Tavaliselt kuulub töötajate motivatsioonipaketti konkurentsivõimeline palk, hea töökeskkond ja sõbralikud kolleegid, lisaks mõned sportimisvõimalused ja firma soodustused. Vähe leidub aga ettevõtteid, kes pakuvad ka elukindlustust. See on töömaastikul uus trend.
Inimesed väldivad elu kriitilistele momentidele mõtlemist ja seetõttu keskenduvad ka ettevõtted eelkõige soodustustele, mis mõjutavad töötajate motivatsiooni kõige rohkem olevikus. Sageli ajendab kogu kollektiivile elukindlustust tegema just mõni raske sündmus. „Ka meil oli eelmisel aastal kurb juhtum, kus elukindlustusest oleks töötaja perele olnud suur abi,“ räägib kiirkullerifirma TNT personali- ja kvaliteedispetsialist Anni Paves.
Nüüd on kõigil nende viiekümnel töötajal lisaks õnnetusjuhtumikindlustusele olemas ka elukindlustus. „Meil oli juba varem soodustuste süsteemis õnnetusjuhtumikindlustus, aga tahtsime, et töötajatel oleks kaitse ka kõige raskemate ja kurvemate sündmuste puhul,“ ütleb Paves.
Elukindlustus pole igapäevaselt nähtav soodustus
Miks on aga nii, et tihtipeale hindavad töötajad näiteks sportimisvõimalusi rohkem kui elukindlustust? Tõenäoliselt on asi selles, et viimast ei saa igapäevaselt n-ö kasutada. Seetõttu ei pruugi paljud seda võtta kui soodustust, hinnates rohkem käegakatsutavaid preemiaid. „Lisaks tundub mulle, et kindlustus pole veel levinud soodustus, sest kuidagi on kujunenud arvamus, et selle osa eest elus hoolitsevad inimesed ise,“ arvab naine. TNTgi teeb küll töötajatele elukindlustuse, kuid see pole nende peamine soodustus ega midagi sellist, mida nad töökuulutuses eraldi välja tooks. Tegelikult võiks, sest elukindlustuse omamine annab tugevama kindlus- ja turvatunde.
See on ka peamine põhjus, miks ettevõtted peaksid mõtlema töötajate kindlustamise peale. Paves teab oma kogemusest, kui oluline see inimestele on. Sageli teeb elukindlustuse peres peamise sissetuleku tooja või mõeldakse sellele alles suurte laenukohustuste puhul. „Ootamatud asjad võivad aga juhtuda meist igaühega, mistõttu pakume TNTs kindlustust kõikidele töötajatele,“ ütleb ta ja lisab, et suurel osal nende töötajatest seda muidu ei olekski. „Ilmselt on nad sellele mõelnud, aga pole lihtsalt ise teinud,“ arvab Paves.
Töötajate tagasiside on positiivne
Nagu arvata võib, on töötajate tagasiside elukindlustusele positiivne. Nad hindavad, et ettevõte neist hoolib ja seda ka väljendab. „Me pühendame palju aega ja tähelepanu sellele, et töötajal oleks iga päev hea tööl olla ja lisaks igapäevastele asjadele mõtleme ka tulevikule ja töötajate peredele,“ tutvustab Paves. „Kui peaks tekkima raske olukord, siis on perel olemas finantsiline tugi, mis võib sellisel hetkel väga vajalik ja tähtis olla. Tahame oma inimestele ja nende lähedastele kindlustunnet pakkuda,“ lisab ta.
Kui aga TNT hakkas kindlustusepakkujat otsima, siis selgus, et sobivat koostööpartnerit polegi nii kerge leida. „SEB aitas meid koos kindlustusmaakleriga igati, selgitades tausta ja erinevaid variante. Meie jaoks oli see uus teema ja saime kogu asjast väga hea ülevaate,“ on Paves õnnelik, et ühiselt leiti neile sobiv lahendus.
Getter Orusalu
vabakutseline ajakirjanik