SEB Kasvuprogrammi eesmärgiks on aidata tegutsevatel ettevõtetel tulla võimalikult kiiresti välja uute lahendustega, mida turg ootab, hoides seejuures arendusega seotud kulud ning seotud riskid võimalikult madalad tänu eksperimenteerimisele ja klientide eelnevalt tundmaõppimisele. Tasuta programm koosneb erinevatest moodulitest ning motiveerib ettevõtteid otsima uusi lahendusi mitte lähenema just traditsioonilisi teid pidi. Suures pildis on programmi eesmärgiks äri kasumlik kasvatamine 10 korda, mitte 10%, näiteks digitaalsete toodete ning digitaalse marketingi kaudu.
„Kasvuprogrammi fookuses on ambitsioon. Programmis selgub, kas sinu ettevõtte tootes on Bolt’i ambitsioon ehk luua vähemalt 10 BEUR väärtus? Paneme plaani kokku, mis tuleb teha selleks, et uued kõrgused kätte saada. Katsetame ettevõtjate inimvõimekuse piire, kus tootejuhtimise eksperimendid teevad pildi selgeks ja annavad vastuse küsimusele, kus on kasum," kirjeldab algavat hooaega Kasvuprogrammi mentor ja koolitaja Alar Kolk.
2021. aastal täienes SEB Kasvuprogramm jätkusuutliku ettevõtluse mooduliga, tuues kaasa rekordilise huvi ja seminarikuulajate arvu. „Jätkusuutlikkuse megatrend raputab kõiki tegevus-ja tööstusharusid. See on väljakutse uute tehnoloogiate kasutuselevõtuks, ärimudelite muutmiseks, väärtuste ümberhindamiseks ärikeskkonnas. Kasvuprogrammi jätkusuutlikkuse moodulis viime ettevõtted kokku ekspertidega, kes aitavad ettevõtetel kaardistada, milline on nende jalajälg ning millisel viisil seda vähendada,“ ütleb SEB strateegiliste muutuste juht Andra Altoa.
Iga perioodi lõpus selgitatakse välja ka finalistid, kelle seast valitakse programmi võitja. 2021 aastal osales Kasvuprogrammis 8 ettevõtet, kellest neli jõudis finaali. Võtjaks tuli Placent Activ, kes teeb tooteid, mis kiirendavad juuste kasvu ja pidurdavad nende väljalangemist. Nende põhjus, miks otsustati Kasvuprogrammiga liituda, oli soov laieneda välisturgudele ja kasvatada oma ettevõtte käivet ning muuta turundusstrateegiat. Mõned kuud peale programmi lõppu on nad kohe avamas oma kodulehe USA turule, nende turundusstrateegia on juba muutunud ning käib töö kodulehe uuendamiseks.
Samuti jõudis finaali Kodas, kodumaine toidu ja joogi tootja, kelle eesmärgiks programmiga liitudes oli kasvatada ärimahtusid kordades ja seda eelkõige läbi ekspordi. „Kasvuprogramm täitis meie eesmärgid kindlasti rohkem, kui me algselt oskaksime oodata. See on seni parim koolitus- ja mentorprogramm, milles oleme osalenud. Programmi tulemusel on muutunud ja uuenenud kogu meie korporatiivne kultuur ja äri juhtimine,“ tõi välja Kodas tegevjuht Sulev Nõmmann.
Uus Kasvuprogrammi hooaeg stardib juba 2022. aasta märtsis ning kõikidel huvilistel, kellel on toimiv ettevõte ning soov, see viia uuele tasemele, on võimalik ennast eelregistreerida SEB kodulehe: seb.ee/kasvuprogramm
Vaata ka 1. veebruaril toimunud programmi tutvustavat online seminari: Kuidas saavutada äri kasumlik 10x kasv?