Käesoleva aasta populaarseim pangateenus on pangalink ja märksõna on e-kaubandus
E-kaubanduse mahud kasvasid novembris võrreldes eelmise aastaga SEB klientide seas pea 19 protsenti. Seejuures pangalink, mis on enim levinud lahendus kodumaiste veebi-müüjate seas, on aastaga kasvatanud mahtu keskmiselt 26 protsenti. Veebis tehtavad kaardiostud, mis on rahvusvaheliselt populaarseim e-ostude meetod, kasvasid 3,1 protsenti.
2019. aastal moodustasid reisimise ja transpordiga seotud kulutused 28 protsenti interneti kaardiostudest, käesoleval aastal on see vähenenud ja kukkunud 11 protsendile. Samas on aga enam kui kahekordistunud toidu ja toitlustuse veebiostud kaardiga ja tõstnud sektori osakaalu 10 protsendile. Kodu-, elektroonika- ja muudes veebikaubamajades tehtud kaardiostude maht on aastaga kasvanud ja tõstnud sektori eelmise aasta 34 protsendilt 46 protsendile käesoleval aastal. Viimane annab kinnitust, et tänavu on väga oluliselt kasvanud veebis tehtavate jõuluostude osakaal.
E-kaubanduse osatähtsus kasvas oluliselt kevadel, kui Eestis kehtis eriolukord ja tavapäraste ostude tegemine muutus keerulisemaks. „Kui eelmisel aastal loodi iga kuu ligi 70 uut firmat, mille põhitegevuseks märgiti „jaemüük posti või interneti teel“, siis käesoleva aasta teises pooles loodi neid iga kuu keskmiselt ligi 87, mis teeb aastakasvuks 24 protsenti,“ kommenteeris SEB Balti kliendianalüüsi ja andmeteaduse juht Lennart Kitt.
„Kuigi tehniliselt on need lahendused pisut erinevad, ei ole klientide jaoks tihti oluline, kas nad saavad teha oma sisseostud pangalinki kasutades või tehes seda interneti kaardimaksetena. Panga ülesanne ongi siinkohal leida lahendus, mis oleks lihtsasti tööle rakendatav. SEB-st on võimalik saada need makselahendused ühe lepingu ja tehnilise liidestusega, pakkudes klientidele makse algatamise teenust, mis võimaldab kasutusele võtta kõikide kohalike pankade pangalingid. Samuti on võimalik juurde võtta interneti kaardimakse teenus, mis võimaldab ettevõtjal enda kaupa e-poes müüa mitte ainult kohalikele, vaid ka välisklientidele. Pakume turgudeülest lahendust,“ kommenteeris hiljutisi tootearendusi SEB väike- ja keskmise suurusega ettevõtete segmendi juht Tatjana Vakulenko.
Lisainfo:
Evelin Allas
kommunikatsioonijuht
SEB Pank
telefon +372 6655 649
mobiil +371 5111 718
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post evelin.allas@seb.ee