Digitaalne maailm muudab müügiprotsessi efektiivsemaks, võimaldades suhelda klientidega reaalajas video või arvuti vahendusel. Samas ei tohiks unustada näost näkku kohtumisi, mis annavad enamasti parema tulemuse, ütleb piiriülese töövahendusportaali Jobbaticali asutaja Karoli Hindriks.
Kohtumise vajalikkus kliendiga sõltub toote hinnast. Kui müüa 50-eurost toodet, ei ole silmast silma kohtumine sageli mõttekas, vaid kasulikum oleks leida muid võimalusi kliendi kõnetamiseks. Aga näiteks 5000-eurose toote puhul tasub aeg ja kulu, mis kohtumisele läheb, ennast juba tõenäoliselt ära. Kui ettevõte ja võimalikud kliendid asuvad Eestis, soovitaksin kindlasti ostjatega reaalselt kokku saada. Minagi sõitsin kunagi oma helkuriäri alustades bussiga mööda Eestit ringi ja rääkisin paljude klientidega.
Kui on plaan Eestist väljapoole vaadata, ei pea loomulikult esimese hooga kõikidesse riikidesse kohale lendama – leidke kõigepealt testkliente, kellega teha videokõnesid ning kellelt saada otsest tagasisidet.
Hea meeskonna ehitamiseks peavad inimesed koos aega veetma ning üksteist reaalselt tundma õppima. Ma ei usu meeskonda, mille liikmed ei kohtugi, töötades ülemaailmselt koos niimoodi, et inimlik aspekt puudub. Ent kui USA või Kolumbia turule minnes on kavas võtta tööle eestlane, kel pole aimugi, kuidas neis riikides müük käib, siis väga kaugele ei jõua. Kahjuks ongi see levinud viga, et palgatakse näiteks koolivend, kelle puhul me küll teame, kuidas ta mõtleb, aga unustame ära, et meil on vaja inimest, kes teab, kuidas meie klient mõtleb.
Müügiinimese roll väikeettevõttes
Kui firma müüb sokke, siis on lihtne teiste samalaadsete äride järgi vaadata, kuidas oma müügiprotsessi efektiivselt üles ehitada. Traditsioonilises äris on teil olemas toode, tootmisprotsess ja -kulud ning potentsiaalsed kliendid. Müügiinimese roll on teha toode nähtavaks ning müüa see kliendile maha. Kui aga asutada selline start-up, nagu on Jobbatical, siis tuleb esmalt tõestada, et on olemas inimesi, kes tahavad riigist riiki liikuda, ja ettevõtteid, kes on valmis neid värbama.
Ettevõtte juht ei pea olema parim müügijuht, aga siiski üsna hea müüja, sest kui tema ei suuda oma ettevõtte visioonis inimesi veenda, siis kes veel! Reeglina tegelevad tegevjuhid alguses müügi ja esmase tagasisidega, ent hilisemas faasis palgatakse tööle müügijuhid. Ka Jobbaticalis on nüüd tööl palju paremad müügiinimesed kui mina.
Nipid edukaks äri alustamiseks ajurünnakust turundusnõuanneteni.
Tõhus ärijuhtimine – olemasolevate protsesside efektiivistamisest kuni uute protsesside juurutamiseni.
Turuliidrite kogemused kliendibaasi arendamise, kõrgtehnoloogiate kasutamise ja ärimudeli rakendamise kohta.
Kasutame oma lehel kahte liiki küpsiseid. Kohustuslikud küpsised on vajalikud kodulehe ja internetipanga toimimiseks ning nende kasutamine ei vaja nõusolekut. Mugavama kasutajakogemuse ja kasutajaharjumustele vastava sisu pakkumiseks kasutame veel küpsiseid, mis vajavad nõusolekut- statistilised, funktsiooni - ja turundusküpsised. Kui Te ei soovi, et me selliseid küpsiseid kasutaksime, valige "Nõustun kohustuslike küpsistega".
Rohkem teavet leiate meie küpsiste kasutamise põhimõtetest.
Küpsiste valiku vaatamiseks/uuendamiseks tutvuge küpsiste seadetega.
Lisaks kohustuslikele küpsistele, mis aitavad meie lehte toimimas ja turvalisena hoida, kasutame veel ka statistilisi, funktsiooni -ja turundusküpsiseid. Tänu nendele on meie lehtede kasutamine mugavam ja me saame pakkuda kasutusharjumustele vastavat sisu.
Küpsised on väikesed tekstifailid, mille külastatud internetilehed kasutaja seadme mällu salvestavad, et pakkuda kasutajale lihtsat ja mugavat teenust. Kasutame oma veebilehel SEB ja kolmandate isikute küpsiseid, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel - olenevalt küpsiste liigist. Küpsiste kasutamisega nõusolekut saate muuta allpool. Lisateave: Küpsiste teave.