Rootsi ekspert: klient tuleb kaasata innovatsiooni varajases faasis
Juba innovatsiooni varajases faasis on vajalik tagasiside reaalselt kliendilt, kes hakkab uue toote või teenuse eest maksma, rääkis Rootsi ekspert Andréas Breiler SEB korraldatud seminaril Innovatsioonilabor 2015. „Looge võimalusel planeeritavale uuele tootele prototüüp või katsetage teenust pilootklientidel, et selguks, kas liigute õiges suunas,“ rõhutas ta.
Breileri sõnul on oluline defineerida innovatsioon just oma ettevõtte jaoks. „Innovatsiooni definatsioon on igaühe enda peas. Olgu see pikk või lühike, peaasi, et see võtab kokku teie ettevõtte jaoks innovatsiooni,“ rääkis Breiler. „Ideede genereerimiseks on miljon erinevat viisi. Tuleb leida enda jaoks sobiv ning mõelda, millised on need loogilised sammud, kuidas ideest saaks reaalsus,“ kõneles Breiler, kes on üks Rootsi nõustamisfirma Idélaboratoriet asutajatest.
Breiler tõi välja, et innovatsiooni planeerides on üheks võtmeküsimuseks, kuidas seda mõõta. Tema kogemusel ettevõtted tihti kas pingutavad üle või jätavad innovatsiooni mõju üldse hindamata. „Loomulikult tuleb innovatsiooni mõõta. Seda tegemata võib juhtuda, et kulutate raha teadmata, kas sellest on ka ettevõttele rahalist kasu,“ selgitas Breiler.
Innovatsioon on nagu iga teine tegevus ettevõttes, mis vajab nii vastutajat kui ka aega. „Lihtne on pugeda selle taha, et innovatsiooniks pole ei aega ega inimressurssi. Kuid ilma konkreetse vastutajata ei saagi uuendusi toimuda. Innovatsioon vajab aega ning vastutajat,“ julgustas Breiler.
Andréas Breiler on innovatsiooninõustamist pakkuva ettevõtte Idélaboratoriet üks asutajatest. Idélaboratoriet pakub innovatsiooninõustamist ja –treeninguid paljudele rahvusvahelistele organisatsioonidele ja kaubamärkidele ning ettevõtte haare ulatub enam kui 30 riiki.
SEB poolt 3. märtsil Tallinnas korraldatud sündmusel Innovatsioonilabor 2015 esinesid mitmed Euroopa hinnatud ja kogenud ärijuhid, innovaatorid ning ettevõtluskonsultandid. Tallinnas osales üritusel 350 ning kolmes Balti riigis kokku ligi 900 innovatsioonihuvilist.
Lisainfo:
Evelin Allas
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB
telefon +372 665 5649
mobiil +372 511 1718
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post evelin.allas@seb.ee
www.seb.ee
Loe uudisvoogu Twitterist www.twitter.com/SEB_Eesti
Suhtle meiega Facebookis www.facebook.com/seb.eesti