Muuda keelt:

Kuidas saavutada hästi toimiv organisatsioonikultuur?

Äriarendusettevõtte Empowerement juht Andres Haavel jagab, kuidas luua ettevõttes jätkusuutlik kasvukultuur, mis innustaks nii enda töötajaid kui ka koostööpartnereid.

Kasvatamiseks #Innovatsioon
  • Ainult 3% ettevõtetest jõuab miljoni eurose käibeni.
  • Ettevõtte pikaaegseks eduks on vajalikud õiged sisemised käitumised ja harjumused.
  • Lepi enda tiimi ja koostööpartneritega kokku selgetes eesmärkides ning kes võtavad nende saavutamise eest vastutuse (kohustuse tekkimine).

Jeff Bezos on öelnud, et organisatsioon kasvab ainult nii kaua, kui juhid suudavad hoida selle toimimas sama lihtsal moel, kui ettevõtte loomise päeval.  Organisatsiooni toimimise koostöö põhimõtted on lihtsad ning kõik teavad neid. Neist lähtuvalt käitume oma igapäeva elus, kui tahame hoida suhted terved. Samas ettevõtete tegevust jälgides, neid eiratakse ja siin on põhjus, miks 96% ettevõtetest ei suuda kasvada ühe miljoni eurose käibeni.

Põhjuseks ei ole siin mitte hea äriidee olemasolu või et inimesed ei tea, milline on nende ärimudel või välised tegurid. Pigem on siin põhjuseks ettevõtte sisemised käitumised ja harjumused.

Selleks, et organisatsioon hästi toimiks peab organisatsioonis toimuma kolm väga lihtsat asja:

  1. Esiteks me peame olema kokku leppinud ühises eesmärgis, mida me tahame saavutada ja väärtustes, kuidas me omavahel käitume (Commit).
  2. Teiseks me peame veenduma, et kõik osapooled saavad ühtemoodi kokkulepitust aru ja on nõus seda järgima (Control).
  3. Kolmandaks, me peame kokku leppima lihtsamad koostöö reeglid, süsteemid ja protsessid, mis aitavad inimestel meie ühisest kokkuleppest kinni pidada (Check).

 

Neid ühiseid kokkuleppeid ja koostööreegleid nimetatakse ka kultuuriks. Ja nagu me teame 20. sajandist Peter Drucker ütles, et kultuur on see, mis sööb strateegia hommikusöögiks. Täpselt nii see ongi.

Koostööreegleid oma olemuselt on kolme tüüpi:

  1. Esimene reegel on see, kuidas me lepime kokku eesmärkides, nii et see kõiki innustaks (Goals). Me teame, mis juhtub siis, kui inimesed peavad täitma plaane, töid, mis neid ei innusta. Neid ei tehta hästi.
  2. Teiseks me peame kokku leppima , kes, kuidas panustab ühise eesmärgi saavutamiseks (Roles). Leppima kokku rollides, kes vastutab missuguste tulemuste eest, läbi selle me saavutame kohustumuse.
  3. Kolmas, mis me peame kokku leppima, on see, kuidas me iga päev tööd teeme (Norms). Ehk, kuidas me teeme otsuseid, kuidas me lahendame konflikte, kuidas me informatsiooni edastame.

 

Kui need kolm reeglit on ettevõttes paigas, siis selles ettevõttes on hea töötada. Ja nagu me teame – õnnelik inimene on kolm korda tulemuslikum.

Sinu äri igaks etapiks

2
 

  Arendamiseks  

Tõhus ärijuhtimine – olemasolevate protsesside efektiivistamisest kuni uute protsesside juurutamiseni.

3
 

  Kasvatamiseks  

Turuliidrite kogemused kliendibaasi arendamise, kõrgtehnoloogiate kasutamise ja ärimudeli rakendamise kohta. 

Enesekindlus on iga äri peamine kapital

Ettevõtlusega aitab alustada SEB

Loen lähemalt