Kui ma programmist kuulsin, olin ma kohe sellest huvitatud. Mind motiveeris see, et kirjeldustes olid just sellised asjad, mida ma tahtsin enda puhul arendada. Tehes oma esimesed loengud ära võin öelda, et olen kõvasti arenenud. Olen saanud lahti oma suurest lavahirmust ning ei pabista enam nii palju kui varem. Ma usun, et olen saanud ka arendada oma inglise keele oskusi ja olen õppinud palju erinevaid majanduslikke mõisteid.
Esimesel koosolekul hakkasin ma vaikselt pabistama, mõeldes sellele, et pean hakkama tulevikus nendest teemadest esitlusi tegema, kuid mentori ja õpetajate abiga tulid esitlused väga head välja. Sain õpetajatelt väga positiivset tagasisidet ning nad suuresti kiitsid, et olen endale sellise vahva eesmärgi võtnud. Küsides ka kuulajatelt arvamust sooviti, et ma korraldaks neile veel selliseid huvitavaid loenguid.
Koolitustel osalemine on minu jaoks siiamaani põnev olnud. Mulle eriti meeldis teine loeng - „Design thinking workshop“ - , kus me saime teha teiste inimestega koostööd ja panna oma innovatsiooni tööle ning selle tulemusena mõelda välja huvitavaid asju. Miro-keskkond tundus olevat põnev ning soovitan seda kõigile, kes proovivad oma klassis või ettevõttes rajada uusi innovaatilisi ideid.
Ka Mihkel Nestori juhatatud koosolek avaliku esinemise teemal jäi mulle meeldejäävaks ning siiralt loodan, et ta esineb veel meie koosolekutel oma huvitava ja sisuka jutuga. Tema antud soovitusi proovin kindlasti kasutada edasises elus. Soovitust kasutada unsplash.com’ist pilte olen saanud juba kasutada oma kooliprojektides ning paljud on küsinud, kust ma nii häid pilte olen saanud? Minu esimesi koolitusi aitasid need soovitused kindlasti hõlbustada ning teisel koolitusel oli mul lavahirm peaaegu läinud.
Meie esimesi ettekandeid hõlmav koosolek andis mulle laia ülevaate teemast ning panin palju asju kõrva taha. See motiveeris mind avama säästukonto, kus ma nüüdsest kogun iga ostu pealt teatud protsendi oma kuludest. Hakkasin koheselt soovitama 50-30-20 reeglit sõpradele ja peretuttavatele ning saan väita, et see motiveeris neid efektiivsemalt säästma. Üks peamisi vastuseid oli: „Oleks ma seda nooruses alustanud, ei peaks ma enam tööl käima.“ Minu majandusõpetaja olevat seda taktikat kasutanud juba pikemat aega ning kiitis seda valikut.
Seega soovitan kõigil, kes soovivad ühel päeval rahavabadust saavutada, panna need teadmised kõrva taha.
Henry Lepmets
SEB koolisaadik Läänemaa Ühisgümnaasium