Anname pidevalt endast parima, et arendada oma teenuseid ja muuta need mugavaks, hõlpsasti kasutatavaks ja kõigile kättesaadavaks, seepärast oleme alustanud internetipanga uuendamist.
Ajakohastatud internetipangal, millele üle läheme, on tänapäevasem kujundus, seda on lihtsam kasutada ja lisatud on uusi funktsioone.
Uuendatud internetipank
Mida oleme muutnud?
- Uus sisselogimisleht, mis on ühine nii era- kui ka äriklientidele
- Uus erakliendi avaleht, kus kasulik teave on lihtsasti leitav
- Menüüd on täiendatud otsinguribaga ja see on viidud lehekülje vasakusse serva, et navigeerimine oleks lihtsam ja kiirem. Samuti saab menüü ära peita, kui ekraanil on vaja rohkem ruumi
- Keelt saab jaluses lihtsalt vahetada
- Kiireloomuliste küsimuste korral saab kasutada virtuaalse nõustaja abi
- Jalusest saab valida tumeda värviskeemi
- Parem juurdepääs erivajadusega klientidele: võimalik kasutada ekraanilugeja abil ja navigeerida klaviatuuriga.
Korduma kippuvad küsimused
- Veendu, et alustad sisselogimist panga ametlikult veebilehelt, sisestades aadressireale seb.ee, ja liigu internetipanka veebilehe kaudu. Ära kasuta otsingumootoreid, nagu Google või Yahoo!, sest need võivad Sulle pakkuda võltsitud lehekülgi.
- Kontrolli, kas internetipanga aadress algab kujul „https://e.seb.ee/ib/login“ ja https://id.seb.ee. Samuti oleks hea üle vaadata ja veenduda, et sertifikaat on väljastatud ASile SEB Pank.
- Pärast veebilehe avamist kontrolli hoolikalt, kas selle kujundus on õige ja funktsioonid on korrektsed. Kui petturid on veebilehe klooninud, ei pruugi funktsionaalsus ega ka visuaalne osa olla täielik ja korrektne. Seetõttu pööra tähelepanu järgmistele aspektidele:
- Kas avaleht ja sisselogimisleht on visuaalselt korrektsed ja kas tekste ning vahekaarte on võimalik avada, st kas funktsioonid toimivad ilma tõrgeteta?
- Kas olemas on kõik autentimisvahendid? SEB internetipanga lehel saad valida kõigi olemasolevate autentimisvahendite vahel, aga võltsitud lehekülgedel võib mõni neist puudu olla.
- Kas keelevahetus toimib korrektselt? Kui muudad võltsitud leheküljel keelt, ei pruugi keel vahetuda või võib lülituda valele keelele.
Jah, virtuaalse nõustaja kasutamine internetipangas on ohutu. See lahendus on meie veebisaidil juba kasutusel ja ennast tõestanud. Virtuaalne nõustaja aitab Sul leida vastuseid oma küsimustele ning ühendab Sind meie klienditoega.
Kuusümboli abil on võimalik internetipank tumedale ja päikesesümboli abil heledale värviskeemile lülitada. Sinu värviskeemivalik jääb meelde, kuni kustutate lehe küpsised.
Keele muutmiseks on kaks võimalust: esimene neist on sisselogimislehe paremas ülanurgas. Teine võimalus on logida sisse internetipanka ja seejärel vahetada keelt lehe vasakus allservas, kuusümboli lähedal.
Internetipanga lepingu sõlmimisel määrab pank igale lepingus sisalduvale kontole ülekandelimiidi 1500 eurot päevas ja 3000 eurot kuus. Soovi korral saad limiite muuta vahetult pärast lepingu sõlmimist pangakontoris või hiljem ise internetipangas.
Internetipanga tehingulimiite saab vaadata ja muuta internetipanga menüüpunktis „Kontod“ → „Arvelduskontod ja limiidid“. Limiitide suurendamine standardlimiitide piires (15 000 eurot päevas ja 15 000 eurot kuus) või limiitide vähendamine mis tahes summas jõustub automaatselt pärast nende kinnitamist.
