SEB pank hakkab sügisest pakkuma võimalust hallata SEB internetipanga kaudu teiste pankade kontosid
Euroopa Liidu makseteenuste direktiivi (PSD2) ja Makseasutuste ja e-raha asutuste seaduse kohaselt on kõik pangad kohustatud andma litsentseeritud kolmandatele isikutele juurdepääsu kliendi konto andmetele ja võimaldama teha kontodelt makseid, kui klient on selleks andnud nõusoleku. Alates 14. juunist pakub SEB tehnilist lahendust, mis seda võimaldab.
Kutsume fintech-ettevõtteid seda lahendust katsetama ning esimesi lahendusi turule tooma.
Uus võimalus tähendab muuhulgas seda, et tulevikus saab klient soovi korral hallata oma erinevates pankades asuvaid kontosid ühest kohast – SEB internetipangas ning soodustab paljude teiste uute finantsteenuste teket turule.
Direktiivi kohaselt saavad litsentseeritud ettevõtted, kellel on juurdepääs pankades hoitavatele kliendiandmetele, pakkuda uusi teenuseid kasutades selleks panga poolt pakutavat kontoinfo teenust ja makse algatamise teenust. On oluline, et panga valduses olevad kliendiandmed on endiselt täielikult kaitstud ja kolmandatele isikutele kättesaadavad ainult kliendi nõusolekul.
Direktiivi jõustumine soodustab uute finantsteenuste teket ning suurendab seeläbi avatud konkurentsi ja kliendi valikuvabadust finantsteenuste turul.
Muuhulgas tähendab uus lahendus seda, et tulevikus saab klient soovi korral hallata oma erinevates pankades asuvaid kontosid ühest kohast – SEB internetipangas.
„SEB klientide jaoks on kindlasti kõige olulisem eelis senisest kiirem juurdepääs oma pangakonto andmetele ning makseprotsesside lihtsustamine. Näiteks kliendid, kellel on arvelduskontod eri pankades, ei pea nendele ligipääsemiseks enam kasutama mitut erinevat internetipanka. Kliendil on tulevikus oma kontodest täielik ülevaade kättesaadav ühest kohast, ühes internetipangas. Lisaks ei pea enam internetis toote või teenuse eest tasumisel eraldi internetipanka sisse logima, seega on kliendil võimalik maksta kohe ja ilma e-poest lahkumata,“ selgitas Ragnar Toomla, SEB Balti digitaalse strateegia juht kanalite valdkonnas.
Samas ei piirdu SEB avatud panganduse platvormi pakkumisel kolmandatele teenusepakkujatele pelgalt makseteenuste direktiivi tulenevaid kohustuslikke nõudeid, vaid on võtnud eesmärgiks pikaajaliste partnerlussuhete loomise fintech-ettevõtetega, et pakkuda oma klientidele uuenduslikke finantsteenuseid.
„Finantsmaailma suundumusi ja klientide ootusi silmas pidades otsib SEB laiemaid koostöövõimalusi lisaks direktiivis sätestatud maksete ja kontoteabe teenustele. Seni said teenuse osutajad testida erinevaid ideid ja teenuseid spetsiaalselt välja töötatud portaalis – www.seb.ee/open-banking ja piiratud funktsionaalsusega ka reaalsetes pangandussüsteemides, kasutades masin-liideseid. Nüüd aga on võimalik kasutada liideseid täies ulatuses ka reaalses pangandussüsteemis. Oleme veendunud, et avatud pangandus muudab finantsmaailma ning SEB panga eesmärk on olla üks esimesi, kes neid muudatusi ellu viib ja innustab teisi ettevõtteid olemasolevaid uuendusi rohkem kasutama,” lisas Toomla.
Lisainfo:
Evelin Allas
kommunikatsioonijuht
SEB
telefon +372 665 5649
mobiil +372 511 1718
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post evelin.allas@seb.ee