
Vaata järele õpetlikku ettekannet SEB ettevõtlusseminarilt teemal „Andmed ja äritulemused. Milliste andmete mitte kogumist sa hiljem kahetsed?“, millest kõneleb Ervin Salusoo, SEB müügi automatiseerimise juht.
Alustavale ettevõtjale: milliseid andmeid koguda ja miks?
Ervin Salusoo, SEB müügi automatiseerimise juht
Alustava ettevõtjana on ees palju valikuid ja ülesandeid. Lisaks kasutajasõbraliku veebilehe loomisele on äri arendamisel hädavajalik andmete kogumine ja nende nutikas kasutamine. Iga andmepunkt on potentsiaalne arenguvõimalus ettevõtte jaoks, kuid oluline on mõista, kuidas neid andmeid nutikalt kasutada ja turvaliselt hoiustada.
Kõik andmed on tegelikult head andmed ehk korjata võiks kõike, mis on võimalik kätte saada. Andmete puhul on oluline teada, kus need on ning kelle või mille kohta kehtivad, vastasel juhul on need lihtsalt kasutud.
Andmete kogumine ei tähenda, et peab investeerima kallitesse tarkvaradesse. Alguses võib olla kasutusel näiteks Excel. Peamine on hoida ühtset süsteemi ehk paigutada andmed struktureeritult ühte kohta.
Kogutud andmeid saab rakendada mitmel viisil, näiteks sotsiaalmeedias sihtrühmade tuvastamiseks ja kampaaniate kohandamiseks. Samuti on abiks meiliturunduse platvormid nagu Smaily või MailChimp, mis võimaldavad andmeid efektiivselt kasutada ja sihitud kampaaniaid läbi viia.
Vaatame lähemalt, milliseid andmeid ei tohiks kindlasti unustada koguda.
1. Kliendiandmed
Kliendiandmete kogumine on alustava ettevõtte üks esimesi samme. Oluline on mõista, kes on sinu kliendid: ei piisa vaid demograafilistest andmetest, vaid võiks olla terviklik pilt klientide harjumustest, eelistustest ja vajadustest.
2. Konkurentide andmed
Konkurentide jälgimine annab sulle väärtuslikku teavet nende tegevuste ja strateegiate kohta.
3. Oma ettevõtte tegevust puudutavad andmed
4. Turuandmed
Turuandmete kogumine aitab mõista turu olukorda, sealhulgas sinu turuosa ja konkurentsi.
Alusta äriga enesekindlalt, vaata lähemalt www.seb.ee/enesekindlus
Nipid edukaks äri alustamiseks ajurünnakust turundusnõuanneteni.
Tõhus ärijuhtimine – olemasolevate protsesside efektiivistamisest kuni uute protsesside juurutamiseni.
Turuliidrite kogemused kliendibaasi arendamise, kõrgtehnoloogiate kasutamise ja ärimudeli rakendamise kohta.
Kasutame oma lehel kahte liiki küpsiseid. Kohustuslikud küpsised on vajalikud kodulehe ja internetipanga toimimiseks ning nende kasutamine ei vaja nõusolekut. Mugavama kasutajakogemuse ja kasutajaharjumustele vastava sisu pakkumiseks kasutame veel küpsiseid, mis vajavad nõusolekut- statistilised, funktsiooni - ja turundusküpsised. Kui Te ei soovi, et me selliseid küpsiseid kasutaksime, valige "Nõustun kohustuslike küpsistega".
Rohkem teavet leiate meie küpsiste kasutamise põhimõtetest.
Küpsiste valiku vaatamiseks/uuendamiseks tutvuge küpsiste seadetega.
Lisaks kohustuslikele küpsistele, mis aitavad meie lehte toimimas ja turvalisena hoida, kasutame veel ka statistilisi, funktsiooni -ja turundusküpsiseid. Tänu nendele on meie lehtede kasutamine mugavam ja me saame pakkuda kasutusharjumustele vastavat sisu.
Küpsised on väikesed tekstifailid, mille külastatud internetilehed kasutaja seadme mällu salvestavad, et pakkuda kasutajale lihtsat ja mugavat teenust. Kasutame oma veebilehel SEB ja kolmandate isikute küpsiseid, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel - olenevalt küpsiste liigist. Küpsiste kasutamisega nõusolekut saate muuta allpool. Lisateave: Küpsiste teave.