Muuda keelt:

Kuidas Iglusauna loojad oma toodet turundavad?

Alustava ettevõtte finantsvahendid on reeglina suhteliselt piiratud, mis paneb mõtlema, kuidas teha võimalikult väikese raha eest võimalikult nutikaid asju. Just nii alustas oma tegevust Eesti käsitöösaunade valmistaja Iglusaun, kelle esimeseks tasuta reklaamitrikiks oli sauna püstitamine Tallinna Estonia teatri ette, kust meediakanalid selle kohe ise üles leidsid. Räägib Iglusauna turundusjuht Priit Kallas.

Arendamiseks #Turundus
  • Olge julged oma tootest rääkima, inimestega suhtlema ning tagasisidet hankima.
  • Iga pakutava reklaampinnaga ei tasu kaasa minna – leidke alternatiivseid kanaleid.
  • Pange paika oma eelarve ning valige turunduseks efektiivseim tegevus.
  • Kui toode meeldib teile endale, siis on maailmas kindlasti veel inimesi, kellele see meeldib. Mõelge, kust nad üles leida!

Alustasime enda tutvustamist Estonia teatri ette paigutatud iglusaunast, mida näidati kohe „Ringvaate“ saates. Seda sauna oli lahe vaadata nii kohapeal kui ka televiisorist, sest tegemist oli täiesti uue asjaga. Nii et see andis meie tuntusele suure tõuke. Edasi hakkasime otsima viise, kuidas nähtaval olla ning anda ajakirjanikele põhjust meist kirjutada. Otsustasime suhteliselt alguses, et ei taha maksta reklaami eest. Seega pidime mõtlema, kuidas jõuda sinna, kus liigub meie sihtgrupp.

Ka välismaale minnes tegime sama triki mis Eestis. Kõigil on alati tunne, et teistes riikides on väga kallis turundust teha, aga meie asetasime iglusauna Helsingi kesklinna Stockmanni kaubamaja ette ning MTV3 näitas meid täiesti tasuta hommikutelevisioonis. Me poleks saanud seal telereklaami osta ja seetõttu oli lihtsalt vaja leida inimesi, kes meie ideega kaasa tuleksid.

Oleme püüdnud igast tegevusest sündmuse tekitada, näiteks filmisime üles, kuidas iglusaun helikopteriga Alpidesse transporditi, ja riputasime sellest klipi Facebooki. See jõudis üsna kiirelt enam kui 60 000 inimeseni ja tekitas muidugi turunduslikus mõttes väga suure efekti.

Väga heaks turundusnipiks on alati koostöö teiste ettevõtetega. Tegime Eesti Pagariga koos kampaania, kus Rehe rukkileiva ostja võis võita iglusauna. Meie andsime auhinna, aga olime selle eest tele- ja raadioklippides ning iglusauna pilt jõudis koos leivaga sadade inimeste koju. Tuleb mõelda nutikalt: alati on kuskil olemas mõni partner, kellega teil on vastastikku midagi pakkuda!

Sinu äri igaks etapiks

2
 

  Arendamiseks  

Tõhus ärijuhtimine – olemasolevate protsesside efektiivistamisest kuni uute protsesside juurutamiseni.

3
 

  Kasvatamiseks  

Turuliidrite kogemused kliendibaasi arendamise, kõrgtehnoloogiate kasutamise ja ärimudeli rakendamise kohta. 

Enesekindlus on iga äri peamine kapital

Ettevõtlusega aitab alustada SEB

Loen lähemalt