Kõrgemate limiitide vajaduse korral saad esitada taotluse samas menüüpunktis, kuid enne muudatuse jõustumist vaatab pangatöötaja taotluse üle. Töötaja teavitab Sind limiitide muutmise otsusest (või lisadokumentide esitamise vajadusest) hiljemalt 3 tööpäeva jooksul. Kui taotlus on kiireloomuline, võta meiega ühendust. Niipea kui taotlus on heaks kiidetud, saadame Sulle SMS-i.
Kui vajadus kõrgemate limiitide järele on ajutine, saad neile määrata tähtaja (kuni 180 päeva), mille saabudes muudetakse Sinu limiidid tagasi enne muudatust kehtinud limiitidele.
Kui oled hakanud kliendiks mobiilirakenduse kaudu, siis Sulle kohanduvad standardlimiidist erinevad ülekandelimiidid – kuni 4000 eurot päevas ja 10 000 eurot kuus internetimaksetele ning kuni 5000 eurot kaardimaksetele. Kui soovid tagada täieliku ligipääsu internetipanga teenustele, palun broneeri aeg videokohtumiseks või pangakontori külastuseks.
Kui internetipanka aktiivselt ei kasutata, aegub vastavalt Euroopa Liidu nõuetele (PDF, ENG) seanss 5 minuti pärast (varem – 10 minutit). Internetipangas toimetamisel, näiteks hiire liigutamisel ja klaviatuuri kasutamisel, seanss ei aegu.
Oma konto lisamiseks teise isiku internetipanka peab kontoomanik täitma avalduse, milles tuleb märkida järgmised andmed:
- Kontoomaniku eesnimi, perekonnanimi ja isikukood ning kontonumber (arvelduskonto või kogumishoius);
- Andmed (eesnimi, perekonnanimi ja isikukood) internetipanga omaniku ehk isiku kohta, kelle internetipanka konto lisatakse;
- Kuupäev, milleni konto on nähtav, või märge, et leping on tähtajatu;
- Päeva- ja kuulimiit, kui maksed on lubatud, või märge, et maksed on keelatud (õigus vaadata ainult konto väljavõtet).
Täidetud vorm tuleb allkirjastada kvalifitseeritud digiallkirjaga ja edastada internetipanga omanikule. Internetipanga omanik peab digiallkirjastatud dokumendi üles laadima internetipanga jaotises „Lisateenused“ → „E-dokumendid“ ja allkirjastama selle mistahes tuvastusvahendiga.
Kui pangasüsteemis on vormistatud volitus, et internetipanga omanik võib esindada konto omanikku pangas (sh lapsevanema volitus või eestkoste), saab internetipanga omanik taotluse alla laadida, täita ja pangale saata ühe allkirjaga.
Lapse konto lisamiseks lapsevanema internetipanka palume täita taotlusel kõik väljad, k.a ülekandelimiidid. Lapsevanem saab digitaalselt allkirjastatud taotluse üles laadida oma internetipangas, valides „Lisateenused“ → „E-dokumendid“ teemavaliku alt „Erakliendi internetipank“ .
Sõlmi internetipanga leping, et kasutada kõiki meie teenuseid
- Raha ülekanded, püsimaksete kasutamine ja määramine ning püsikorralduste ja e-arvete lahenduste kasutamine.
- Saad vaadata oma kontojääki, hallata erinevaid kontosid ja vaadata konto väljavõtteid.
- Halda oma kaarte – telli ja aktiveeri uusi kaarte, vaata PIN-koode ning muuda kaardi seadeid.
- Alusta investeerimist ning säästmist meie uuenduslike lahendustega, näiteks digikassa ja roboinvestoriga.
- Taotle laenu, liisingut, krediitkaarti või registreeru videokohtumisele, et saada lisateavet meie teenuste kohta.
- Kindlusta enda ja oma pere tulevik meie kindlustusteenuste abil.
- Logi sisse ja autendi ennast erinevate kolmandate teenusepakkujate ja riigiasutuste veebilehtedel.
- Muuda limiite ja kehtivaid lepinguid.
- Saad individuaalseid vastuseid oma kirjalikele küsimustele või probleemidele.
