Ühisrahastusplatvormi Funderbeam asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp selgitab alustavatele ettevõtjatele, mis on ühisrahastusplatvormid ja kuidas nende kaudu projektidele rahastust taotleda.
Kui tavaliselt on ettevõttel mõned investorid, kellest igaüks investeerib sellesse suurema summa, siis ühisrahastuse puhul on toetajaid või investoreid, kes aitavad ettevõttel kapitali kasvatada või projektiga alustada, kümneid ja sadu ning summad algavad 10–50 eurost, rahvusvahelistel platvormidel 100–200 eurost.
Eristada saab kahte liiki ühisrahastusi: toetuse- ja osalusepõhiseid. Toetusepõhised ühisrahastusplatvormid, näiteks nagu Hooandja, pakuvad projektidele toetuse kogumise võimalust. Toetaja saab vastu hea tunde või mõne asja.
Osalusepõhise ühisrahastuse puhul saadakse projekti toetamise eest osalus ettevõttes. Selline platvorm on näiteks Fundwise, mille tegevus on Eesti-keskne. Kui ettevõttel on aga suuremad rahvusvahelised ambitsioonid, siis on võimalik rahastust taotleda Funderbeami abil, sest see platvorm kaasab investoreid üle kogu maailma.
Pärast taotluse täitmist toimub ettevõtete ja projektide hindamine, et selgitada välja, kas platvormil olevad rahastajad võtaksid projekti üldse rahastada. Kui projekt võetakse ühisrahastusplatvormile vastu, peab raha taotleja väga palju turundustööd tegema, sest toetajate või investoritega ei kohtuta näost näkku ja e-materjalid, mis keskkonnas üleval on, peavad toote või projekti headuses rahastajaid ise veenma.
Väga oluline on panustada videosse, mis tutvustab toote või projekti olemust. Kindlasti tuleb kirjeldada meeskonda, sest see on üks olulisemaid asju, mida hinnatakse: kas tegemist on tiimiga, kes suudab projekti edukalt ellu viia. Samuti on vaja kirjeldada, mida saadud rahaga soovitakse täpselt teha; millised eesmärgid on plaanis täita; kui palju raha taotletakse jne. Mida paremini on materjalid ette valmistatud ja mida aktiivsem raha taotleja oma projekti turundamisel ka väljaspool platvormi on, seda suurem tõenäosus on saada rahastus.
Nipid edukaks äri alustamiseks ajurünnakust turundusnõuanneteni.
Tõhus ärijuhtimine – olemasolevate protsesside efektiivistamisest kuni uute protsesside juurutamiseni.
Turuliidrite kogemused kliendibaasi arendamise, kõrgtehnoloogiate kasutamise ja ärimudeli rakendamise kohta.
Kasutame oma lehel kahte liiki küpsiseid. Kohustuslikud küpsised on vajalikud kodulehe ja internetipanga toimimiseks ning nende kasutamine ei vaja nõusolekut. Mugavama kasutajakogemuse ja kasutajaharjumustele vastava sisu pakkumiseks kasutame veel küpsiseid, mis vajavad nõusolekut- statistilised, funktsiooni - ja turundusküpsised. Kui Te ei soovi, et me selliseid küpsiseid kasutaksime, valige "Nõustun kohustuslike küpsistega".
Rohkem teavet leiate meie küpsiste kasutamise põhimõtetest.
Küpsiste valiku vaatamiseks/uuendamiseks tutvuge küpsiste seadetega.
Lisaks kohustuslikele küpsistele, mis aitavad meie lehte toimimas ja turvalisena hoida, kasutame veel ka statistilisi, funktsiooni -ja turundusküpsiseid. Tänu nendele on meie lehtede kasutamine mugavam ja me saame pakkuda kasutusharjumustele vastavat sisu.
Küpsised on väikesed tekstifailid, mille külastatud internetilehed kasutaja seadme mällu salvestavad, et pakkuda kasutajale lihtsat ja mugavat teenust. Kasutame oma veebilehel SEB ja kolmandate isikute küpsiseid, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel - olenevalt küpsiste liigist. Küpsiste kasutamisega nõusolekut saate muuta allpool. Lisateave: Küpsiste teave.