SEB 2021. aasta esimese poolaasta majandustulemused
SEB Grupp avaldas täna 2021. aasta esimese poolaasta majandustulemused, mille kohta leiab info siit: www.sebgroup.com/ir
SEB Panga juhatuse esimees Allan Parik kommenteeris SEB Eesti üksuse kuue kuu tulemust järgnevalt.
Laenunõudlus on suurenemas, hoiused kasvavad endiselt kiiresti
Klientide huvi finantseerimise vastu teises kvartalis suurenes, eriti aktiivne oli eraisikute laenuturg. SEB laenuportfell suurenes teises kvartalis 2,4 protsenti, jõudes ligi 6 miljardi euroni. Klientide hoiused kasvasid samas 10,5 protsenti ning olid poolaasta lõpuks 5,4 miljardit. Sama trendi jätkudes on laenu ja hoiuse portfellid juba mõne kvartali pärast samas suuruses ehk kodumaine sääst kataks täies mahus finantsseerimise vajaduse. Võib arvata, et majanduskeskkonna jätkuv tugevnemine ja koroonakriisist põhjustatud teadmatuse vähenemine jätkavad järgnevatel kuudel ettevõtete investeerimisjulguse toetamist.
Iga neljas klient valmis investeerima
Kiires kasvus on klientide arv, kes soovivad oma säästusid tootlikumalt investeerida. Investeerimishuviliste paremaks teenindamiseks tõime teises kvartalis turule Baltikumi esimese robot nõustaja, mis aitab kliendil mobiiltelefonis leida talle sobilik investeerimislahendus. Robotinvestor on klientide poolt hästi vastu võetud, lühikese ajaga oleme nii aidanud regulaarse investeerimisega alustada ligi tuhandel kliendil.
Tarbimislaenude turu korrastumine
Investeerimise kõrval on teine läbimurre toimumas tarbimislaenude turul. Tarbimislaenude intressid on Eestis olnud Euroopa kõrgeimad ja leidsime, et see ei ole kohane meie turu arengutasemega. Oleme hoidnud oma tarbimislaenu pakkumist kolmandiku võrra soodsamana turu keskmisest ning näeme, et turg tuleb muudatusega kaasa ja väikefinantseerimise keskmine intress on aastaga vähenenud turul viiendiku võrra. Tarbimislaenude krediidikulukuse määr on samas turul vähenenud poole vähem kui intressid, seega tasub klientidel pöörata laenutingimuste võrdlemisel tähelepanu teenustasudele ja intressiarvestuse läbipaistvusele.
Jätkusuutlikkus väga oluline nii pangale kui klientidele
Ainsa pangana pälvis SEB sellel aastal vastutustundliku ettevõtluse kõrgeima taseme ja me oleme selle üle uhked. Oleme teinud ühes klientidega suuri pingutusi, et olla vastutustundlik ettevõte ning jätkame seda teed ka tulevikus. SEB pangaautomaadid ja kontorid töötavad rohelisel energial, pangakontorites on paberivaba teenindus ja klientidega toimuvad videokohtumised, et hoida kokku aega, raha ja keskkonda kontorisse sõidu arvelt. SEB nõustab äriklientidest ettevõtteid teekonnal jätkusuutlikuma ja keskkonnasõbralikuma äritegevuse poole ning toetab mitmekesisust ning võrdset kohtlemist töökeskkonnas ja kogu ühiskonnas. Lisaks toetab SEB kogukondasid koostöö, annetuste ja mentorlusega.
Kvaliteetne laenuportfell suurendas SEB kasumit 23,3 protsenti
Võrreldes eelmise aasta teise kvartaliga olid panga tulud samas suurusjärgus, kuid kulud olid 5 protsenti väiksemad. Tihe koostöö klientidega ja nende toetamine rasketel hetkedel läbi maksepuhkuste ja lisalikviidsuse on hoidnud laenuportfelli kvaliteedi hea ja seetõttu vähendas pank teises kvartalis võimalike laenukahjumite eraldisi 0,5 miljoni euro võrra. Kvaliteetne laenuportfell ja efektiivsuse suurendamine tagasid selle, et panga kuue kuu kasum oli 23,3 protsenti suurem kui eelmisel aastal samal ajal.
SEB Eesti üksused lõpetasid 2021. aasta esimese poolaasta 50,7 miljoni euro suuruse kasumiga. 2020. aasta esimese poolaasta lõpetas SEB 41,1 miljoni euro suuruse kasumiga. SEB tegevustulud ulatusid esimesel poolaastal 85,6 miljoni euroni (85,3 mln 2020. aasta esimesel poolaastal) ning tegevuskulud 28,9 miljoni euroni (30,4 mln 2020. aasta esimesel poolaastal). Laenukahjumite eraldisi vähendas pank 2021. aasta esimeses pooles 0,5 miljoni euro ulatuses (2020. aasta samal perioodil suurendas pank 8,1 mln euro ulatuses eraldisi).
Lisainfo:
Silver Vohu
SEB turunduse ja kommunikatsioonijuht
telefon +372 665 5393
mobiil + 372 521 1170
e-post: silver.vohu@seb.ee