SEB Grupp avaldas täna 2015. aasta majandustulemused
2015 oli maailma majandusele keeruline aasta. Eesti majanduses oli nii rõõmustavat kui ka trende, millesse tuleb suhtuda ettevaatusega. Kõige positiivsemalt vaatavad eelmisele aastale tagasi tõenäoliselt töövõtjad, sest madal tööpuudus hoidis kõrgel palgakasvu, mis võimaldas nii säästa kui ka laenata.
2015. aasta majandustulemuste kohta leiab info aadressilt: www.sebgroup.com/ir
SEB Panga juhatuse esimees Allan Parik kommenteeris SEB üksuste tulemust Eestis järgmiselt:
2015 oli maailma majandusele keeruline aasta. Eesti majanduses oli nii rõõmustavat kui ka trende, millesse tuleb suhtuda ettevaatusega. Kõige positiivsemalt vaatavad eelmisele aastale tagasi tõenäoliselt töövõtjad, sest madal tööpuudus hoidis kõrgel palgakasvu, mis võimaldas nii säästa kui ka laenata. Hea oli olukord ka suurettevõtetele, kes suutsid müügitulu kasvatada. Keerulisem oli läinud aasta alla 50 töötajaga ettevõtetele, kes on müügitulu aastaga kaotanud. Hoolimata vastuolulisest aastast, on kõikide kliendisegmentide aktiivsus ja ärimahud kasvanud ning see peegeldub ka SEB panga tugevas majandustulemuses.
Eraklientide tugev ostujõud
2015. aasta oli hea aasta töötava inimese jaoks. Tööhõive pidev kasv tipnes aasta kolmandas kvartalis olukorraga, kus tööga oli hõivatud 67 protsenti Eesti tööealisest elanikkonnast, mis on rekordiliselt kõrge tase. Lisaks tööhõive paranemisele iseloomustas 2015. aastat ka kiire palgakasv, mis esimese kolme kvartali keskmisena ulatus 6 protsendini.
Harukordseks muudab 2015. aasta asjaolu, et kui tavapäraselt käib kiire palgatõusu ja töötuse vähenemisega kaasa ka märkimisväärne inflatsioon, siis eelmisel aastal keskmine tarbijakorv vastupidiselt odavnes. Soodsad hinnad ja palgakasv julgustasid inimesi investeerima elutingimuste parandamisesse. SEB kodulaenude uusmüük suurenes 2015. aastal 25,2 protsenti ehk väljastasime kodulaene 51,4 miljonit eurot enam kui 2014. aastal. Kokku kasvas kogu kodulaenuportfell 5,7 protsenti.
Võrreldes varasemaga jäi töötajal ka rohkem raha kätte: vähenes tulumaksumäär ja suurenes maksuvaba miinimum. Kindlust majapidamiste otsuste jätkusuutlikkuse osas lisab tõik, et tarbimise ja laenamise kõrval kasvasid eraisikute hoiused SEB-s 6,3 protsenti. Seega eelistavad eraisikud säästmist laenamisele ja seda vaatamata madalatele intressimääradele.
Ettevõtjate väljakutseterohke aasta
Kui töötajate jaoks oli 2015. aasta väga edukas, siis ettevõtjatele pakkus aasta mitmeid väljakutseid. Ettevõtete müügitulu on vähenemas ja see seab küsimärgi alla tööhõive ja palgakasvu näitajate edasise paranemise.
Tihe konkurents välisturgudel ja kiire tööjõukulude kasv sunnib ettevõtteid olema uute toodete loomisel aina nutikamad ja tegevuses efektiivsemad. 2015. aastal suutsid oludega paremini kohaneda just suuremad ettevõtted. Kui üle 50 töötajaga ettevõtete müügitulu suurenes 2015. aasta esimese kolme kvartali jooksul 3 protsenti, siis alla 50 töötajatega ettevõtted olid sunnitud leppima koguni 8 protsendi suuruse müügitulu vähenemisega. Sama trend peegeldus ka SEB klientide seas: kui suurettevõtete hoiused kasvasid eelmisel aastal 9 protsenti, siis väike- ja keskmise suurusega ettevõtete hoiused 2,8 protsenti. Hoolimata keerulisest keskkonnast, on meie kliendid oma tegevust laiendanud. Kokku suurenes ettevõtete laenuportfell ligikaudu 2 protsenti.
SEB 2015. aasta fookuses olid nõustamine ja digitaliseerumine
Selleks, et pakkuda klientidele parimaid võimalikke lahendusi, oli SEB 2015. aasta üheks märksõnaks nii era-kui äriklientide suunal nõustamisteenuse arendamine. Terviknõustamisega saame klientidele anda ülevaate kogu nende finantskohustustest ja -võimalustest. Lisaks oli äriklientide osas fookuses nende toetamine investeeringute tegemisel tegevuse laiendamisesse ning tootmisvõimsuse kasvatamisesse. Rõõm on näha, et meie tugi on võimaldanud kiirelt kasvada Eesti puidu- ja mööblitööstusel, mille tulemused olid eelmisel aastal silmapaistvalt head. Venemaa sanktsioonid, piima madal hind ja seakatk on põhjustanud peavalu põllumajandus¬sektoris. Hoolimata ajutistest raskustest, toetame kindlalt enda põllumajandusettevõtjatest kliente, sest usume, et põllumajandusel on Eestis pikaajaline perspektiiv. Globaalsetest mõjudest väärivad kindlasti ära märkimist ka toorainete hinnalangus ja negatiivsete intressimäärade süvenemine.
2015. aasta teiseks märksõnaks oli kiire digitaliseerumise jätkumine. Meie klientide tarbimisharjumused on muutunud, näiteks kasvas kaardimaksete populaarsus aastaga 8,4 protsenti ja iga viies internetipanga ülekanne eelistati teha mobiilipangas. Meie kontoritest üle Eesti on kujunemas nõustamiskeskused. Järjest enam positiivset tunnustust kogub ka meie paberivaba teenindus. See varasemast kliendisõbralikum, efektiivsem ja keskkonnasäästlikum lahendus võimaldas meil koos klientidega möödunud aastal kokku hoida ligikaudu 400 pakki paberit.
SEB 2015. aasta majandustulemused
SEB Eesti üksused lõpetasid 2015. aasta 75,5 miljoni eurose kasumiga. 2014. aasta lõpetas SEB Eesti 75,5 miljoni eurose kasumiga. SEB Eesti tegevustulud ulatusid aastaga 135,1 miljoni euroni (134,8 mln eurot 2014. aastal) ning tegevuskulud 61,1 miljoni euroni (59,2 mln eurot 2014. aastal). Laenukahjumite eraldisi vähendas pank 2015. aastal 3,72 miljoni euro ulatuses (2014. aastal suurendas pank 0,04 mln euro ulatuses eraldisi).
Infograafik 2015. aasta põhinumbritega: http://www.seb.ee/2015-aasta-numbrites
Lisainfo:
Kristi Jänes
kommunikatsiooni projektijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB
Tornimäe 2, 15010 Tallinn
telefon +372 665 5399
mobiil +372 5569 0616
e-post kristi.janes@seb.ee
www.seb.ee