Priit Kallas: Iglusauna edu taga on kõrge hind
Väli- ja elamussaunade kaubamärgi Iglusaun edule aitas kõvasti kaasa otsus rõhuda rahvusvahelisel turul kvaliteedile, mitte hinnale, ütles konverentsil Innovatsioonilabor 2017 esinenud Iglusauna turundust ja koostööprojekte juhtiv Priit Kallas.
Väiketootja ekspordikogemusele keskendunud Kallas meenutas, et ettevõte sisenes turule 2014. aastal, mil positsioneeriti ennast konkurentide pakutavatele tünni- ja torusaunadega samasse hinnaklassi. „2015. aastal lõime brändi Iglusaun, mis tähendas suhteliselt kõige kallimat välisauna ning hakkasime rõhuma kvaliteedile, mitte hinnale: kui konkurendid müüsid Eesti turul torusauna 4000 euroga, siis meie kahest Iglusauna 6000 euroga,“ ütles Kallas. Aastal 2015 investeeris Iglusaun Eestis brändi ja turundusse summa, mis ulatus 50 protsendini eelnenud aasta käibest.
Kallas rõhutas ideede ja teostuste kaitsmist, sest kõigil Iglusauna toodetel on kinnitatud tööstusdisaini kaitse.
Kuna tänaseks on Iglusaunal edasimüüjad 17 välisturul, siis tuli jälgida erinevaid standardeid sihtturgudel, et iga turu jaoks oleks võimalik teha sinna sobiv toode. „Kliendikogemuse testimine on ülimalt oluline, sest asi on sageli detailides. Soomlased ütlesid meile korduvalt, et „toode ei ole valmis“, kuid nüüd peale kahte hooaega tundub, et saime asja korda,“ ütles Kallas.
Iglusaun valmib täielikult käsitööna, kuid tootmisprotsesside arendusel on eeskujuks võetud Ford ja Toyota. Tootmiseks vajalik tarkvara on pilvepõhine, mis on kõige lihtsam lahendus. Seitsme inimesega tootmises suudab Iglusaun valmistada 500 ühekohalist sauna aastas. Suur küsimus oli sauna kumer kuju, mis nõudis enda konstrueeritud eraldi metallist pinke liimpuidust materjali painutamiseks.
Tänaseks on Iglusauna edasimüüjad 17-s riigis ning kahe aastaga on müüdud 500 toodet. „Oled täpselt nii hea, kui on su kõige kehvem edasimüüja,“ märkis Kallas. Kallase sõnul tasub väiketootjal mõelda ka otsemüügile lõpptarbijatele, mis pole keeruline ja millega kaasneb suurem marginaal.
Kallas tõstis esile häid kogemusi SEB innovatsiooniinkubaatorist, kus talle meenus Alar Kolki küsimus, et kuidas jõuab Iglusaun niikaugele, et kliendi käest10 aastat pärast ostu küsida veel teise 8000 eurot.
SEB Panga korraldatud konverents Innovatsioonilabor 2017 keskendus väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete kiirele ja jõulisele kasvule. Üritusel jagasid ligi 220 osalejale oma kogemusi Eesti ettevõtjad ja rahvusvahelised eksperdid. Konverents Innovatsioonilabor 2017 toimus kõigis Balti riikides, kokku ligi 600 osalejaga.
Lisainfo:
Evelin Allas
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB
telefon +372 665 5649
mobiil +372 511 1718
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post evelin.allas@seb.ee