Nõuded tarkvarale ja brauserile
Nõuded kasutamaks SEB kodulehte, internetipanka ja mobiilirakendust:
- Google Chrome
- Safari
- Microsoft Edge
Selleks, et tagada täielik funktsionaalsus ja turvalisus, soovitame alati kasutada uusimat versiooni Sinu valitud tarkvarast. Uuenda tarkvara versiooni koheselt pärast uue versiooni avaldamist.
NB! SEB digiteenuseid, sh internetipanka ja mobiilirakendust, ei ole võimalik kasutada Põhja-Koreas, Süürias, Kuubal, Krimmi piirkonnas, Iraanis ning Venezuelas viibides. Piirangud tulenevad ulatuslikest rahvusvahelistest sanktsioonidest, mis nendele piirkondadele kehtivad. Täpsem info sanktsioonide kohta, mida SEB Pank järgib, on sätestatud üldtingimustes.
Autentimisvahendid ja digiallkirjad
Meie internetipangas on Sinu raha ja andmed kaitstud mitmetasandilise andmekaitsesüsteemiga, mis takistab volitamata isikutel Sinu kontole juurde pääseda. Internetipanka sisselogimiseks pead kasutama isikustatud autentimisvahendeid – Smart-ID-d, ID-kaarti, Mobiil-ID-d või muud.
Hinnad ja tingimused
Dokumendid
1. SEB erakliendi internetipank | |
liitumine | tasuta |
2. SEB ärikliendi internetipank | |
liitumine | tasuta |
lepingu muutmine | |
- panga töötaja poolt (1) | 10 eurot |
- administraatori poolt internetipangas | tasuta |
kuuhooldustasu | tasuta |
automaatne päring äriregistrisse | 2,24 eurot |
kuuhooldustasu mitte Euroopa Majanduspiirkonna lepinguriigi residendile | 10 eurot |
3. SEB mobiilirakendus | |
- liitumine | tasuta |
- makse | vastava makse teenustasu elektroonilises kanalis |
4. Kiirteavitamine | |
lepingu sõlmimine/muutmine/lõpetamine | tasuta |
teade SMS-iga | 0,20 eurot teade |
teade e-postiga | tasuta |
5. Püsikorraldus | |
lepingu sõlmimine/muutmine internetipangas | tasuta |
lepingu sõlmimine/muutmine pangakontoris | 5 eurot |
lepingu lõpetamine | tasuta |
makse | vastava makse teenustasu elektroonilises kanalis |
6. Määratud maksete lisamine | tasuta |
7. E-arve püsimakse | |
lepingu sõlmimine, muutmine, lõpetamine | tasuta |
pangasisene makse | 0,08 eurot |
Euroopa tavaline makse (2) | 0,19 eurot |
8. E-arve edastamine (3) | |
lepingu sõlmimine | 60 eurot |
lepingu muutmine | 20 eurot |
lepingu kuuhooldustasu | 7 eurot |
lepingu kuuhooldustasu koos e-arve edastamise programmi kasutamisega | 12 eurot |
e-arve vastuvõtmise tasu ühe edastatud arve kohta | 0,15 eurot |
ettevõtte kohane kujundusmall esmakordne ja/või iga järgnev | 200 eurot |
püsimakse lepingute ülekandmine | vastavalt kokkuleppele |
9. Digikassa | |
lepingu sõlmimine | tasuta |
kuuhooldustasu | tasuta |
makse kogumishoiusele | tasuta |
10. Pangalink | |
liitumine | 65 eurot |
tehingutasu | 1% ostu summast, min 0,13 eurot, max 3,20 eurot tehing |
- finantsvahendusettevõttele | 1,28 eurot |
lepingu muutmine | 15 eurot |
autentimine (3) | |
- liitumine | 65 eurot |
- lepingu muutmine | 15 eurot |
- autentimistasu | 0,08 eurot tehing, min 20 eurot kuus |
11. Maksekaartide teenindamine ettevõttes | |
liitumine | tasuta |
tehingute töötlemise tasu | vastavalt lepingule |
terminali ettevalmistus ja paigaldus kokkuleppel kliendiga | tasuta |
terminali ettevalmistus ja paigaldus hiljemalt järgmiseks pangapäevaks | 75 eurot |
terminali kuutasu | vastavalt kokkuleppele |
