Kodukindlustus
Kodukindlustuse kahjujuhtumi korral toimige järgmiselt:
- Esimese asjana tagage alati inimeste ohutus. Kui juhtumi käigus sai inimene viga, siis teavitage kohe häirekeskust ja tegutsege saadud juhiste järgi.
- Teata kahjust PZU iseteeninduses.
- Varguse puhul täitke Politsei- ja Piirivalveameti kodulehel elektrooniline kuriteoteate vorm. Kui olete saanud kuriteoteate koopia, saatke see aadressile varakahju@pzu.ee.
- Rohkem infot PZU kodulehel .
Reisikindlustus
Mida teha kahjujuhtumi korral?
- Kahjuteade tuleb PZU Kindlustusele esitada esimesel võimalusel PZU iseteeninduses
- Reisil olles kiire meditsiiniabi vajadusel korral helista PZU ööpäevaringsele klienditoe numbrile +372 622 4545
Vajadus saada reisil meditsiiniabi:
- Võimalusel tasuge esmased ravikulud, säilitage raviarved ja maksekviitungid hilisemaks hüvitise taotlemiseks.
- Kui võimalus ravikulude tasumiseks puudub, edastage raviasutuse kontakt või paluge raviasutusel võtta PZU Kindlustusega ühendust, et väljastada vajalik garantiikiri.
- Küsige kohalikust raviasutusest kindlasti kaasa haiguslugu ja / või raviplaan edasiseks raviks ning säilitage kõik juhtumiga seotud dokumendid (analüüside ja uuringute vastused, retseptid jms).
Pikemaajalisem haiglaravi välisriigis ja / või kindlustatu saatmine kodumaale tuleb enne teenuste tellimist kooskõlastada PZU-ga.
Pagas on kadunud või kahjustada saanud:
- Kui reis jääb ära või katkeb tervislikel põhjustel / (lähedase) surmajuhtumi tõttu, palume esimesel võimalusel teavitada reisikorraldajat / reisibürood / transpordiettevõtet reisi tühistamise või piletite muutmise vajadusest.
- Registreerige tervisekahjustus viivitamatult raviasutuses ja küsige arstitõendi / haigusloo väljavõte, millel on näha haigestumise põhjus / diagnoos ja haigestumise täpne aeg. (Lähedase) Surmajuhtumi korral palume esitada surmatunnistuse koopia.
- Reisi hilinemisel transpordiettevõtte süül küsige transpordiettevõttelt kirjalik tõend, millele on märgitud transpordivahendi hilinemise aeg ja võimalusel hilinemise põhjus.
- Reisile hilinemisel, kui hilinemine on tingitud liiklusõnnetusse sattumisest, vormistage toimunud liiklusõnnetus sündmuskohal ning võimalusel tehke sündmust tõendavad fotod.
Palun koguge ja säilitage kõik kahju tekkimist ja ulatust tõendavad dokumendid (reisibroneeringud, piletid, arved, maksekviitungid jms)
Rohkem infot PZU kodulehel
Sõidukikindlustus
- Esimese asjana tagage alati inimeste ohutus. Kui juhtumi käigus sai inimene viga, siis teavitage kohe häirekeskust ja tegutsege saadud juhiste järgi. Liiklusõnnetuse puhul vormistage juhtum vastavalt kehtivatele õigusaktidele. Täitke avaldus „Teade liiklusõnnetusest“. Kui pooled ei ole süü osas ühel nõul või kannatanu on teadmata, tuleb sündmuskohale kutsuda politsei.
- Teata kahjust PZU iseteeninduses.
- Rohkem infot PZU kodulehel.
Ostukindlustus
Mida teha kahjujuhtumi korral?
Kahjuteade tuleb PZU Kindlustusele esitada esimesel võimalusel pärast sellest teada saamist, kuid mitte hiljem kui viie tööpäeva jooksul.
Esita kahjuteade PZU iseteenindusest.
Lisaks kahjuteatele tuleb PZU Kindlustusele esitada:
- ostu tõendav dokument või edastama maksega seotud informatsioon, millelt on näha kauba nimetus, ostu kuupäev (või kauba kättesaamise kuupäev) ning kauba maksumus; ja
- krediitkaardi või kaardikonto digitaalselt allkirjastatud väljavõtte, mis tõendab, et makse on tehtud SEB krediitkaardiga või kaardikontolt.
Enne kahjuteate esitamist veendu, et:
- tasusid kauba, mille kohta soovid kahjuteate esitada, eest SEB krediitkaardiga või kaardikontolt;
- kauba maksumus oli vähemalt 100 eurot;
- tegemist on kestvuskaubaga, millele on tootja poolt määratud vähemalt 3-aastane kasutusiga;
- kahju toimumise hetkel oli ostu kuupäevast või kaupa kättesaamisest möödas vähem kui 180 päeva.
Kahjuteate esitamisel on PZU Kindlustusel õigus küsida meilt kinnitust Sinu kahjuteates märgitud ostu asjaolude kohta (kas kauba eest on tasutud SEB krediitkaardiga / kaardikontolt) ning meil on õigus edastada vastav teave PZU Kindlustusele ostukindlustuse lepingu täitmise eesmärgil.