SEB ja Mastercardi üliedukaks osutunud fintech-arenguprogramm läheb uuele ringile
Koostöös Mastercardi ja NFT Ventures’iga käivitatab SEB juba teist korda (Eestis) Lighthouse programmi, mis annab nutikatele fintech’idele võimaluse oma toodet edasi arendada koostöös pankade ja investoritega. Programm viib ettevõtjad kokku pangandusekspertide, investorite ja Mastercardi esindajatega, et leida maksimaalselt koostöövõimalusi.
Koostöös Mastercardi ja NFT Ventures’iga käivitatab SEB juba teist korda (Eestis) Lighthouse programmi, mis annab nutikatele fintech’idele võimaluse oma toodet edasi arendada koostöös pankade ja investoritega. Programm viib ettevõtjad kokku pangandusekspertide, investorite ja Mastercardi esindajatega, et leida maksimaalselt koostöövõimalusi. Koguni pea kolmveerand Lighthouse’i eelmise vooru fintech’idest alustas või jätkas koostööd Mastercardi ja pankadega.
SEB innovatsioonijuhi Siim Lepiski sõnul kandideerivad ettevõtted Lighthouse’i programmi, kuna see aitab nende äril kiiremini kasvada. „Lighthouse’i programm viib Balti riikide fintech’id kiiremini kokku klientide ja partneritega, mis omakorda aitab leida ka rahastus võimalusi. Tänavu korraldame viiele Balti fintech’ile ka töötoad tippjuhtidega Latitude59 konverentsi raames aitamaks neil leida koostöövõimalusi Põhjamaade pankade ja investoritega,“ selgitas Lepisk. Peatselt alustava programmi võitjad saavad võimaluse esineda Euroopa tähtsaimal fintech konverentsil Money 20/20, mis toimub juunis Amsterdamis. Üritust külastavad igal aastal Euroopa tipp-fintechid ja pangajuhid. Money 20/20 parim esineja saab sponsoreeritud kutse programmi „Mastercard Start Path“ esitluspäevale New Yorgis.
Lighthouse programmi üks osalejatest, Feelingstream loob parema nähtavuse klienditeeninduse vestlustest ning kasutab olemasolevate teenindusvestluse analüüsi uute müügivõimaluste leidmiseks, lahkuvate klientide otsimiseks ning ärile oluliste signaalide püüdmiseks. Nimelt kaotavad suured teenusettevõtted (pangad, telekomid, kindlustused, jne) palju raha, kui nad ei keskendu olemasolevatele klientidele. Feelingstreami tegevjuhi Terje Ennomäe sõnul otsustas nende meeskond liituda Lighthouse programmiga eeskätt seetõttu, et nende ärimudeli jaoks on kiire kasv ülioluline ning Lighthouse aitas neil avada vajalikke uksi Põhjamaade pankades. “Lisaks oli Lighthouse hea väljakutse, sest programmi ajaraamis püsimine nõudis meilt tõsist pingutust. Meil on väga hea meel, et me liitusime Lighthouse programmiga, sest oleme juba kahe pangaga lepingud sõlminud ning üks leping on veel n-ö „torus“,“ ütles Ennomäe.
Lighthouse’i programmi oodatakse osalema peamiselt ettevõtteid, kes keskenduvad ühele järgmistest finantssektori olulisimatest valdkondadest:
- Turvalisus: autentimine, klientide identiteet, pettuste ennetamine;
- Kaasatus: lahendused mikroettevõtetele, rahaline kaasatus;
- Tõhusus: pangandus kui teenus, tehisintellekt, digitaliseerimine;
- Kasutajakogemus: lahendused kaupmeestele, laenude vastuvõtmine, asjade internet (IoT), käevõrude/käekelladega (wearables) maksete tegemine, liitreaalsus (AR);
- Kliendisuhted: andmete analüüs, lojaalsus, kulude hüvitamine;
- Maksed: piiriülesed maksed, B2B, maksejärelevalve lahendused.
Programmis osalemiseks saavad ettevõtted esitada taotlusi kuni 14. veebruarini, täites vormi aadressil https://www.mclighthouse.com/apply-now. Lisainfo Lighthouse kodulehel.
Lighthouse programm käivitati 2018. aasta sügisel Vilniuses, Stockholmis ja Helsinkis ning selle esimeses voorus kandideeris kokku 25 Baltikumi ettevõtet. Lähemalt saab Lighthouse’i programmiga tutvuda ning sinna kandideerida 2020. aasta 14. veebruarini.
Lisainfo:
Evelin Allas
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 6655 649
mobiil +371 5111 718
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post evelin.allas@seb.ee