Priit Viru: automatiseerimine aitas Adcashil kasvada
Lühikese ajaga Eesti üheks edukamaks ettevõtteks tõusnud Adcashi eduloo üks põhjustest on protsesside järk-järguline automatiseerimine. Mullu võeti kasutusele iseteeninduse keskkond, mis vähendab veelgi inimfaktorit, rääkis ettevõtte finantsjuht Priit Viru SEB Innovatsioonilaboris.
Viru sõnul tehti ettevõtte algusaastatel kõike manuaalselt. „Kui klient tahtis reede õhtul reklaami maha võtta, siis meie inimesed läksid tööle ning helistasid ükshaaval läbi kõikide veebilehtede omanikud. Tänase mahu juures ei oleks see lihtsalt enam võimalik – võrreldes 2011. aastaga on meie ettevõte kasvanud ligi 15 korda,“ rääkis Viru.
Eelmisel aastal saime aru, et senise kasvu jätkamiseks on vaja reorganiseerida kogu ettevõte, tugevdada vundamenti ja automatiseerida protsessid. Seni olime kasutanud protsessides start-upi mentaliteeti, aga vahepeal oli ettevõttest saanud korporatsioon. Muudatuste sisseviimiseks võtsime vaheaasta, tänu millele on meil võimalik kasvada 43 miljoni euroselt käibelt kas või 500 miljoni euroni," ütles Viru.
Viru sõnul peab täna toode end ise müüma ja kliendid tooteni jõudma. „Tööstusharu, kus toimetame, kasvab ja areneb väga kiiresti. Me toimetame turul, mille kogusuurus on 150 miljardit USA dollarit. Meie eesmärk on mõelda, kuidas asju efektiivsemalt teha ja püüda järjest suuremat osa sellest turust, kus praegu 80% piires domineerivad Facebook ja Google,“ rääkis Viru.
„Eelmisel aastal täiendasime ka oma toodet ja võtsime kasutusele iseteeninduse keskkonna, mis muudab protsessi kiiremaks ja mugavamaks kliendi jaoks ja vähendab inimfaktorit ka meie ettevõttes. Täna näeme seda, et praktiliselt kogu tööstusharu liigub veebist mobiili, edukas ettevõte peab suutma kohaneda sellega, kuidas turg käitub,“ lisas Viru.
Adcash vahendab online- ja mobiilireklaame ligi 200 riiki. Ettevõtte suurim käive tuleb Põhja-Ameerikast ilma, et kohapeal oleks kontorit – tööd tehakse Eesti peakontorist, lisaks ka Bulgaariast ja Hispaaniast. Ettevõtte rahvusvahelisust tõestab ka see, et kui ettevõtte 2014. aasta kogukäive oli 43 miljonit eurot, siis Eestis teeniti sellest 30 000 eurot.
Adcashi eesmärk on kasvatada ettevõtte väärtus 1 miljardi euroni.
Fotol: Priit Viru esinemas SEB Innovatsioonilaboris Tallinnas (autor: Egert Kamenik)
Lisainfo:
Evelin Allas
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB
telefon +372 665 5649
mobiil +372 511 1718
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post evelin.allas@seb.ee
www.seb.ee