Neli aastat tagasi tegevust alustanud Eesti käsitöösaunade valmistaja Iglusauna toodang on nüüd müügil juba 17 Euroopa riigis.
Edukaks tegutsemiseks on esmalt vaja aru saada, kes sa oled ja mida teed. Me saime suhteliselt alguses aru, et oleme välisaunade kategoorias turul kõige kallim toode. Nägime aga samas, et kalli disaintoote koht on täitmata, positsioneerimise end sinna ning arvan, et sellest saigi üks meie eduteguritest. Läksime võtma segmenti, kus polnud kedagi ees.
Kuigi eestlased on tagasisidega kitsid, oli meie jaoks kõige lihtsam teha esimene testimine siiski siin, sest oleks kulukas olnud minna näiteks Saksamaale parandusi tegema. Tegime oma saunadega Eesti messidele ringi peale, küsisime pidevalt tagasisidet ning kui olime endas kindlad, oli juba lihtsam teistesse riikidesse siseneda.
Tähtis on mõista, et see, mida meie siin Eestis mõtleme, võib mujal maailmas hoopis vastupidi olla! Saunamüüjana oli meie esimeseks mõtteks muidugi Soome, kuid tänaseks on sellest saanud kõige keerulisem turg, sest nemad teavad oma saunade põhjal täpselt, milline üks õige saun peab olema. Neil on oma standard, aga meie tahtsime pakkuda hoopis teistsugust asja!
Välisturule mineku puhul ei ole olemas ühte head lahendust. Hakkasin edasimüüjaid otsima tuttavate ja Google’i kaudu. Tõlkisin „saunade müük“ islandi keelde ning võtsin ühendust sealsete müüjatega. Saadetud 1000 kirjale sain reeglina vastuseks, et meid ei soovita esindada või me oleme liiga kallid, aga oli ka 2–3 huvilist. Nüüdseks oleme edasimüüjad leidnud, ent samas oleme valmis selleks, et mingil hetkel peame ehk raha juurde investeerima, sest praegune plaan ei pruugi ikkagi töötada.
Meie toote suurim miinus on tõenäoliselt logistika: teeme sauna siin valmis, see tõstetakse ühes tükis autosse, viiakse kliendi juurde ning pannakse maha. Logistilises mõttes veame suures koguses õhku, mis teeb toote omakorda kallimaks. Hea külg on aga see, et klient saab sauna kohe kasutama hakata ning meil on garantii, et see jõuab temani täpselt sellisena, nagu ette nähtud.
Nipid edukaks äri alustamiseks ajurünnakust turundusnõuanneteni.
Tõhus ärijuhtimine – olemasolevate protsesside efektiivistamisest kuni uute protsesside juurutamiseni.
Turuliidrite kogemused kliendibaasi arendamise, kõrgtehnoloogiate kasutamise ja ärimudeli rakendamise kohta.
Kasutame oma lehel kahte liiki küpsiseid. Kohustuslikud küpsised on vajalikud kodulehe ja internetipanga toimimiseks ning nende kasutamine ei vaja nõusolekut. Mugavama kasutajakogemuse ja kasutajaharjumustele vastava sisu pakkumiseks kasutame veel küpsiseid, mis vajavad nõusolekut- statistilised, funktsiooni - ja turundusküpsised. Kui Te ei soovi, et me selliseid küpsiseid kasutaksime, valige "Nõustun kohustuslike küpsistega".
Rohkem teavet leiate meie küpsiste kasutamise põhimõtetest.
Küpsiste valiku vaatamiseks/uuendamiseks tutvuge küpsiste seadetega.
Lisaks kohustuslikele küpsistele, mis aitavad meie lehte toimimas ja turvalisena hoida, kasutame veel ka statistilisi, funktsiooni -ja turundusküpsiseid. Tänu nendele on meie lehtede kasutamine mugavam ja me saame pakkuda kasutusharjumustele vastavat sisu.
Küpsised on väikesed tekstifailid, mille külastatud internetilehed kasutaja seadme mällu salvestavad, et pakkuda kasutajale lihtsat ja mugavat teenust. Kasutame oma veebilehel SEB ja kolmandate isikute küpsiseid, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel - olenevalt küpsiste liigist. Küpsiste kasutamisega nõusolekut saate muuta allpool. Lisateave: Küpsiste teave.