Tehnoloogia edenedes muutub ka viis, kuidas kliendid ettevõtetega suhtlevad. Lisaks telefonile ja e-postile on tekkinud uusi lahendusi, mis võimaldavad saada vastuseid küsimustele viivituseta ja ööpäevaringselt. Just seetõttu töötab SEB-s virtuaalne nõustaja, juturobot, kes vastab klientide küsimustele ööpäevaringselt.
Virtuaalne nõustaja on kättesaadav vestlusakna kaudu SEB kodulehel mistahes seadmega ning kliendil on võimalik suhtluskeelt valida veebilehe keeleseadete alt (enne veebilehel keele valikut tuleb eelnevalt vestlusakna sulgeda).
Virtuaalne nõustaja püüab muuta klientide ja SEB töötajate igapäevaelu mugavamaks. Paljudel juhtudel otsitakse kodulehelt või küsitakse kliendikeskuselt nõu erinevate pangatoimingute kohta, näiteks kaardi blokeerimine, limiitide muutmine või internetipangas lepingu sõlmimine. Juturobot aitab leida vastuse kliendi küsimusele või annab vajalikke edasisi juhiseid. Juhtudel, kus juturobot küsimust ei mõista või ei suuda vastust anda, saab suhtlust jätkata pangatöötajaga või võtta ühendust klienditoega telefoni teel. 97% vestlustest saab juturobot siiski iseseisvalt hakkama.
Vestlusaknas oma isiklikke andmeid (kasutajatunnuseid, paroole) sisestada ei ole vaja ning vastuse saamiseks piisab küsimuse esitamisest võimalikult lühidalt ja konkreetselt, kasvõi ainult märksõnaga (nt pangakaart).
Juturoboti teadmised laienevad pidevalt
Juturobot oskab tänaseks vastata küsimustele seoses pangakaartide, internetipanga, laenude ja mitme muu pangatoote või –teenusega.
Samas laiendatakse virtuaalse nõustaja teadmisi toodete ja teenuste kohta pidevalt. Juturobotil on SEB-s spetsiaalsed treenerid, kes õpetavad uusi teemasid, parandavad vastuste kvaliteeti ja uuendavad juturoboti teadmisi aina rohkemate pangatoodete ja teenuste osas. Selleks kasutatakse juturobotile esitatud küsimusi, vestluste sisu ning tagasisidet.
Järjest olulisem abiline
Kuigi juturobotid muutusid ettevõtete jaoks olulisteks abilisteks alles hiljuti, on teenuse ajalugu üsna pikk. Esimene juturobot loodi aastal 1966. See oli piisavalt intelligentne, et panna inimesi uskuma, et nad räägivad päris inimesega. Sel ajal juturobotit siiski lõpuni ei arendatud ega laiemalt kasutusse ei võetud.
Esimene virtuaalne nõustaja töötati välja palju hiljem – aastal 1994. Kuid kõige esimene kaasaegne juturobot on Siri, mida iPhone'i kasutajad väga hästi teavad. Siri oli esmalt saadaval mobiilirakendusena, kuid aastal 2011 ehitati ta sisse iPhone 4S mudelisse.
Järgnevatel aastatel juturoboti arendamine jätkus. Täna on kõige populaarsem juturobot Amazoni Alexa. See on valjuhääldi, kellel saate paluda mängida endale muusikat, luua ülesannete loendi, ennustada ilma ja juhtida teisi koduseid nutiseadmeid.
Ootuste kohaselt muutuvad juturobotid järjest populaarsemaks. On inimesi, kes ennustavad, et juturobotid on järgmine suur tehnoloogiline revolutsioon pärast ülemaailmse veebi ja mobiilse internetiühenduse turuletulekut.