Koroonaviirus ei ole kuhugi kadunud ning vaadates viiruse leviku viimaseid arenguid, tasub igal hetkel valmis olla kohustuslikuks koduseks karantiiniks.
Vaadake, kas Teie rahaasjad on karantiinikindlad ehk kas saate vajalikke igapäevaseid toiminguid teha internetis või pangaautomaadis. Võimalusel aidake oma vanemaid või eakamaid pereliikmeid, et nende rahaasjadki oleksid hästi korraldatud.
Olulisim igapäevasteks pangatoiminguteks:
1. Pangakaart igapäevasteks ostudeks ja sularaha väljavõtuks
Pangakaardiga arveldamine on tervisele tunduvalt ohutum, sest erinevalt sularahast on pangakaart ainult Teie käes. Vaadake üle oma kaardi limiidid – nii sularaha väljavõtmise kui poes maksmise limiiti saab tasuta muuta internetipangas ja mobiilirakenduses või pangakontoris teenustasu eest.
Paljudel pangakaartidel on viipemakse funktsioon, mis vähendab kontakte makseterminali kui üldkasutatava pinnaga. Ostude eest summas kuni 50 eurot saab kergesti terminalil kaarti viibata. Tasub üle vaadata, kas Teie kaardil on viipemakse võimalus sisse lülitatud ja missugune on selle limiit. Turvalisuse eesmärgil küsitakse aeg-ajalt ikkagi ka PIN-koodi.
Kui on vaja sularaha, on raha väljavõtmiseks soodsam ja ohutum kasutada pangaautomaati. Hoolitsege selle eest, et hoiate distantsi ja puhastate käed enne ja pärast automaadi kasutamist.
Valige deebetkaart ning saadame selle Teile postiga koju
2. Internetipangas saate teha ülekandeid ja lihtsamaid toiminguid
Internetipank annab vabaduse teha kõik ülekanded ja muud arveldused kodust lahkumata. Näiteks saate internetipangas tellida uue pangakaardi, muuta kaardi limiite, sõlmida e-arve püsimakse ja püsikorralduse lepinguid.
Internetipank lihtsustab igapäevaste rahaasjade korrashoidu, sest Teil on sellele ligipääs igal ajahetkel, kohast sõltumata. Vajalik on vaid internetiühendus ja turvaline arvuti või nutitelefon. Lepingu saate sõlmida lähimas SEB pangakontoris või mugavalt videokohtumisel pangatöötajaga.
Mobiilirakendus võimaldab samuti kiiret ligipääsu kontojäägile, ülekannetele ja muudele lihtsamatele toimingutele.
Kui kasutate Androidi nutitelefoni, siis saate rakenduses seadistada oma pangakaardi ka mobiilse viipemakse võimaluse kasutamiseks.
3. Mida kasutate internetipanka sisse logimiseks ja digitaalseks allkirjastamiseks?
Internetipanka ja ka muudesse internetikeskkondadesse turvaliseks sisse logimiseks ja digitaalseks allkirjastamiseks on mitu võimalust:
- Smart-ID jaoks vajate nutitelefoni.
Smart-ID rakenduse saate alla laadida ja konto luua internetis ID-kaardiga. Pangakontoris nõustaja juures saab samuti Smart-ID-d vormistada. Kaasa on vaja võtta ID-kaart või pass.
- ID-kaardi kasutamiseks vajate PIN 1 ja 2 koodi, kehtivaid sertifikaate ning ID-kaardi lugejat.
Koodid väljastatakse koos ID-kaardiga. Kui need on ununenud, siis saate uued koodid Politsei- ja Piirivalveameti teenindusest.
Lisainfo ID-kaardi kasutamise kohta
- Mobiil-ID kasutamiseks on vaja sõlmida leping oma mobiilioperaatoriga (Elisa, Tele2, Telia). Sõlmimiseks on vaja kehtivate sertifikaatidega ID-kaarti.
Lisainfo Mobiil-ID kasutamise kohta
4. Arvete tasumiseks kasutage püsimakseid
Kasutage automaatseid arvete tasumise võimalusi, et vältida regulaarset pangakontori külastust. Püsimaksega hoolitsete ka selle eest, et arve summa jõuaks õigel ajal saajale. Oluline on see, et kontol oleks arve tasumiseks vajalik summa.
- Kui maksate kellelegi regulaarselt (nt iga kuu või iga nädal) kindla summa, siis on kõige mõistlikum teha püsikorralduse leping. Valite sobiva saaja, summa ja kuupäeva ning ülekanne läheb Teie kontolt automaatselt.
- Kommunaalarvete tasumiseks on mugav võimalus e-arve püsimakse leping. E-arve ehk elektrooniline arve tähendab, et arve saadetakse Teie internetipanka ning arve summa kantakse teenusepakkujale automaatselt.
Püsimakse lepinguid saate sõlmida tasuta nii internetipangas kui pangakontoris. Kui Te pole kindel, missugust maksevõimalust kasutada, küsige nõu pangatöötajalt.
5. Kas pangal on võimalik saata Teile olulist infot?
Kui kasutate internetipanka, kontrollige oma andmetes, kas olete lubanud pangale võimaluse Teile olulist ja vajalikku infot ning pakkumisi saata. Näiteks e-kirja, SMSi või telefoni teel saab pank edastada infot kiiresti ja mugavalt. Kui olete selle võimaluse keelanud, siis on võimalik, et osa olulisest infost ei jõua Teieni.
Internetipangas saate oma andmeid kontrollida ja muuta menüüpunktis Lisateenused/Seaded -> Kontakt- ja lisaandmed. Ka pangakontoris saab nõustaja Teiega koos andmed üle vaadata ja vajadusel uuendada.
Koroonaviiruse levikuga seotud vajalik teave
SEB kontorite ja pangaautomaatide asukohad ja lahtiolekuajad
Reili Lehis
SEB kliendikommunikatsiooni juht