Euroopa Innovatsiooniakadeemia president Alar Kolk selgitab alustavatele ettevõtjatele, kuidas leida ärimudel, mis võimaldab kasumit teenida ja ellu jääda, ning kust leida selleks inspiratsiooni.
Ärimudel koosneb tavaliselt kaheksast-üheksast komponendist ning see peaks ütlema, kas äri hakkab kasvama või mitte. Kui ettevõtja on ärimudeli kirja pannud, tuleb kohe katsetada, kas kliendid saavad sellest nii aru, nagu ta ootab.
Esimese eksperimendi käigus tehke kindlaks, kas kliendisegment on üldse see, mida oodatakse. Näiteks idufirmad näevad väga tihti, et nende kliendid ei ole need, kellega äriplaani koostades arvestati.
Teine, mis tuleb eksperimentide käigus kindlaks teha, on see, kas klientidel on üldse sellised probleemid, mille lahendamiseks ettevõtja oma toodet või teenust välja pakub. Idufirmade hulgas on palju neid, kes mõtlevad välja lahendusi klientide probleemidele, mida neil tegelikult üldse pole. Toodet või teenust, mis ei lahenda probleeme, ei vaja keegi.
Katsetamine on väga oluline, et mitte teha toodete ja teenuste arendamisel asjatuid kulutusi. Mida rohkem katsetada ja vaadata, mille eest ollakse nõus maksma, seda täpsema tootearenduse saab üles ehitada. Kõige parem on katsetada kohe esimeste joonistega, kas toode pakub kliendile huvi või mitte. Nii hoiate kokku aega, raha ja ka närve.
Idufirmad näevad palju vaeva, et aru saada, milline ärimudel võiks raha sisse tuua. Tavaliselt katsetatakse kahe-kolmega, mõnikord ka neljaga. See mudel, mis hakkab ettevõttele rohkem raha sisse tooma, kui kuludeks läheb, ongi see õige.
Mõnikord läheb ärimudeli käivitamiseks mitu aastat, enne kui aru saadakse, kas see on võimeline ellu jääma ja kasumit teenima.
Inspiratsiooni ärimudeli loomiseks otsitakse perelt, raamatutest ning klientidelt. Inspiratsioon peaks aga kõige üldisemas mõttes põhinema sellel, mida kliendid väärtustavad, ning samuti sellel, millised tooted-teenused on unikaalsed ja ei satu kohe konkurentsi nendega, mis turul juba olemas on. Inspiratsiooni otsides peaks vaatama tulevikku ning tähele panema probleeme, millele klientidel praegu lahendust ei ole.
Nipid edukaks äri alustamiseks ajurünnakust turundusnõuanneteni.
Tõhus ärijuhtimine – olemasolevate protsesside efektiivistamisest kuni uute protsesside juurutamiseni.
Turuliidrite kogemused kliendibaasi arendamise, kõrgtehnoloogiate kasutamise ja ärimudeli rakendamise kohta.
Kasutame oma lehel kahte liiki küpsiseid. Kohustuslikud küpsised on vajalikud kodulehe ja internetipanga toimimiseks ning nende kasutamine ei vaja nõusolekut. Mugavama kasutajakogemuse ja kasutajaharjumustele vastava sisu pakkumiseks kasutame veel küpsiseid, mis vajavad nõusolekut- statistilised, funktsiooni - ja turundusküpsised. Kui Te ei soovi, et me selliseid küpsiseid kasutaksime, valige "Nõustun kohustuslike küpsistega".
Rohkem teavet leiate meie küpsiste kasutamise põhimõtetest.
Küpsiste valiku vaatamiseks/uuendamiseks tutvuge küpsiste seadetega.
Lisaks kohustuslikele küpsistele, mis aitavad meie lehte toimimas ja turvalisena hoida, kasutame veel ka statistilisi, funktsiooni -ja turundusküpsiseid. Tänu nendele on meie lehtede kasutamine mugavam ja me saame pakkuda kasutusharjumustele vastavat sisu.
Küpsised on väikesed tekstifailid, mille külastatud internetilehed kasutaja seadme mällu salvestavad, et pakkuda kasutajale lihtsat ja mugavat teenust. Kasutame oma veebilehel SEB ja kolmandate isikute küpsiseid, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel - olenevalt küpsiste liigist. Küpsiste kasutamisega nõusolekut saate muuta allpool. Lisateave: Küpsiste teave.