Eesti Energia uue väärtusloome juhilt Sten Argoselt
Veel aasta tagasi (2020. aasta alguses) arvasin, et elektriauto on pigem suure linna elaniku hüve ja et mind see ei kõneta. Kuid aasta läks mööda, ma sain oma esimese sõidukogemuse elektriautoga ja minu arvamus on nüüd täielikult muutunud: olen veendunud elektriautode poolehoidja.
Sten Argos, Eesti Energia uue väärtusloome juht
Veel aasta tagasi (2020. aasta alguses) arvasin, et elektriauto on pigem suure linna elaniku hüve ja et mind see ei kõneta. Kuid aasta läks mööda, ma sain oma esimese sõidukogemuse elektriautoga ja minu arvamus on nüüd täielikult muutunud: olen veendunud elektriautode poolehoidja.
Miks? Kõigepealt sellepärast, et elektriautol on olemas kõik, mis klassikalisel kütusel sõitval autol: hea kiirendus, turvalisus, lahe disain ja suurepärane salong. Lisaks pakub see tõelist kokkuhoidu, mitmeid eeliseid meie teedel liiklemiseks ja pai enesetundele, sest elektriautodega sõites hoiame meie ilusat Eesti loodust. Siin on elektriautode 4 põhilist boonust minu jaoks.
1. Kogukulude poolest on elektriauto juba praegu odavam. Kui mõelda uue elektriauto ostu peale, siis praegu on see veel umbes 1,5 korda kallim kui tavalisel kütusel sõitev auto. Autokulude arvestamisel peab aga mõtlema nii autoostuhinna kui ka hilisema hoolduse ja kütusekulu peale. Kokkuhoid „kütuse“ hinnas tuleb eriti nähtavale siis, kui sõidad kuus vähemalt 1500–2000 km – minu hinnangul on see selge piir, kust kokkuhoid on rahakoti peal juba päriselt tunda. Veelgi kindlam võit on aga elektriauto hooldamine: oma tehnoloogia tõttu pole sellel vaja õli, kütusesüsteemi hooldust, käigukasti – see kõik jäi minevikku ja seega on ka hooldus lihtsam (loe: odavam). Bloombergi andmetel kaob elektril ja kütusel sõitvate autode hinnavahe aastal 2023 suurema standardiseerituse ja tehnoloogilise arengu tagajärjel. Seega, veel kaks aastat ja hinnavõit on juba kõigile nähtav juba auto ostmise (ja liisimise) päeval;
Suurema kokkuhoiu effekti elektriautoga liiklemisel saab vähemalt 1 500 – 2 000 km kuu läbisõiduga autoomanik.
2. Keskkonnahoid: Eesti Energia arendab avalikku laadimisvõrgustiku Enefit Volt brändi all. Enefit Volt laadimisjaamades laadides on garanteeritud, et sinu energia tuleb taastuvatest energiaallikatest. Ilmselt sõltub see inimesest, aga mina tunnen ennast hästi, kui ei saasta Eesti loodust ja on võimlaus kasutada puhast energiat;
3. Kvaliteet ja disain: elektriautod on suund, mida Euroopa autotöösturid on viimaste aastate jooksul arendama asunud, ja seega on neisse „investeeritud“ kõige viimased disaini- ja mugavusarendused. Elektriautoga sõites ei pea sa tegema kompromisse, sageli hoopis vastupidi: sa saad uue kogemuse omanikuks. Viimase meeldiva kogemuse sain näiteks Hyundai Konaga sõites, mille sõiduulatus (võrreldes tavalise 250–300 kilomeetriga) on umbes 400 km ja disain nii seest kui ka väljast kiiduväärt. Turul on kindlasti veel ägedaid variante;
4. Pidevalt täienev mudelite rida: veel mõnda aega tagasi oli elektriauto potentsiaalsel ostjal õigustatud tunne, et turul on küll väga head, aga kallid elektriautod nagu näiteks Porsche Taycan või pisikesed linnasõidukid, mis ei sobi hästi igapäevase pereeluga kuigi hästi kokku. Olukord on muutumas ja turule jõuavad üksteise järel ka suurepärased keskklassi autod. Selles vallas rõõmustavad meid eriti Volkswagen, Škoda, Hyundai, Mazda, pistikhübriididest aga Volvo ja Toyota. Tesla on endiselt vahva ja populaarne. Kindlasti täieneb see nimekiri lähima aasta jooksul veelgi ja neid võib huvi korral juba täna uurida;
Iga suurema ostu ja otsuse puhul peab igaüks meist arvestama sellega, mis on tema jaoks kõige olulisem: suur pagasiruum, edev disain, madal hind või midagi muud. Selge on aga see, et tänapäeval pakuvad elektriautod meile head alternatiivi, vähendamaks veidi oma negatiivset mõju keskkonnale ja/või korraldada oma elu vastavuses kaasaegse elurütmi ja võimalustega. Vähemalt on see alternatiiv kaalumist väärt.
Vali keskkonnasõbralik auto,
mis hoiab loodust
Elektriauto liisingu intress alates 1.85%+6 kuu Euribor