Oma äri loomisel on kõige olulisem esimene samm – kui seda ei astu, ei saagi teada, kuhu oleks võinud välja jõuda. Sageli leitaksegi õige äriidee siis, kui on juba mõnda aega ettevõtluses tegutsetud. Nii et äri loomisega võib alustada kohe. Soovitusi annab 1Office - Envoice partner Ivar Veskioja.
Vaadake ka teiste ettevõtjate lugusid ja soovitusi uuest praktilisest videoõppe keskkonnast eakadeemia.seb.ee.
- Pole olemas töötavat äriideed, vaid on töötavad inimesed.
- Äriidee otsimisse ei tasu kinni jääda.
- Kõige olulisem on esimene samm, sest kui seda ei astu, pole lootust ka edu saavutada.
Äriidee on nagu sport – pole oluline, kes esimesena stardib, vaid kes kiiremini jookseb. Turul on alati ruumi uutele tegijatele, kes suudavad oma äriidee suurepäraselt ellu viia, head turundust teha ning kokkuvõttes joosta teistest kiiremini. Kui vaadata selle sajandi suuri ärisid, siis paljusid neist polnud eelmisel sajandil olemaski, nii et nad on võrreldes vanade suurte ettevõtjatega arenenud palju kiiremini.
Sageli alustavad algajad ettevõtjad äri loomist sellest, et kirjutavad pika ja põhjaliku äriplaani, ent see võib paraku anda vastupidise efekti. Jäädakse kinni fakti, et äriplaan ei ole täiuslik, samas kui tegelikult on oluline äriplaani reaalne elluviimine, mitte idee ise. Pole olemas töötavat äriideed, vaid on töötavad inimesed!
Oma äriidee viivad ellu inimesed, kellel on olemas tahe ja valmidus oma oskusi-teadmisi täiendada, ehitada üles võrgustik ja võtta riske. Kusjuures riski võtmise valmidus võib hakata seoses vanusega langema, mis tähendab, et näiteks 25-aastane inimene on riskialtim. Ta on valmis tasuta töötama, pingutama ning loobuma tavapärasest karjäärimudelist, kus igal aastal on suurem palk, uus auto ja suurem kodu. Riskimine ja esimese reaalse sammu astumine ongi sageli olulisemad kui täiuslik äriidee.
Esimene praktiline samm võiks olla aga mõttekaaslaste leidmine. Tihtipeale on alustaval ettevõtjal end keeruline motiveerida, alustada igal hommikul abstraktsete eesmärkide ja tööga, millel pole käegakatsutavat tulemust ei sel kuul, kvartalil ega ka aastal. Ideaalse äriidee teostuseni võib jõuda alles 7–10 aasta pärast, nii et inimesed peavad olema suutelised pikalt pingutama. Seega valige head partnerid, innustage üksteist ning uskuge üksteisesse! Kui te pole nõus pühenduma, siis edu ei tule.
Vaadake ka teiste ettevõtjate lugusid ja soovitusi uuest praktilisest videoõppe keskkonnast eakadeemia.seb.ee.