Ehkki tänapäevased pangalahendused pakuvad teie rahale märkimisväärset kaitset, pakub SEB oma klientidele pangakaartide turvalisuseks lisavõimalusi, millega on võimalik kõrvaldada vähimgi pettuseoht. Seadete muutmine võtab aega vaid paar minutit ja on tasuta.
Kuidas muuta oma pangakaardi seadeid?
Seadeid saate muuta nii SEB mobiilirakenduses kui ka internetipangas:
Mobiilirakenduses valige „Kaardid“, seejärel valige sobiv kaart ja klõpsake „Tehingud ja limiidid“.
Internetipanga menüüpunktis „Arveldamine“ -> „Kaardid“ -> „Minu kaardid“ valige sobiv kaart ja „Muudan andmed“.
Milliseid pangakaardi funktsioone lubada?
Pangakaardi seadetes saate lubada või keelata funktsioone vastavalt vajadusele. Kõige olulisemad igapäevased funktsioonid on kontaktivabad maksed, veebiostud ja välismaal maksmine.
Viipemaksed võimaldavad ostude eest tasuda makseterminalil viibates, PIN-koodi sisestamata. Kui te ei kasuta seda funktsiooni igapäevaselt, võib olla mõistlik see keelata. Viipemaksetele saate seada limiidi, millest suuremaid oste tehes on vaja sisestada PIN-kood. See lihtne samm võimaldab teil oma raha kaitsta kaardi kaotamise või varastamise korral. Oluline on meeles pidada, et turvalisuse huvides küsib makseterminal aeg-ajalt PIN-koodi, isegi kui ostusumma ei ületa teie seatud limiiti.
Tehingud välismaal õigust on vajalik eelkõige reisimiseks. Kui asute püsivalt Eestis, võib selle funktsiooni keelata. Reisile minnes saate funktsiooni taas sisse lülitada internetipangas või mobiilirakenduses.
Kasutamine internetis – selle õiguse soovitame lubada ainult siis, kui ostlete sageli veebipoodides. Oluline on teada, et internetiostude keelamisega ei saa te pangakaardiga maksta mobiilirakenduste kaudu toimingute eest nagu tasuline parkimine, taksoteenused või toidu kojutellimine.
Kui ostlete veebis sageli, kaaluge selleks eraldi kaardi tellimist ja kandke sellele ainult ostude tegemiseks vajalik summa. Kui ostlete veebis harva, siis soovitame internetipangas vormistada virtuaalkaardi – 40-päevase kehtivusega turvaline virtuaalne kaart, kuhu saate kanda täpselt ostuks vajaliku summa.
Internetiostudel pöörake tähelepanu veebipoe turvalisusele. Soovitame kasutada ainult turvalisi lehekülgi, st lehekülje aadress peab algama tavalise „http“ asemel „https“-ga. Kõige kindlamad on veebikauplused, mis kasutavad 3D Secure’i ehk turvaliste e-ostude süsteemi, mis palub ostjatel koos kaardi andmete sisestamisega end tuvastada ka internetipanga kasutajatunnuse ja parooliga. Neid poode saab tuvastada Mastercard SecureCode ja/või Verified by Visa logode järgi.
Seadke igapäevastele vajadustele sobivad limiidid. Ostulimiit on summa, mida te ei saa päeva jooksul kaardiga makstes ületada. Päevane sularahalimiit on summa, mida saab päeva jooksul kaardiga sularahaautomaadist välja võtta. Kui kasutate sularaha vähe, siis soovitame seada pigem madala limiidi. Mõlemat limiiti saate endale sobival ajal muuta nii internetipangas kui mobiilirakenduses.
Maksed Androidi nutitelefoniga
Androidi nutitelefonide omanikele soovitame teha Mastercardi digitaalse versiooni, mis võimaldab makseid teha nutitelefoniga. SEB mobiilirakenduse menüüs „Mobiilimaksed“ saate valida ühe kahest makseviisist. Manuaalrežiimis saate ostu sooritada, avades SEB mobiilirakenduse, kuid automaatrežiimis peate avama ainult telefoni ekraani.
Kui teete nutitelefoniga makseid sageli, ärge unustage telefoni turvalisust. Kasutage kindlasti ekraanilukku ja valige lukust vabastamiseks turvaline parool. Uuendage tarkvara regulaarselt ja ärge lubage teistel oma telefoni kasutada. Kui teie telefon kaob või varastatakse, võtke digitaalsete kaartide blokeerimiseks viivitamatult ühendust SEB klienditoega.
Kaardiandmete kaitse
Maksekaardi turvalisuse oluline osa on PIN-kood. Ärge kunagi valige PIN-koodiks lihtsat numbrikombinatsiooni nagu „1234“ või „0000“. Kui loote keerukama PIN-koodi, on väga väike võimalus, et kolme katsega suudab keegi selle ära arvata ja ostu sooritada. Eriti riskantne on PIN-koodi kaardile kirjutamine, selle rahakotis märkmepaberil hoidmine või telefoni salvestamine. Turvakaalutlustel ei saada SEB PIN-koodi ümbrikus koos uue kaardiga, vaid kuvab selle internetipangas. PIN-koodi saate muuta SEB sularahaautomaadis. PIN-koodi ei tohi teistele öelda. Paljudel juhtudel, mil kliendi kontolt on raha kadunud, on süüdlane mõni kaardiomaniku sugulane, kellele klient usaldas oma kaardiandmed.
Kaitstud peavad olema ka kõik teised kaardi andmed nagu kaardi number, kehtivusaeg, omaniku nimi ja CVC-kood kaardi tagaküljel.
Kui pank kahtlustab pettust, on tal õigus kaart peatada või piirata selle funktsioone. Ebasoodsaid üllatusi võivad põhjustada ka lapsed, kes saavad vanemate kaardi andmeid kasutada erinevate rakenduste ja/või videomängude tellimiseks.
Hoidke oma rahaasjadel silma peal
Oma konto väljavõtet võiks kontrollida vähemalt kord kuus veendumaks, et kõik näidatud maksed on õiged. Kui märkate konto väljavõttes tehingut, mis on teie arvates kahtlane, saate sellest SEB-d teatada, klõpsates tehingu kõrval asuvat linki.
Kui olete oma pangakaardi kaotanud või see on varastatud, tuleb see kohe blokeerida. Kaarti saate blokeerida mobiilirakenduses, internetipangas või helistades SEB klienditoe telefonile 665 5100.
Guntars Veidemanis
SEB kliendikommunikatsiooni juht