Äriidee on hüpotees – me oletame, et inimesed tahaksid midagi sellist; et nad on valmis selle eest maksma ja see teeb nende elu paremaks. Aga enne peene kontoriruumi sisseseadmist või suure tehase käivitamist on vaja seda oletust testida. Kuidas seda teha, selgitab Victory Trainings OÜ inspireerija Harald Lepisk.
Hüpoteesi katsetamiseks võib näiteks intervjueerida potentsiaalseid kliente ja vaadata, kas lahendused, mis te välja mõtlesite, sobivad neile ikka tegelikult või tahavad nad midagi muud. Äpi või veebilehe puhul tuleks visandada kavand selle kasutajaliidesest ja asetusest, et oleks kohe alguses midagi visuaalselt näidata investorile, partnerile või programmeerijale. Toote puhul valmistage esmane prototüüp ning vaadake, kuidas see inimestele korda läheb.
Lisaks sellele on hea saavutada esialgsed kokkulepped potentsiaalsete partnerite või klientidega. Tore oleks, kui mõni tarnija oleks juba ette valmis aitama, või kanal, kuhu toode müügile sobiks, oleks sellest juba varakult huvitatud. Samuti võib proovida ühisrahastust näiteks Hooandja kaudu – sinna esitatud ideid saavad inimesed juba n-ö ette osta, mis annab omakorda kinnituse, et tootel on turgu, ning tekib raha, millega tootma hakata.
Esimese sammuna tasub visandada ka esialgne müügileht ja panna kirja kontaktid. Kui püüate veebilehele kogu äriideed korraga ära paigutada, siis mõelge põhjalikult läbi, kas pakkumisest saab ikka asja või on see ehk veel liialt lahja.
Mõned tooted ongi kohe sündides globaalsed, näiteks nagu äpid ja tarkvaralahendused oma eskaleeruva olemusega. Kui pakume aga teenust, kus peab ise kohal olema, oma kätega midagi tegema või füüsiliselt midagi rasket transportima, siis piirab see tõsiselt turgu. Olgu siin toodud näiteks üks lugu kahest kingamüüjast Aafrikas. Üks ütles, et tegu on mõttetu turuga, sest kingi ei kanna ju keegi; teine aga leidis, et see on suurepärane turg, sest kellelgi pole veel kingi. See on mõtlemiskoht: kas müüa oma toodet sinna, kus on seda harjutud ostma, või sinna, kus peab kliente sel teemal harima?
Seega tuleb kaardistada ressursid: kas kuskil on tuttavaid, kes aitaks; milline on sobiv turunduskanal ning toote geograafiline ja kultuuriline ulatus. Ja ärge unustage, et lõpuks on oluline minna ikka sinna turule, kus inimesed on nõus maksma!
Nipid edukaks äri alustamiseks ajurünnakust turundusnõuanneteni.
Tõhus ärijuhtimine – olemasolevate protsesside efektiivistamisest kuni uute protsesside juurutamiseni.
Turuliidrite kogemused kliendibaasi arendamise, kõrgtehnoloogiate kasutamise ja ärimudeli rakendamise kohta.
Kasutame oma lehel kahte liiki küpsiseid. Kohustuslikud küpsised on vajalikud kodulehe ja internetipanga toimimiseks ning nende kasutamine ei vaja nõusolekut. Mugavama kasutajakogemuse ja kasutajaharjumustele vastava sisu pakkumiseks kasutame veel küpsiseid, mis vajavad nõusolekut- statistilised, funktsiooni - ja turundusküpsised. Kui Te ei soovi, et me selliseid küpsiseid kasutaksime, valige "Nõustun kohustuslike küpsistega".
Rohkem teavet leiate meie küpsiste kasutamise põhimõtetest.
Küpsiste valiku vaatamiseks/uuendamiseks tutvuge küpsiste seadetega.
Lisaks kohustuslikele küpsistele, mis aitavad meie lehte toimimas ja turvalisena hoida, kasutame veel ka statistilisi, funktsiooni -ja turundusküpsiseid. Tänu nendele on meie lehtede kasutamine mugavam ja me saame pakkuda kasutusharjumustele vastavat sisu.
Küpsised on väikesed tekstifailid, mille külastatud internetilehed kasutaja seadme mällu salvestavad, et pakkuda kasutajale lihtsat ja mugavat teenust. Kasutame oma veebilehel SEB ja kolmandate isikute küpsiseid, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel - olenevalt küpsiste liigist. Küpsiste kasutamisega nõusolekut saate muuta allpool. Lisateave: Küpsiste teave.