Kiirendi ettevõtjatele, kes usuvad, et koostöö aitab äri uuele tasemele viia
Miks osaleda SEB Kasvuprogrammis?
- Hindad ettevõtte väljakutseid värskema pilguga ja töötad välja uusi lahendusi koostöös teiste juhtidega
- Sul on võimalus luua uusi partnerlussuhteid
- Saad teadmisi jätkusuutlikust mõtteviisist ja tehisintellekti võimalustest, et laiendada oma ettevõtte ärivõimalusi
- Sind toetavad rahvusvahelised tippmentorid
Programmi kestvus: august - november 2024.
Programmi loengud toimuvad inglise keeles, töötoad eesti keeles.
4
moodulit
∞
uut koostöösuunda
15
ettevõtet
0 eurot
Programmi lõppedes palume teha annetuse noorte ettevõtlikkuse toetuseks Junior Achievement Eestile
Kellele?
Ettevõtted, kelle fookus on innovatsioon ja koostöö
Ettevõtted, kellel on ambitsioon ja soov kasvada
Ettevõtted, mis on tegutsenud üle kahe aasta
Kasvuprogrammi ajakava
19. juuni | SEB innovatsioonipäev ja Kasvuprogrammi tutvustus | Tutvustame SEB Kasvuprogrammi uut hooaega ja võtame kokku Innovatsiooni Liidrite Klubi aasta. Räägime äri kasvatamisest ja uute turgude avamisest koostöömudelite abil. Päeva esimesel poolel keskendume ettevõtete omavahelises koostöös loodavale toote- ja teenuseinnovatsioonile ning päeva teisel poolel uute turgude avamisele suurorganisatsioonide võimaluste abil. |
13. august | Programmi kandideerimise tähtaeg | |
23. august | Match-make vebinar | Sissejuhatavas veebiseminaris selgitame programmi kaasloovat olemust, tutvustame protsessi, juhime ootusi ja kutsume ettevõtteid SEB-s toimuvale tutvumiskohtumisele. Veebiseminari ajal esitavad osalevad ettevõtted oma probleemid (ideed). Esitluse juhised antakse ette. Kõigi osalejate kontaktid jagatakse grupiga, et julgustada edasisi vestlusi tulevaste koostööde teemal. |
29. august | Tutvumiskohtumine SEB Innovatsioonikeskuses | Võrgustumine SEB Innovatsioonikeskuses eesmärgiga moodustada 2-4 ettevõttest koosnevad meeskonnad, kellega koos programmis edasi liikuda. Ettevõtted, kes ei leia partnerit määratakse tiimidesse korraldaja poolt. |
6. september | I loeng ja töötuba: Avatud innovatsioon ja koosloome | Uurime avatud innovatsiooni võimalusi ja koosloomise potentsiaali. Kaardistame innovatsioonipüüdlusi ja määrame tulevaste projektide fookuse. Osalejad on määratlenud võimalikud probleemid, mida nad hakkavad lahendama, ja leidnud teiste osalejate hulgast ühiseks innovatsiooniprojektiks partnermeeskonna. |
20. september | II loeng ja töötuba: Kasutajakeskne innovatsioon | Loengus "Kas kliendiga rääkimine on seda väärt?" purustame levinumaid müüte klientide kaasamisest innovatsiooniprotsessidesse ja soovitame mõningaid praktilisi lähenemisviide kliendikesksele innovatsioonile. Osalejad saavad teada, kuidas eristada uurivat ja valideerivat kliendiuuringut, ning oskavad valida sobivaid meetodeid oma idee arendamiseks. |
4. oktoober | III loeng ja töötuba: Kontseptsioonide loomine | Loengus "Ebatraditsiooniline äri - piirav või võimalusterohke?" arutatakse, mis mõjutavad äritegevust 2024. aastal. Tutvustame eeliseid, mida tehisintellekt võib tuua uute ettevõtete arendamiseks ja pakub tööriistu nende eeliste integreerimiseks varases staadiumis olevatesse äriideedesse. Loengu teine osa keskendub säästva äri põhimõtetele ja julgustab ettevõtteid uurima jätkusuutliku ent tulusa äri võimalusi. |
