Kasvuprogrammi mentor ja Euroopa Innovatsiooniakadeemia asutaja Alar Kolk andis indu mõelda mugavustsoonist ja raamidest väljapoole. Kaubamaja tiim avastas tänu sellele ideed, millele polnud varem mõelnud, ning leiti otsetee oma e-poe äri kasvatamiseks.
Kasvuprogramm sundis mõtlema ebamugavalt suurelt
Kaubamaja turundusdirektor Enel Kolki sõnul otsitakse pidevalt uusi ja põnevaid lahendusi, kuid võimaluste rohkuses on oluline leida just selline lahendus, mis tõesti aitaks äri kasvatada. Nii otsustatigi kuueliikmelise Kaubamaja tiimiga SEB ja Euroopa Innovatsiooniakadeemia kasvuprogrammis osaleda ja võtta fookusesse e-poe äri kasvatamine.
„Me kaardistasime väga täpselt oma probleemi – kus on pudelikael ja mis me selle kõrvaldamiseks peame tegema. Esialgu tundus, et peame selleks ise tööriista looma, aga programmis leidsime, et meie vajadustele kohaldatav tööriist on juba olemas,“ sõnas Kolk. Lahendamist vajas e-poe haldamist aeglustav tegur - toodetest saab sobivad fotod teha siis, kui kaup on kohale jõudnud. See tähendab iga hooaja alguses tuhandeid tooteid, mida e-poe jaoks pildistada ja kirjeldada. Kasvuprogrammis leitigi olemasolev tööriist, mis hõlbustab tooteinfo koondamist ja haldamist ning selle loomise asemel keskenduti kohe põhieesmärgile.
Siim Tammesalu, Kaubamaja kaubandusjuht, peab kasvuprogrammi suurimaks väärtuseks, et traditsioonilised kaupmehed õpivad mõtlema veidi teise nurga alt. Temaga nõustub ka Enel Kolk: ”Programmi üks suuremaid plusse on see, et sul on täpsed tähtajad ja sunnitakse mõtlema enda jaoks ebamugavalt suurelt. See võtab harjumist ja alguses tekib tunne, et miks ma mõtlen millegi utoopilise peale, peaks leidma midagi käegakatsutavat.“
Vaadake lisaks: Mida kasvuprogramm ettevõtetele pakub
Edu võti on motivatsioon ja hea meeskonnatöö
Kaubamaja tiim koosnes erinevate valdkondade inimestest, et vajalikud teadmised ja vaatenurgad e-poe arendamiseks oleks kaetud. „Programmi jooksul õppisime väga palju, mahukad kodutööd said kenasti tehtud, mängisime läbi erinevaid stsenaariume ja saime universaalsed tööriistad, mida kasutada abivahendina igas projektis,“ märkis Kolk. Sünergiat ja meeskonnatööd peab Kaubamaja tiim ülioluliseks ning soovitatav on jagada infot ettevõtte siseselt, et programmis mitteosalevad kolleegidki saaksid oma ideedega toetada.
Enel Kolki sõnul oli kogu programmis osalenud seltskond väga nutikalt kokku pandud: „Väga hea kombo ettevõtetest, mitmekülgne seltskond paneb veel rohkem raamidest välja mõtlema ning teiste osalejatega tekkis ka ideid edasiseks koostööks.“ Näiteks ootab Kaubamaja, et saaks katsetada rahvusvahelise turunduskommunikatsiooni agentuuri Dentsu Aegis projekti tulemust.
Uus hoone ja parim e-pood
Kaubamaja turundusdirektor Enel Kolki sõnul iseloomustab missioon „Oleme Eesti kaubanduse rätsepaülikond masstootmise ajastul - üks ja ainus Kaubamaja linnasüdames“ väga hästi nende mõttemaailma, ühendades väärtusliku ajaloo uuendusmeelsusega.
Kaubamaja 2016. aastal avatud e-pood on valitud mitmel korral kaubamajade seas parimaks. „E-pood on tänapäeval vältimatu ja usun, et kaubandusettevõttel peab see olema,“ sõnas Kolk. Hetkel oodatakse aga põnevusega Tallinna Kaubamaja uue hoone ehituse algust, et klientidele taas uutmoodi kogemust pakkuda.
1960. aastal avati riigiettevõte Tallinna Kaubamaja. Alates 1990. aastatest on Kaubamaja hoogsalt laienenud ja toonud Eestis turule poeketid nagu I.L.U. ja Shu.
2017. aastal võitis Tallinna Kaubamaja uue hoone arhitektuurivõistluse võistlustöö nimega "CITY BREAK" mille esitas arhitektuuribüroo DAGOpen OÜ.
Reili Lehis
SEB kliendikommunikatsiooni juht