SEB Liising: Eesti ostetuimad brändid on Škoda ja Toyota
SEB Eestis, Lätis ja Leedus korraldatud kliendianalüüs näitas Balti riikide elanike üksmeelt lemmikuks osutunud autobrändide osas. Nii osutusid SEB Liisingu andmetel kõige kolme Balti riigi populaarseimateks automarkideks Škoda ja Toyota, mida SEB Liising balti riikides finantseerinud on. Populaarsuselt järgnevad Volkswagen ja Nissan. Eesti populaarsuse TOP3 on Škoda, Toyota ja Volkswagen.
Kui vaadata seda, milliseid automarke eelistavad Balti riikide elanikud osta uuena, siis eelistused brändide nimekirja veidi muutuvad. Ühine on see, et kõigis 3-s balti riigis mahub esikolmikusse KIA. Eesti erisusena võiks välja tuua ka Fordi ja Subaru mahtumine esikümnesse.
„Škoda ja Toyota on olnud Baltikumis automüügi tipus juba mitu viimast aastat, mis näitab nende maaletoojate ja edasimüüjate head müügi- ja turundustööd. Kindlasti toetab seda kvaliteetne, lai ja uuenev mudelivalik, lai teenindusvõrk, soetushind, ülalpidamiskulu jne. Samas on Eestis tipule lähenemas ka kallimad autobrändid, nagu BMW, Audi, Mercedes-Benz ja Lexuse mudelid, mis näitab meie tarbijate ostujõu kasvu,“ kommenteeris eestlaste valikuid autobrändide valdkonnas AS SEB Liisingu juhatuse esimees Rein Karofeld.
Uuring on samuti näidanud seost autoostja ja ostetava auto vanuse vahel: mida noorem on klient, seda suurema tõenäosusega ostab ta kasutatud auto. Vanusega kasvab tõenäosus, et inimene valib endale uue auto ning kui kliendi vanus ületab 50 aastat, on see tõenäosus vähemalt 50%.
Lisainfo:
Julia Piilmann
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 665 5340
GSM +372 5124 808
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post julia.piilmann@seb.ee