18. oktoober | IV loeng ja töötuba: Ettevalmistused uue teenuse käivitamiseks |
Loengus "Kuidas valmistuda uue teenuse käivitamsieks?" valmistatakse meeskondi ette veenvate argumentide esitamiseks pitch’misel. Muu hulgas keskendutakse erinevatele strateegiatele, kuidas kasutajatestide ning mitmekesiste suhtlusviiside abil varakult klientide konversiooniandmeid genereerida ning seejärel neid kasutada veenva pitch esitluse ülesehitamiseks. |
November | Kasvuprogrammi lõpetamine | Ülevaade meeskondade edusammudest programmi jooksul. Selguvad meeskonnad, kes jätkavad mentorlust SEB ekspertidega. |
Programmi koolitajad
Jana Kukk
Jana on strateegilise disaini agentuuri Rethink kaasasutaja ja teenusedisainer ning TalTechi teenusedisaini labori d.Lab juht. Ta on tegutsenud teenusedisaini ja strateegilise juhtimise konsultatsiooni valdkonnas üle 15 aasta. Janal on doktorikraad, mille omandamise raames uuris ta äriteenuste disaini ja väärtuse kujundamist. Tema artikleid on avaldatud rahvusvahelistes erialastes väljaannetes ning ta on raamatu „Managing Complexity and Creating Innovation Through Design” kaasautor.
Jussi Hermunen
Jussi tegutseb hetkel konsultatsioonifirma Digitalist Finland tegevjuhina. Varasemalt on ta vedanud Põhjamaade Ernst & Young innovatsiooni valdkonda ning juhtinud rahvusvahelisi loovagentuure Idean ja Fjord. Tal on üle 20 aasta kogemust teenusedisaini ja kasutajakeskse äriarenduse valdkonnas ning tema klientide hulka on teiste seas kuulnud rahvusvahelised brändid nagu Ericsson ja Adidas. Viimased 5 aastat on ta eelkõige keskendunud ärimudelite innovatsioonile toetas koostöö arendamist erinevate ärifunktsioonide vahel.
Arvydas Pleta
Arvydasel on üle 10 aasta pikkune tugev kogemus innovatsioonipõhiste programmide juhtimisel, olles näiteks SEB innovatsioonijuhi ja ettevõtte Katalista Ventures partneri rollis. Tema kogemused kiirendite, häkatonide ja koolitusprogrammide edendamisel ning erinevate ettevõtete strateegiate kujundamisel on kooskõlas tema pühendumusega sotsiaalse ettevõtluse põhimõtetele. Arvydas on olnud enam kui 200 idufirma ja VKE mentor erinevates sektorites ning 2024. aasta alguses juhtis ta oskuslikult SEB Kasvuprogrammi Leedus. Ta on teinud koostööd selliste märkimisväärsete organisatsioonidega nagu Oracle, Euroopa Innovatsiooniakadeemia, UNICEF, Telia, Tele2, Dojus Agro, Elektrum, EIKA ja Žalgiris. Lisaks jagab ta oma taskuhäälingu „Innovators in Action“ („Innovaatorid tegutsemas“) kaudu teadmisi sotsiaalse ettevõtluse ja innovatsiooni kohta.
Liene Kupca
Liene on konsultant ja nõustaja, kellel on laialdased kogemused Läti ja Balti regiooni avalikus ning erasektoris. Kursuse „Futures Design“ („Tuleviku disain“) autorina ja õppejõuna teenusedisaini ja innovatsiooni magistriprogrammis — SSE Riga, Läti Kunstiakadeemia, Lapimaa Ülikooli ja Eesti Kunstiakadeemia koostöös — toob ta organisatsioonilistesse muutustesse ainulaadse vaatenurga. Ta paistab silma muutuste juhtimisel, parandades teenuse kvaliteeti ja edendades innovatsiooni inimkeskse lähenemisviisi abil. Tema strateegiline arusaam on oluline organisatsioonidele, mille eesmärk on viia sujuvalt läbi muutusi ja edendada innovatsiooni.
Programmi meetodid, mis toetavad teie ettevõtte kasvu
Innovaatiline äriarenduse idee
Praktilised workshopid ja kodutööd
- Avatud innovatsiooni võimaluste mõistmine ja meetodid jätkusuutlikuks äri kasvuks.
