SEB mobiiliäpi areng: üks aasta uue Native mobiiliplatvormiga
2024. aasta märtsikuus tähistame üht aastat, mil SEB tegi eduka ülemineku uuele native mobiiliplatvormile. Uus platvorm võimaldab rohkemate funktsioonide arendamist, parandab äpi kiirust ja kvaliteeti ning võimaldab sagedasemaid uuendusi ja täiustusi.
Kiirelt arenevas digimaailmas peavad ka mobiilirakendused pidevalt arenema, et vastata kasutajate muutuvatele vajadustele. SEB mobiiliäpp on suurepärane näide sellisest arengust – see on laiendanud oma funktsioone, kasvatanud kiiresti kasutajate arvu ning taganud seejuures ka sujuva kasutajakogemuse.
Kasutajate arvu ja kaasatuse kasv 2024. aastal
- Kasutajate kasv: SEB mobiiliäppi kasutab nüüd Balti riikides 1,1 miljonit klienti. 2024. aasta jooksul kasvas kasutajate arv 6% ehk 57 000 võrra.
- Äpi kasutus: Balti riikides avatakse äpp 600 000 korda päevas (seansside arv päevas).
- Igapäevased aktiivsed kasutajad: Keskmiselt kasutab äppi iga päev 350 000 klienti.
- Maksed: 20% kõikidest maksetest tehakse mobiiliäpi kaudu. Eraklientide puhul on see osakaal veelgi suurem – 27% kõikidest maksetest tehakse mobiiliäpi vahendusel, mis näitab mobiilikanali pidevat kasvu ajas.
Olulisemad uuendused
Nõudluse kasvades suurenesid ka kasutajate ootused. Klienditagasiside, mida koguti NPS-küsitlustest ja kasutajakogemuse uuringutest, mängis olulist rolli uute funktsioonide väljatöötamisel. Et nendele ootustele vastata, keskendusid arendustiimid äpi kasutusmugavuse ja funktsionaalsuse täiustamisele.
- Ärifunktsioonid: Täiustused äriklientidele - mitme valuuta kontod, maksemallid, maksekinnituste parandused ja muud.
- Mobiilne liitumine: Parandatud liitumisprotsess osalise või täieliku andmestikuga klientidele.
- Tehingute otsing: Oodatud funktsioon, mis võimaldab kasutajatel otsida tehinguid.
- Tehingukviitungid: Võimalus alla laadida ja jagada tehinguandmeid PDF- või digitaalselt allkirjastatud dokumendina.
- Lapse pangakonto: Paljude poolt soovitud funktsioon, mis võimaldab vanematel hallata oma laste profiile otse äpist.
- Kaardid: Uued funktsioonid, mis võimaldavad igal ajal PIN-koodi kontrollida ning hõlpsalt kaardiandmeid vaadata ja kopeerida.
- Täiendatud tehingud: Kategooriate täpsustamine kaardimaksete puhul, et parandada kliendikogemust.
- Varade vidin: Kliendid, kellel on väärtpaberid, näevad oma portfelli koguväärtust ja selle muutusi.
- Väiksemad täiustused: Võimalus kopeerida/kleepida IBAN-numbreid, lingid teenusepakettidele ja palgamaksete funktsionaalsus Eestis.
SEB Balti toote- ja kanalijuht Iļja Nogičevs leiab, et lihtne ja hästi toimiv mobiiliäpp on ülioluline, sest kliendid vajavad, et pangateenused oleksid mugavad, arusaadavad ja kättesaadavad igal ajal. "Kokku oli esimesel aastal pärast üleminekut native platvormile 20 äpi väljalaset, võrreldes varasema tehnoloogiaga 6 väljalaskega aastas. Iga uuendus oli hoolikalt planeeritud kasutajate tagasiside põhjal, muutes äpi stabiilsemaks, usaldusväärsemaks ja funktsioonirikkamaks. Nüüd saame paremini jälgida klientide vajadusi ja pidevalt nende kogemust parandada. See poleks kindlasti võimalik ilma meie tiimita, kus igaüks on valmis panustama, turutrende jälgima, julgeid lahendusi välja pakkuma ja need ellu viima," kommenteeris Nogičevs.
Millised arendused on edaspidi plaanis?
Lähtudes klientide vajadustest jätkame uute arendustega, et tagada äpi ajakohasus. Lähituleviku plaanid hõlmavad:
- Regulatiivsete nõuete täitmist: Maksekorralduse muutustega kohandumine, sh viivismaksete uuendused ja kaardifunktsioonide edasine täiustamine.
- Säästu- ja investeerimisfunktsioonide täiustamist.
- Ärikliendi äpi arendusi: Ärikliendifunktsioonide edasine laiendamine.
- Liitumisvõimaluste laiendamist: Uued, paindlikumad lahendused uutele kasutajatele.
- Igapäevaseid täiustusi: Koostöö kaardimeeskonnaga funktsionaalsuse täiendamiseks.
Klientide tagasiside
“Äpi kasutamine on muutnud panga kasutamise palju lihtsamaks.”
"Mulle meeldib, et äpp on sujuv ja mugav“
“Rakendus on väga lihtne kasutada ja arusaadav, isegi eakatele.”
“Äpp on hea kiire ligipääs pangale – ilus disain ja läbimõeldud funktsioonid.”
"Kõik on hästi – uus äpp on väga õnnestunud ja kasutajaliides on imeline!"