Alar Kolk: innovatsiooniga saab ettevõtet kasvatada
European Innovation Academy president Alar Kolk rääkis Innovatsioonilabor 2015 üritusel, et innovatsiooni peamine eesmärk on ettevõtte kasvatamine. Innovatsiooniks võib olla tavapärase kauplemise internetti suunamine või uute teenuste loomine olemasolevatele toodetele ja teenustele.
Kolk tutvustas Innovatsioonilabori üritusel erinevaid edukaid näiteid uuenduslikest lähenemistest, mis on ettevõtetele kasu toonud. „Innovatsiooniks võib olla kliendikäitumise muutmine: näiteks Lego muutis oma toodete kasutajad lihtsatest ehitajatest superkangelasteks ning nende kasum kasvab uute kangelaste lisandumise toel pidevalt,“ kõneles Kolk.
Maailmas on mitmed uued teenused ehitatud teiste teenuste peale, mille üheks parimaks näiteks tõi Kolk Ryanairi, mis lisaks odavatele lendudele vahendab ka majutust ning autorenti. „Oma teenust või toodet saab muuta unikaalsemaks ning nii mõnigi toode võib teenuse lisamisega muutuda paremaks,“ julgustas Kolk.
Oluline on mõelda, mida kliendid saavad ettevõtte teenuse-toote kasutamisest ning kuidas neid senisest lojaalsemaks muuta, kuidas lahendada klientide tüüpolukorrad nii, et kliendid oleksid rahul. „Uber on edukalt alustanud maailma vallutamist, lahendades kahe klikiga probleemi: kuidas leida taksot võõras linnas. Harley-Davidsoni fännid moodustavad suure ning brändile lojaalse kommuuni, mille hoidmisega tegeletakse pidevalt. Klientidele on tähtis tunda end tähtsana,“ tõi Kolk näiteid.
Innovaatiline saab olla ka klientidelt raha kogumine. Spotify rahalise edukuse põhjusena märkis Kolk nende senisest erinevamat rahakogumist klientidelt. „iTunesi keskkonnas tuleb iga loo eest eraldi tasuda, mis inimestele väga ei meeldi. Spotify pakub aga kuutasuga teenust, mis inimestele sobib paremini. Spotify võit on Apple’i kaotus,“ selgitas Kolk.
Trendidega tasub innovatsiooniplaanides kindlasti kursis olla. „3D printimine, andmepõhised tooted-teenused, kantavad seadmed kui uued reklaamikanalid - need kõik on hetkel veel tagasihoidlikult nähtavad, kuid need muutuvad aina olulisemaks,“ oli Kolk veendunud.
Innovatsiooniks võib olla ka e-poodi oma äritegevuse kolimine või just vastupidi, e-poest kataloogikaubandusele üleminek. „Enda ettevõttest lähtuvalt tuleb valida selline „innovatsioonimootor“, mis sobib just konkreetselt sellele ettevõttele,“ soovitas Kolk.
Alar Kolk (Eesti) on hinnatud innovatsioonilektor ja European Innovation Academy president, kes varem töötas Tallinna Tehnikaülikooli prorektorina ning Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) juhtkonna liikmena.
SEB poolt 3. märtsil Tallinnas korraldatud sündmusel Innovatsioonilabor 2015 esinesid mitmed Euroopa hinnatud ja kogenud ärijuhid, innovaatorid ning ettevõtluskonsultandid.
Lisainfo:
Evelin Allas
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB
telefon +372 665 5649
mobiil +372 511 1718
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post evelin.allas@seb.ee
www.seb.ee
Loe uudisvoogu Twitterist www.twitter.com/SEB_Eesti
Suhtle meiega Facebookis www.facebook.com/seb.eesti
Vaata videoarhiivi Youtube’ist www.youtube.com/user/sebeestivideo