- Väärtuspakkumise loomine ja testimised sihtgrupiga.
Uus koostööpartner
Speed dating ja matchmaking
- Ühisloome võimaluste kaardistamine ja ühiste ärivõimaluste ideestamine.
- Ühine pitching sessioon ning ekspertide tugi ideede edasiarendamiseks.
Kogemus ja inspiratsioon
Inspireerivad ettekanded ja mentorlus
- Neli loengut koos töötoaga ja neli iseseisvat kodutööd
- Kohtumised ekspertidega, mis aitavad pärast programmi äriideid arendada ja täpsustada.
Guro Røberg: Koostöö kui strateegia äri kasvuks
SEB Kasvuprogrammi avaüritusel SEB Innovatsioonikeskuses jagas design leader Guro Roberg enda kogemust ühisloomega ning andis ülevaate parimatest tavadest innovaatiliste toodete arenduses.
- Usalduse, ühise arusaama ja loovuse arendamine innovatsiooni tekkeks
- Innovatsioon äris – mis, kuidas ja milleks?
Kasvuprogrammis osalenud ettevõtted
Võtke meiega ühendust
SEB Innovatsiooni juht Anette Ustal vastab meeleldi tekkinud küsimustele.
Võtke Anettega ühendust aadressil anette.ustal@seb.ee või helistades +372 52 401 88
Kasvuprogrammis osalevad ettevõtted aitavad kaasa uue põlvkonna ettevõtjate loomisele
- Kasvuprogrammis osalemine on tasuta. Programmi lõppedes kutsume ettevõtjaid toetama Junior Achievement Eestit (JA Eesti), et seeläbi anda panus noorte ettevõtlikkuse arendamisse ja uue põlvkonna ettevõtjate loomisele.
- JA Eesti on võtnud oma südameasjaks, et noored saaksid ettevõtjaks olemist proovida juba kooliajal olles ettevõtlusõppe eestvedajad juba 20 aastat.
- Saadud toetus läheb ettevõtlusprogrammi arendamiseks. Näiteks on soov programmi täiendada disainmõtlemise metoodikaga ning pöörata suuremat tähelepanu keskkonnasäästlikule mõtteviisile.
- Kasvuprogrammis osalenud ettevõtted on kokku toetanud Junior Achievement Eestit 17 360 euroga.
KKK
Kandidaatide valimisel jääb meile võimalus eelistada SEB kliente, kuid programmis osalemiseks ei pea olema SEB klient.
Programmis osaledes on hea võimalus osaleda kohtumisel ärikliendihalduriga ning koos sobivaid lahendusi leida.
Ettevõtte kasvuprogrammis osalemise kulud katab SEB.
Uue põlvkonna ettevõtjate arengu toetuseks kogume osalejatelt annetusi, mis lähevad Junior Achievement Eestile.
Kasvuprogramm koosneb kahest osast. Üle nädala toimuvad loengud ning mentorite ja valdkonna spetsialistide juhitud töötoad. Loengute vaheliste nädalate jooksul täidavad kasvuprogrammi osalejad ülesandeid, mis võivad võtta kuni 8 tundi, ja registreeruvad individuaalsetele mentorlustundidele vastava eksperdi/mentori juures. Osalejatele antakse kõik vajalikud materjalid ja teave ning juurdepääs veebitööriistadele, mida programmi ajal kasutatakse. Programmi meeskond pakub osalejatele kogu programmi vältel praktilist tuge.
Kasvuprogrammis osalemisel pidage meeles, et iga ettevõtet esindav meeskonnaliige peab sellele pühendama umbes 8 tundi nädalas. Programm kestab 8 nädalat.
Kuna programmist sündivad ärisuunad vajavad strateegilisi otsuseid ja elluviimist, siis ootame programmist osa võtma ettevõtete juhte (vähemalt 1) + 1 tootearandaja / teenuste juht.
SEB on loonud Kasvuprogrammi, et toetada ettevõtlust ja innovatsiooni ökosüsteemi. Innovaatilised ettevõtted, mis suudavad luua kõrge lisandväärtusega tooteid ja teenuseid on tugeva majanduse alustala.