SEB: ettevõtete ja tudengite koostöös disainitakse uusi ja ambitsioonikaid ärimudeleid
SEB kutsus kokku üksteist kasvupotentsiaaliga ettevõtet ja 8 tudengit, kellel on ambitsioon otsida innovaatilisi ärimudeleid, millega uusi turge vallutada. Pool aastat kestev programm toimub SEB Kasvuprogrammi raames.
Kasvuvõimaluste otsimisel nõustab ettevõtteid innovatsiooniguru Alar Kolk. „Arvestatavaks taustajõuks kasvuprogrammis on andekad noored tudengid, kes oskavad ettevõtete tooteid ja teenuseid näha üha nõudlikumate tulevaste tarbijate silmade läbi - seetõttu ongi uute teenuste-toodete arendamisel mõistlik neid varajases faasis kaasata. Tudengeid motiveerib projektis osalema võimalus näha, kuidas õpitut praktikas kohaldatakse ning võimalus arutada enda ideid teinekord lausa juhtkonna tasandil, leides seeläbi ettevõtte, kes neid inspireerib ja kelle arengusse tahaksid noored ise tulevikus panustada,“ sõnas SEB innovatsioonikeskuse juht, Anette Ustal.
„Aeg on näidanud, et tänaseks kasvuprogrammi läbinud ettevõtetel läheb hästi. Näiteks üks viimastest ettevõtjate tähtsündmustest oli Ernst&Young aasta ettevõtja valimine, kus teiste seas olid nomineeritud kaks SEB kasvuprogrammi vilistlast Breden Kids ja Iglucraft, kellest viimane ka peaauhinna sai,“ tõi Ustal näite. Kasvuprogrammis osalejad ei näita tulemusi ainult prestiižsete auhindadega – Kasvuprogrammi vilistlasuuringu kohaselt nendib küll 63% vastanutest, et idee arendusfaasis esineb raskusi, kuid seevastu 84% nendest on sellele vaatamata oma idee juba ellu viinud või seda kohe tegemas. „Tsiteerides Henry Ford’i „Whether you think you can, or you can’t - you are right“,“ ütles Ustal.
Kaheksandasse SEB Kasvuprogrammi valiti kokku osalema 11 ettevõtet. Seekord iseloomustab programmiga liitunud ettevõtteid huvi teaduskoostöö suunal, mis tähendab, et oma äri soovitakse arendada teaduspõhiste lahenduste toel. Samuti on selgelt tunda rohemõtlemise kasvavat mõju ettevõtetele, kes soovivad oma tootmisprotsesse muuta järjest säästlikumaks ja keskkonnasõbralikumaks.
Infot 2021 Kasvuprogrammi valitud ettevõtete kohta:
- STACC – masinõppe ja andmeteaduse ettevõte Eestis, mis tegeleb tehisintelligentsete lahenduste loomisega
- Net Group – automatiseeritud klienditeeninduse tööriistakast
- UpCatalyst – akutööstusele süsiniknanomaterjalide valmistamine CO2-st ja biomassi jäätmetest (teadlastega koostöös)
- R&P grupp – juurutada/arendada oma veebilehel häälkäsklustega navigeerimist ja otsingut ((teadlastega koostöös)
- Goldstar Eesti – Mamibot maaletooja, uue robottolmuimeja brändi release
- Muulin – jätkusuutlik elustiilibränd, jääkideta tootmine, ökoloogilised materjalid
- Siidrikoda – jäätmevabaks toidu- ja joogitööstuseks muutumine (teadlastega koostöös)
- Infraroad – digitaalse töökeskkonna arendus klientide jaoks
- Malmerk – toote juurde digitaalse tugiteenuse loomine
- Aravon – looduslik juuksetoodete bränd
- Proscreen – clickshare konverentsilahenduse skaleerimine
SEB on Põhjamaade juhtiv finantsteenuste grupp. Ettevõtlik ja innovaatiline mõtteviis on parema maailma loomisel määrava tähtsusega. Seetõttu innustame ja toetame edasipüüdlikke ettevõtjaid toetustegevustega nagu ettevõtluskonkurss Ajujaht, ettevõtlusõppe edendamine koostöös Junior Achievementiga ning ärialaste teadmiste jagamine eakadeemia.seb.ee kaudu. SEB eesmärk on luua klientidega pikaajalisi ja jätkusuutlikke suhteid, toetada neid nii headel kui halbadel aegadel. Loe SEB grupi kohta lisaks: www.sebgroup.com.
Lisainfo:
Evelin Allas
kommunikatsioonijuht
SEB Pank
mobiil +372 5111 718
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post evelin.allas@seb.ee