Äriidee aluseks võib olla nii põhjalik analüüs kui ka spontaanne lahendus mõnele probleemile. Hea idee ei garanteeri siiski automaatselt edu. Kuidas hinnata, kas äriidee on lootustandev nii praegu kui ka tulevikus?
Analüüsige, mille poolest eristub teie mõte teistest äridest ja miks võiks potentsiaalne sihtgrupp seda vajada. Unikaalsus ei tähenda, et peaks alustama täiesti nullist, sest alati on võimalik täiendada juba olemasolevaid ideid.
Ajalugu on näidanud, et paljud suurepärased äriideed ei pruugi tunnustust pälvida, sest inimestel lihtsalt pole neid tooteid või teenuseid vaja. Mõelge kliendi vaatevinklist ja analüüsige, miks ta peaks teie toodet teistele sarnastele eelistama. Pidage meeles, et ükski asi ei pruugi tarbijaskonnale igavesti meeldida. Näiteks ei tasuks praegu turule tulla uuendusliku CD-mängijaga, sest digitaalajastul on inimestel elektroonikale teised nõudmised.
Saage ülevaade oma olemasolevatest konkurentidest ja mõelge hoolikalt ka võimalikele tulevastele konkurentidele. Alati tasub valmis olla oma algse idee täiustamiseks, et muutuvates tingimustes hakkama saada. Ka majandus on hüplik, mistõttu oleks raskemate aegade üleelamiseks vaja finantstagatist.
Turg kasvab ja kahaneb pidevalt. See eeldab, et konkurentide tegevusel tuleb silma peal hoida. Nii võite reeglitega kohaneda või isegi haarata kontrolli, suunates turu suundumusi. Näiteks seavad suuremad bussi- ja taksofirmad teatud standardid, millega konkurendid peavad kaasa tulema või kaotavad senised kliendid.
Ärimaailmas loeb kasum, mitte käive. Mida suurem on kasum, seda väiksemad on kulud võrreldes käibega. Idee väärtus ei saa katta kõigest tegutsemis- ja tootmiskulusid, vaid peab omanikule tulu tootma. See eeldab ka ajalise raamistiku paikapanemist. Hinnake seda realistlikult, sest teatud teenused võivad osutuda kasumlikuks juba paari aastaga, kuid mõni äriidee teenib investeeritud summa tagasi alles aastakümnete pärast. Aeg on ettevõtja jaoks nii suurim sõber kui ka vaenlane. Mida toob teie jaoks tulevik? Äri on kui elusolend, kelle elutsükkel on sarnane inimese omale: ta sünnib, kasvab, muutub tugevamaks ja viimaks jääb vanaks. Kui mõned äriideed kaotavad oma mõtte, siis teised elavad edasi uues vormis. Näiteks kasutati vanasti posti vedamiseks hobuseid, tänapäeval aga autosid, ronge, laevu ja isegi lennukeid. Idee võib jääda ka surematuks, vajades vaid mõningast täiendust ja arendust. Heaks näiteks on Coca-Cola, mille maitse pole aastatega eriti muutunud, aga pidev turundus ja kaubamärgi kinnistamine on ideed tasapisi uuendanud. Alati on abiks ka nn äriinglid ehk erainvestorid, kes ettevõtteid pikaajalisemalt rahastavad. Selleks, et äritegevus oleks võimalikult tulus ja pikk, tasub ideed põhjalikult analüüsida. Öeldakse, et igaüks peab oma vigadest õppima, kuid ärimaailmas tasub finantside kokkuhoiuks õppida eelkõige teiste vigadest.
Nipid edukaks äri alustamiseks ajurünnakust turundusnõuanneteni.
Tõhus ärijuhtimine – olemasolevate protsesside efektiivistamisest kuni uute protsesside juurutamiseni.
Turuliidrite kogemused kliendibaasi arendamise, kõrgtehnoloogiate kasutamise ja ärimudeli rakendamise kohta.
Kasutame oma lehel kahte liiki küpsiseid. Kohustuslikud küpsised on vajalikud kodulehe ja internetipanga toimimiseks ning nende kasutamine ei vaja nõusolekut. Mugavama kasutajakogemuse ja kasutajaharjumustele vastava sisu pakkumiseks kasutame veel küpsiseid, mis vajavad nõusolekut- statistilised, funktsiooni - ja turundusküpsised. Kui Te ei soovi, et me selliseid küpsiseid kasutaksime, valige "Nõustun kohustuslike küpsistega".
Rohkem teavet leiate meie küpsiste kasutamise põhimõtetest.
Küpsiste valiku vaatamiseks/uuendamiseks tutvuge küpsiste seadetega.
Lisaks kohustuslikele küpsistele, mis aitavad meie lehte toimimas ja turvalisena hoida, kasutame veel ka statistilisi, funktsiooni -ja turundusküpsiseid. Tänu nendele on meie lehtede kasutamine mugavam ja me saame pakkuda kasutusharjumustele vastavat sisu.
Küpsised on väikesed tekstifailid, mille külastatud internetilehed kasutaja seadme mällu salvestavad, et pakkuda kasutajale lihtsat ja mugavat teenust. Kasutame oma veebilehel SEB ja kolmandate isikute küpsiseid, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel - olenevalt küpsiste liigist. Küpsiste kasutamisega nõusolekut saate muuta allpool. Lisateave: Küpsiste teave.