Kristel Kruustük, eduka mobiiliäppide testimise platvormi Testlio kaasasutaja ja juht, räägib, kuidas nemad leidsid äriidee ning sellest kiiresti eduka ettevõtte kasvatasid.
Testlio idee sai alguse 2011. aastal Londonis, kus ma töötasin tarkvaratestijana. Soovist ennast ja oma oskusi edasi arendada hakkasin otsima uusi võimalusi ning sattusin mitmele testimisplatvormile ja tekkis mõte teha oma ettevõte.
Idee juures on aga kõige tähtsam see, et ettevõte peab pakkuma lahenduse kliendi päris probleemile.
Ettevõtte areng sai hoo sisse kohe pärast idee tekkimist, kui sealsamas Londonis toimunud ülemaailmsel hackathon’il ehk tarkvaraarenduse intensiivüritusel jõudsime 64 idee seas kolme parema hulka. Edasi järgnes samasugune üritus San Franciscos, kus tulime esimeseks.
Sama oluline kui idee on selle elluviimine, sest idee üksi ei ole midagi väärt. Järgmise sammuna on vaja võimalikult kiiresti maksvate klientideni jõuda, muidu ei ole ettevõtet võimalik arendada. Meie leidsime esimese maksva kliendi juba teisel tegutsemiskuul.
See, milline turg oma äriideele valida, otsustab ühest küljest ära idee ise. Kui toodet on võimalik aga pakkuda mitmele kliendigrupile, siis tuleks teha valik, kellele selle müük ja turundus suunata. Testlio puhul oli võimalik pakkuda toodet nii suurtele, keskmistele kui väikestele ettevõtetele, kuid tänaseks oleme teinud valiku suurte korporatsioonide kasuks.
Soovitan asjad võimalikult kiiresti ära teha ja mitte alla anda. Oluline on aru saada, et ettevõtlus ei ole lihtne – kohati tuleb silmitsi seista väga paljude probleemidega. Nendeks tuleb igal hetkel valmis olla, aga kui alla ei anta, siis jõutakse ühel hetkel eduni.
Nipid edukaks äri alustamiseks ajurünnakust turundusnõuanneteni.
Tõhus ärijuhtimine – olemasolevate protsesside efektiivistamisest kuni uute protsesside juurutamiseni.
Turuliidrite kogemused kliendibaasi arendamise, kõrgtehnoloogiate kasutamise ja ärimudeli rakendamise kohta.
Kasutame oma lehel kahte liiki küpsiseid. Kohustuslikud küpsised on vajalikud kodulehe ja internetipanga toimimiseks ning nende kasutamine ei vaja nõusolekut. Mugavama kasutajakogemuse ja kasutajaharjumustele vastava sisu pakkumiseks kasutame veel küpsiseid, mis vajavad nõusolekut- statistilised, funktsiooni - ja turundusküpsised. Kui Te ei soovi, et me selliseid küpsiseid kasutaksime, valige "Nõustun kohustuslike küpsistega".
Rohkem teavet leiate meie küpsiste kasutamise põhimõtetest.
Küpsiste valiku vaatamiseks/uuendamiseks tutvuge küpsiste seadetega.
Lisaks kohustuslikele küpsistele, mis aitavad meie lehte toimimas ja turvalisena hoida, kasutame veel ka statistilisi, funktsiooni -ja turundusküpsiseid. Tänu nendele on meie lehtede kasutamine mugavam ja me saame pakkuda kasutusharjumustele vastavat sisu.
Küpsised on väikesed tekstifailid, mille külastatud internetilehed kasutaja seadme mällu salvestavad, et pakkuda kasutajale lihtsat ja mugavat teenust. Kasutame oma veebilehel SEB ja kolmandate isikute küpsiseid, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel - olenevalt küpsiste liigist. Küpsiste kasutamisega nõusolekut saate muuta allpool. Lisateave: Küpsiste teave.