
Vaata järele inspireerivat ja praktiliste näidetega ettekannet SEB ettevõtlusseminarilt teemal „15 põhilist viga, mida veebilehte luues vältida“, millest kõneleb Timo Porval turunduslaborist.
3 tõhusat tööriista, mis aitavad klientide vajadusi paremini mõista
Esko Lehtme, SEB disainivaldkonna juht
Klientide mõistmine on iga äritegevuste alus. Kui tead, kes on su kliendid ja kuidas nad mõtlevad, saab neid teadmisi rakendada tootearenduses, veebilehe kasutusmugavuse parandamisel ja üldiselt äritegevuses. Eesmärk on, et kliendi teekond brändi teadvustamisest kuni ostu sooritamiseni oleks sujuv ning kliendi teekond ei katkeks.
Siin on 3 tööriista, mis aitavad klienti paremini mõista:
Card Sorting
Card sorting on efektiivne meetod, mis aitab mõista, kuidas inimesed mõtlevad ja struktureerivad teavet oma peas, lähtudes kindlast tootest või teenusest.
Card sorting, nagu nimigi ütleb, on märksõnade sorteerimine inimese enda äranägemise järgi tema jaoks kõige mugavamal ja loogilisemal viisil.
Soovitused
Teosta füüsiliselt: kasuta füüsilisi kaarte ja inimesega näost näkku suhtlust. Võimalusel ära kasuta digitaalseid vahendeid, nii ehitad puhvri.
Kuula ja suuna arutelu: püüa aru saada, miks ta midagi tunneb ja miks nii sorteerib, sest siis on võimalik aru saada, kuidas klient mõtleb teist, teie tootest ja mida tegelikult ootab
Lugemissoovitus: Card Sorting: The Ultimate Guide
Empaatiakaart
See on tööriist, mis aitab mõista klienti kui indiviidi, analüüsides tema mõtteid, tundeid ja käitumist. Empaatiakaardi eesmärk on suurendada empaatiat kliendi suhtes ning pakkuda lahendusi tema probleemidele, seostades kliendi vajadused oma toote või teenusega.
Empaatiakaardi eesmärk on leida vastused küsimustele, mida klient ütleb, mõtleb, teeb ja tunneb:
Description automatically generated Empaatiakaart võib välja näha näiteks:
Empaatiakaarti ei tohi segi ajada persoonaga. Kui persoona on fiktiivne, siis empaatiakaart on päris dialoog kliendiga. Empaatiakaardi loomist võib alustada ise, kuid oluline on seda täiendada kliendiintervjuude ja faktide põhjal.
Lugemissoovitus: Updated Empathy Map Canvas
Klienditeekond
Klienditeekonna kaardistamine aitab mõista, kuidas klient mingisse olukorda jõuab, milliseid samme ta astub ning millised emotsioonid teda teekonnal saadavad. Teadlikkus klienditeekonnast võimaldab ettevõttel pakkuda paremat teenust või lahendusi, mis vastavad kliendi vajadustele.
Kuidas klienditeekonda kaardistada?
Leia kliendi kokkupuute koht oma tootega: esmane kokkupuude võib näiteks toote või teenuse googledamine.
Kaardista, mis samme inimene teekonnal teeb: rohkem on samme, seda lihtsam on kaardistada emotsioone ja leida, kus on probleemid
Leia kontaktipunktid iga tegevusega: leia, milliste vahendite või platvormide kaudu inimene tegevust teostab, kontaktipunktid võivad olla näiteks Facebook, veebileht, füüsiline pood või klienditeenindus.
Lisa emotsioonid: mõista, kuidas ta end igas etapis tunneb, kas ta tunneb elevust, frustratsiooni või rahulolu?
Selgita emotsioonide tagamaid: küsi, miks ta nii tunneb ja tuvasta probleemide allikad
Tee järeldused: kui on teada, kuidas inimene mingis olukorras tunneb, siis tekib võimalus ja teadmine, kuidas teda aidata.
Lugemissoovitus: Build What Matters (Ben Foster & Rajesh Nerlikar)
Alusta äriga enesekindlalt, vaata lähemalt www.seb.ee/enesekindlus
Nipid edukaks äri alustamiseks ajurünnakust turundusnõuanneteni.
Tõhus ärijuhtimine – olemasolevate protsesside efektiivistamisest kuni uute protsesside juurutamiseni.
Turuliidrite kogemused kliendibaasi arendamise, kõrgtehnoloogiate kasutamise ja ärimudeli rakendamise kohta.
Kasutame oma lehel kahte liiki küpsiseid. Kohustuslikud küpsised on vajalikud kodulehe ja internetipanga toimimiseks ning nende kasutamine ei vaja nõusolekut. Mugavama kasutajakogemuse ja kasutajaharjumustele vastava sisu pakkumiseks kasutame veel küpsiseid, mis vajavad nõusolekut- statistilised, funktsiooni - ja turundusküpsised. Kui Te ei soovi, et me selliseid küpsiseid kasutaksime, valige "Nõustun kohustuslike küpsistega".
Rohkem teavet leiate meie küpsiste kasutamise põhimõtetest.
Küpsiste valiku vaatamiseks/uuendamiseks tutvuge küpsiste seadetega.
Lisaks kohustuslikele küpsistele, mis aitavad meie lehte toimimas ja turvalisena hoida, kasutame veel ka statistilisi, funktsiooni -ja turundusküpsiseid. Tänu nendele on meie lehtede kasutamine mugavam ja me saame pakkuda kasutusharjumustele vastavat sisu.
Küpsised on väikesed tekstifailid, mille külastatud internetilehed kasutaja seadme mällu salvestavad, et pakkuda kasutajale lihtsat ja mugavat teenust. Kasutame oma veebilehel SEB ja kolmandate isikute küpsiseid, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel - olenevalt küpsiste liigist. Küpsiste kasutamisega nõusolekut saate muuta allpool. Lisateave: Küpsiste teave.