Eestlaste online-ostlemise kiire kasv jätkub
SEB andmetel suurenes eestimaalaste online-kaardiostude arv 2018. aastal rohkem kui 27 protsendi võrra. Võttes arvesse ka kahe eelmise aasta kiiret kasvu, mis on püsinud 30% ringis (2016. aasta kasv moodustas 26% ja 2017. aasta oma 30%), näib, et online-ostlemine on Eestis järjest enam kogumas populaarsust ja muutumas üha tavalisemaks ostude sooritamise viisiks. Maailmas on e-kaubandus viimastel aastatel kasvanud keskmiselt 15% aastas.
SEB juhatuse liige Ainar Leppänen: „Kui mitte-digitaalses maailmas saab inimene ühel ajal viibida vaid ühes kaupluses, siis internetis olles saab ta samal ajal viibida paljude eri kaupmeeste juues ning lühikese ajaga liikuda mitmete eri kaupmeeste vahel. Et ostja seejuures ka ostu sooritaks, on tähtis, et online ostukeskkond oleks turvaline, lihtne, kiire ja mugav – see kasvatab tehingu tegemise tõenäosust. Kindlasti tuleb silmas pidada kliendikogemust tervikuna, see tähendab, et ka esinevate probleemide lahendamine peab olema sujuv, kiire, kliendisõbralik. Meil on heameel näha, et paljud kaupmehed tähtsustavad neid asjaolusid ja on turvaliste ja mugavate e-kaupluste poole jõudsalt liikumas. Selle valguses on e-kaubanduse suurenevad kasvunumbrid loogilised.“
Statistikast on võimalik välja lugeda, et kasv ei toimu tehingusummade, vaid tehingukordade arvelt. Kui 2017. aastal oli keskmine tehingusumma 42,60 eurot, siis 2018. aastal on keskmise tehingu väärtus kahanenud 39 euroni.
Lisainfo:
Julia Piilmann
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 665 5340
GSM +372 5124 808
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post julia.piilmann@seb.ee