võrdluse: „Paned eesmärgiks 10. korruse, jõuad viiendale. Paned eesmärgiks 5. korruse, jõuad ainult esimesele.“
Kasvuprogrammis osaledes loodi paljude ettevõtjatega häid kontakte ning edasine koostöömõte tekkis näiteks biolagunevaid nõusid tootva ettevõttega Ursus OÜ, mis sobib toiduettevõtlusega suurepäraselt. Head koostöövõimalust näeb FoodDocs ka SEB-ga, kus loodav digilahendus on hea võimalus testida nii Euroopa Liidus kui ka muudes riikides erinevaid SaaS äride makselahenduse võimalusi.
Eesti idufirma FoodDocs asutati 2017. aastal.
Vähem kui kahe tegevusaastaga on FoodDocs saanud rahastust EASilt ja investoritelt, võitnud konkursid Ajujaht ja Prototron ning pakub valmislahendust rohkem kui 2000 kliendile Eestis, Ukrainas ja Saksamaal.
Ettevõtte asutajad, tootejuht ja toidutehnoloog Karin Repp ning turunduse- ja müügijuht Katrin Liivat on toidutööstuses kahe peale tegutsenud rohkem kui 30 aastat.
FoodDocsi tiimi kuulub ka koer Ruudi, kes täidab juhtivpositsiooni õnnelikkuse spetsialistina.
Reili Lehis
SEB kliendikommunikatsiooni juht