Millised on ettevõtjate ootused pangateenustele?
Pankadele seatud ootused üha kasvavad – keerukate finantslahenduste kiiret kättesaadavust ja ülevaadet reaalajas soovitakse üha enam. SEB ärikliendi segmendijuht Maarja-Maria Aljas selgitab, kuidas saab pank vastata raamatupidajate ja finantsjuhtide ootustele.
“Ettevõtete raamatupidajate ja finantsjuhtide ootused automatiseeritud pangateenustele ja lahendustele on tajutavad,” sõnab Aljas.
Ta tõdeb, et täna ollakse harjunud kõiki asju tegema elektrooniliselt, mistõttu eeldatakse, et ka ettevõtluses muutub digitaliseerimine ja oma äri toimimise jälgimine reaalajas normaalsuseks.
Aljase sõnul on klientide ootus saada infot konto väljavõtte, laekumiste, maksete, tähtaegade kohta reaalajas. Sama trend on kasvamas ka näiteks rahavoo prognooside ja käibekapitali vajaduse info kohta. “Raamatupidajate ja finantsjuhtide töö teeks tunduvalt efektiivsemaks võimalus jälgida oma ettevõtte infot reaalajas. See annab võimaluse ettevõtte finantsseisu kohta kiirete ja õigete otsuste tegemiseks.“
Ülevaade reaalajas nii arvutis kui mobiilis
Ärikliendid ootavad, et pangateenused oleksid kättesaadavad ja toimivad nii arvutis, mobiilseadmetes kui ka nende enda raamatupidamistarkvaras. Ettevõtjate ootus oma raamatupidamistarkvara pangaga liidestada, tagamaks üks keskne töökeskkond, on üha kasvav trend. Aljas tõdeb, et on ülioluline, et pangad suudaksid seda võimalust ka pakkuda.
Ettevõtjate ootused toovad endaga kaasa olulise muutuse – internetipanga kõrval muutub ärikliendi jaoks järjest olulisemaks täiustatud mobiilipanga rakendus, kus peab kättesaadav olema kõik kliendile vajalik info.
„On oluline, et panga mobiilirakendus muutuks just väikese ettevõtte jaoks kohaks, kust kaudu saab finantstehingutest veelgi parema ülevaate. Kui varem pidi äriklient laiema ülevaate saamiseks arvutis internetipanka sisse logima, siis täna on pank seal, kus on klient – nii raamatupidamistarkvaras, kui äpis.”
Seejuures on oluline, et lahendus on kliendile mugav ja töö saab tehtud siis, kui seda on vaja, mitte vaid siis, kui on panga teenindusperiood. Lisaks on vajalik võimalus töövahendit ka kiiresti vahetada, näiteks teha mingid toimingud arvutis ning tunni pärast ülekanded juba mobiiliäppi kasutades. “Andmed peavad kanalite vahel liikuma nii valutult, et klient ei tunnetaks, et teenust kasutatakse tegelikult erinevates töövahendites,” lisas Aljas.
Lihtsasti paketeerimine
Klientide tagasiside põhjal on ka igapäevapanganduse teenused liikunud pakettidesse. „Tänu tagasisidele laiendasime ettevõtete pakettide teenuste valikut ja pakutavaid hüvesid. Näiteks lisame alates 16.aprillist ärikliendi pakettide valikusse veel ühe paketi, et erinevas kasvufaasis olevad ettevõtted leiaks just endale sobiva lahenduse – selliselt pakettide valikut laiendades saame pea kõigile oma äriklientidele pakkuda oma igapäevaste rahaasjade korraldamiseks senisest soodsamat lahendust. Ettevõtted saavad sõltuvalt nende vajadustest, näiteks kuus tehtud ülekannete ja deebetkaartide arvust, valida nelja paketi asemel viie vahel. Uute ärikliendi pakettide kuutasu on 1 eurost (Baas pakett) kuni 65 euroni (Premium+ pakett),“ rääkis Aljas. Ettevõtjal, kes täna on harjunud pangateenuseid pigem tarbima iga teenuse eest eraldi maksetes, tasub kindlasti võrrelda, millise eelise saaks samu teenuseid paketina tarbides.
Lisainfo:
Katre Kärner
kommunikatsioonijuht
ärikliendi valdkond
SEB Pank
Telefon +372 5560 9962
Tornimäe 2, 15010 Tallinn
katre.karner@seb.ee
www.seb.ee