Patrick Van Der Pijl, Business Models Inc. juht, räägib, miks ettevõttel peab olema lihtsas keeles sõnastatud selge visioon ning mis juhtub, kui seda ei ole.
Kui ettevõtte eesmärgiks on kiirenev kasv, siis saab see toimuda vaid suurel turul. Eesti ettevõtted peaksid kohalikul turul oma ärimudelit testima ning siis rahvusvahelisele turule minema. Ent kõigepealt on vaja selgelt sõnastada ettevõtte visioon.
Sageli ei saada aru, kui palju aega ettevõte kaotab, kui visioon on sõnastamata. Kui meeskond ei tea, mille nimel tööd tehakse, ei saa ka tulemus ootustele vastata. Arvamus, et meeskonnale on visioon selge, on väga levinud, kuid ekslik.
Kuidas seada õiged eesmärgid? Van Der Pijli sõnul on õige visiooni sõnastamine tegelikult päris raske ning see on ettevõtte asutaja või juhi ülesanne. Ambitsioonid võivad olla mitmesugused, kuni oma toote-teenusega maailma vallutamise või muutmiseni välja. Tuleb aru saada, kuidas selgesti sõnastatud visioon mõjutab ärimudelit. Kui ettevõttel on näiteks soov rahvusvaheliselt kasvada, tuleb välja selgitada, milline ärimudel selleks kõige paremini sobib. Kui ambitsioonid on sõnastamata, ei jõuta kunagi soovitud tasemeni.
Visiooni ja ambitsioonide sõnastamiseks ning elluviimiseks on mitmeid tööriistu. Kui nimetada vaid paari, siis Cover Story Vision, Five Bold Steps on vahendid, mis aitavad visiooni ühele lehele kirja panna. Nii on kõigile selge, kuhu liigutakse.
Kui visioon kirjas, on järgmine samm ärimudeli testimine. Ettevõtja peab koduturul võimalikult kiiresti välja selgitama, kas kliendid üldse vajavad pakutavat toodet ning kas algsed eeldused olid õiged. Sellest saab õppida, et vajadusel muudatusi teha.
Vahel võib juhtuda, et ettevõtja kasutab visioonis ja sõnumites keelt, mida tema kliendid tegelikult ei räägi. Vaadake, et see oleks lihtsas keeles ning täiesti arusaadav nii meeskonnale kui ka klientidele. Jutustage oma lugu klientidele nii, et see neile korda läheb.
Nipid edukaks äri alustamiseks ajurünnakust turundusnõuanneteni.
Tõhus ärijuhtimine – olemasolevate protsesside efektiivistamisest kuni uute protsesside juurutamiseni.
Turuliidrite kogemused kliendibaasi arendamise, kõrgtehnoloogiate kasutamise ja ärimudeli rakendamise kohta.
Kasutame oma lehel kahte liiki küpsiseid. Kohustuslikud küpsised on vajalikud kodulehe ja internetipanga toimimiseks ning nende kasutamine ei vaja nõusolekut. Mugavama kasutajakogemuse ja kasutajaharjumustele vastava sisu pakkumiseks kasutame veel küpsiseid, mis vajavad nõusolekut- statistilised, funktsiooni - ja turundusküpsised. Kui Te ei soovi, et me selliseid küpsiseid kasutaksime, valige "Nõustun kohustuslike küpsistega".
Rohkem teavet leiate meie küpsiste kasutamise põhimõtetest.
Küpsiste valiku vaatamiseks/uuendamiseks tutvuge küpsiste seadetega.
Lisaks kohustuslikele küpsistele, mis aitavad meie lehte toimimas ja turvalisena hoida, kasutame veel ka statistilisi, funktsiooni -ja turundusküpsiseid. Tänu nendele on meie lehtede kasutamine mugavam ja me saame pakkuda kasutusharjumustele vastavat sisu.
Küpsised on väikesed tekstifailid, mille külastatud internetilehed kasutaja seadme mällu salvestavad, et pakkuda kasutajale lihtsat ja mugavat teenust. Kasutame oma veebilehel SEB ja kolmandate isikute küpsiseid, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel - olenevalt küpsiste liigist. Küpsiste kasutamisega nõusolekut saate muuta allpool. Lisateave: Küpsiste teave.