Märtsist saab ID-kaardi PIN-koode asendada ainult PPA teeninduses
ID-kaardi tootja vahetusega seoses saab alates märtsist ID-kaardi PIN-koode asendada ainult PPA teenindustes, pangakontorites teenust enam ei pakuta.
Detsembrikuust annab PPA välja uusi ID-kaarte ja on lõpetanud lepingu senise partneriga. Sellega seoses lõppeb ka ID-kaartide järelteenindus pankades. Kuna nii SEB kui ka Swedbank’i Internetipanka ei saa veebruari algusest paroolikaartidega sisse logida, pikendas PPA PIN-koodide asendamise võimalust pangakontorites veebruari lõpuni, et inimesed saaksid mugavamalt alternatiivsed autentimise vahendid kasutusele võtta. Alates 1. märtsist tuleb digitaalse isikutuvastuse ja allkirjastamise võimaluse taastamiseks pöörduda vaid PPA teenindusse.
„Kui inimesed regulaarselt e-teenuseid ja digiallkirjastamist ei kasuta, siis võivad PIN-koodid ununeda. Kahjuks ei hoita PIN-ümbrikut alati hoolikalt või visatakse see sootuks minema. Mõistlik on PIN-koode hoida kindlas kohas kaardist eraldi, et vajadusel koodid meelde tuletada,“ ütles PPA identiteedi ja staatuste büroo peaekspert Eliisa Sau.
Iga kuu vajab ligi 4000 inimest abi kadunud või unustatud PIN-koodide asendamisega. Eliisa Sau sõnul on praegu hea aeg PIN-koodide ülevaatamiseks, sest algamas on tulude deklareerimise periood, ees ootavad valimised ning netipanka ei saa enam logida paroolikaardiga. „Tihtipeale avastatakse, et PIN-koodid on kadunud, alles mingit konkreetset toimingut tehes. Soovitame juba praegu koodid üle kontrollida, et saaks muretult e-teenustesse sisse logida. Samuti soovitame kasutusele võtta mõni alternatiivne digitaalse isikutuvastuse võimalus, näiteks mobiil-ID,“ ütles Sau.
Lisainfo:
Julia Piilmann
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 665 5340
GSM +372 5124 808
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post julia.piilmann@seb.ee