Muuda keelt:

Andmed ja äritulemused. Milliste andmete mitte kogumist sa hiljem kahetsed?

Vaata järele õpetlikku ettekannet SEB ettevõtlusseminarilt teemal „Andmed ja äritulemused. Milliste andmete mitte kogumist sa hiljem kahetsed?“, millest kõneleb Ervin Salusoo, SEB müügi automatiseerimise juht.

Alustamiseks #Ettevõtlusseminarid

 Alustavale ettevõtjale: milliseid andmeid koguda ja miks?

Ervin Salusoo, SEB müügi automatiseerimise juht

Alustava ettevõtjana on ees palju valikuid ja ülesandeid. Lisaks kasutajasõbraliku veebilehe loomisele on äri arendamisel hädavajalik andmete kogumine ja nende nutikas kasutamine. Iga andmepunkt on potentsiaalne arenguvõimalus ettevõtte jaoks, kuid oluline on mõista, kuidas neid andmeid nutikalt kasutada ja turvaliselt hoiustada.

Kõik andmed on tegelikult head andmed ehk korjata võiks kõike, mis on võimalik kätte saada. Andmete puhul on oluline teada, kus need on ning kelle või mille kohta kehtivad, vastasel juhul on need lihtsalt kasutud.

Andmete kogumine ei tähenda, et peab investeerima kallitesse tarkvaradesse. Alguses võib olla kasutusel näiteks Excel. Peamine on hoida ühtset süsteemi ehk paigutada andmed struktureeritult ühte kohta. 

Kogutud andmeid saab rakendada mitmel viisil, näiteks sotsiaalmeedias sihtrühmade tuvastamiseks ja kampaaniate kohandamiseks. Samuti on abiks meiliturunduse platvormid nagu Smaily või MailChimp, mis võimaldavad andmeid efektiivselt kasutada ja sihitud kampaaniaid läbi viia.

Vaatame lähemalt, milliseid andmeid ei tohiks kindlasti unustada koguda.
 
1. Kliendiandmed
Kliendiandmete kogumine on alustava ettevõtte üks esimesi samme. Oluline on mõista, kes on sinu kliendid: ei piisa vaid demograafilistest andmetest, vaid võiks olla terviklik pilt klientide harjumustest, eelistustest ja vajadustest.

  • Mida rohkem tead oma kliendist, seda paremini saad suunata turundus- ja müügitegevusi
  • Teades, kes on klient, on võimalik otsida turult sarnaseid profiile, et sihtida pakkumisi veelgi täpsemalt

2. Konkurentide andmed
Konkurentide jälgimine annab sulle väärtuslikku teavet nende tegevuste ja strateegiate kohta.

  • Uuri, mida teevad sotsiaalmeedias konkurendid ning kuidas oma müüke kasvatavad
  • Õpi konkurentide parimatest praktikatest ning väldi nende tehtud vigu

3. Oma ettevõtte tegevust puudutavad andmed

  • Selleks, et mõista, kuidas sinu tegevused mõjutavad ettevõtte edukust, on oluline koguda andmeid oma tulemuste kohta.
  • Hinda regulaarselt, kuidas sinu tegevused ja strateegiad mõjutavad tulemusi
  • Otsi pidevalt kohti, kus saaks oma tegevusi tõhusamaks muuta

4. Turuandmed
Turuandmete kogumine aitab mõista turu olukorda, sealhulgas sinu turuosa ja konkurentsi.

  • Hinda, kuidas sinu ettevõte turul paikneb ja millised on võimalused kasvuks
  • Praktilised nõuanded: kuidas alustada juba täna?
  • Kogu kliendiandmed: Kui tundub, et kohe pole andmeid vaja, siis kunagi ei tea, millal on.
  • Leia endale sobiv andmeplatvorm: Seal saad hoida andmeid ühes kohas koos
  • Loo süsteem, kuidas andmeid struktureerida ning nimetada: Nii on neid võimalik hiljem sarnastel alustel võrrelda.
  • Leia võimalus vajalike andmete jagamiseks kõigile, kes võiks seda ettevõttes vajada, samas ära unusta andmekaitset ja turvalist andmete säilitamist.
  • Jälgi, mida konkurendid teevad
  • Ole valmis reageerima: jälgi oma tegevuste tulemusi ja reageeri olukorras
  • Ära kogu andmeid lihtsalt nende kogumise pärast: Kasuta andmeid aktiivselt oma tegevustes, kuid ära unusta küsida nõusolekut nende kogumiseks. 
  • Julge proovida ja katsetada uusi meetodeid ning tööriistu: igast katsetusest saad väärtuslikke õppetunde.

Alusta äriga enesekindlalt, vaata lähemalt www.seb.ee/enesekindlus
 

Sinu äri igaks etapiks

2
 

  Arendamiseks  

Tõhus ärijuhtimine – olemasolevate protsesside efektiivistamisest kuni uute protsesside juurutamiseni.

3
 

  Kasvatamiseks  

Turuliidrite kogemused kliendibaasi arendamise, kõrgtehnoloogiate kasutamise ja ärimudeli rakendamise kohta. 

Enesekindlus on iga äri peamine kapital

Ettevõtlusega aitab alustada SEB

Loen lähemalt