12. Trading Station | |
liitumine | tasuta |
13. Muud teenused | |
Turvaseadme väljastamine | |
- PIN-kalkulaator | 15 eurot |
PIN-kalkulaatori väljavahetamine | 8 eurot |
esmakordse Smart-ID väljastamine pangakontoris | tasuta |
korduva Smart- ID väljastamine pangakontoris (4), (5) | 5 eurot |
14. Väliskontode haldamine SEB Eesti ärikliendi internetipanga vahendusel | |
Baltic Online (SEB Baltikumi pankades asuvad väliskontod) | |
- teenusega liitumine (6) | 15 eurot |
- kliendi internetipanka on liidetud ainult SEB Läti või SEB Leedu konto(d) | 10 eurot kuus |
- kliendi internetipanka on liidetud nii SEB Läti kui SEB Leedu kontod | 15 eurot kuus |
- lepingumuudatused | 10 eurot |
15. SEB Baltic Gateway | |
Otsekanal | |
- liitumine | 50 eurot |
- konto väljavõtted (v.a päevasisene) ja/või müügikohtade aruanded | 10 eurot kuus |
- konto aruanded päeva jooksul (reaalajas kontoinfo) | 25 eurot kuus |
- maksete algatamine ja/või e-arvete edastamine | 25 eurot kuus |
- teiste pankade kontoinfo | 10 eurot kuus |
- digiallkirjastamine | 0.10 eurot allkiri |
Operaatori kanal | |
- liitumine | tasuta |
- Baasteenused: kontoväljavõtted ja kontoaruanded päeva jooksul, teiste pankade kontoinfo, müügikohtade aruanded ja maksete algatamine | 5 eurot kuus (7) |
- e-arvete edastamine | 10 eurot kuus |
- digiallkirjastamine | 0,10 eurot allkiri |
Operaatori tasud | |
- liitumine | 50 eurot |
- kuutasu | vastavalt kokkuleppele |
16. E-arve portaal | |
- E-arvete portaali pakett Basic | |
- liitumine | tasuta |
- kuutasu (7) | tasuta |
- e-arve saatmine e-arve portaali* kasutajale, avaliku sektori asutusele ja SEB** internetipanka | kuni 5 arvet kuus tasuta (8) |
- E-arvete portaali pakett Premium | |
- liitumine | tasuta |
- kuutasu | 7 eurot |
- e-arve saatmine e-arve portaali* kasutajale, avaliku sektori asutusele, SEB** internetipanka ja mistahes krediidiasutuse rakenduse e-arve portaali võimaluste piires (3) | kuni 30 arvet kuus tasuta, iga järgnev arve 0,24 eurot |
(1) Tasuline on ainult pangatöötaja tehtud lepingu muudatus, mida saab administraatori õigustega isik teha ka ise ärikliendi internetipangas.
(2) E-arve püsimakseid tehakse ainult eurodes.
(3) Hinnale lisandub käibemaks vastavalt käibemaksuseadusele.
(4) Välja arvatud alaealised.
(5) Hind sisaldab käibemaksu
(6)Hind ühe liidetava ettevõtte ja ühe riigi kohta.
(7) Standard, Standard+, Premium, Premium+ ärikliendi paketti omavatele klientidele kuutasu ei rakendu.
(8) Pärast viie arve saatmist võimalus liituda E-arve portaali paketiga Premium.
* E-arve portaal tähendab AS-i SEB Pank poolt pakutavat tarkvara e-arve portaali lepingu tähenduses ning Unifiedpost AS-i poolt pakutavat arved.ee keskkonda.
** E-arve portaali Basic paketi raames saab e-arveid edastada SEB erakliendi internetipanka ja SEB ärikliendi internetipanka.
Petuskeemid: kuidas end kaitsta?
Kes võib langeda pettuse ohvriks? Vaata enda ümber. Pahatahtlike skeemide lõksu langevad nii üliõpilased, ärimehed, pensionärid, kõrgkoolide õppejõud ja teised – hoolimata haridusest, ametist, elukohast. Petturid muutuvad aina kavalamaks ja mõtlevad uusi petuskeeme. Seega peame oskama enda virtuaalset identiteeti ja rahaasju teadlikult kaitsta.