Annika Falkengren: finantsala idufirmad teevad mitmeid asju väga hästi
Kaasaja panganduses on oluline hoida finantspuhvreid ja olla valmis muutusteks, mis on seotud tehnoloogia arenguga, rääkis neljapäeval Tallinnas SEB Balti äriklientidele esinenud SEB Grupi tegevjuht Annika Falkengren.
Falkengreni sõnul tuleb panganduses keskenduda neljale teemale. „Esiteks, kes on kliendid ja millised on nende vajadused. Teiseks, konkurendid, mis on laiem mõiste kui lihtsalt teised pangad, vaid ka idufirmad, kolmandaks tehnoloogia, mida tulevikus kasutatakse ning lõpuks regulatsioonid, mis on vajalikud pankade turvalisuse tagamiseks.“
Majanduskeskkonnast rääkides tõi Falkengren esile, et negatiivsed intressmäärad on suur väljakutse, kuna nii madalad intressid ei ole kunagi varem püsinud nii kaua ning selles mõttes liigume senitundmatul alal.
Muutuv maailm on toonud oma uued ärimudelid, millega lahendatakse probleeme. „Finantsala idufirmad on teinud paljud häid asju: nad on kiired, riskialtid ning vormivad üksikuid teenuseid täiuslikkuseni, nii et sellest on palju kasu panganduse innovatsioonile. Suurte pankade tugevus on kapitalipuhvrites, mis on piisavad selleks, et seista silmitsi järgmiste kriisidega, ükskõik millal need tulevad. Loomulikult muutub pangandus klientidele palju lihtsamaks – kuid see peab jääma ka turvaliseks ja usaldusväärseks.“
Mobiilipanganduse populaarsus kasvab nii Rootsis kui ka Baltimaades plahvatuslikult, samas kui internetipanganduse aktiivsus püsib sama või kohati isegi langeb. „Pank peab ühest küljest olema digitaalne, kuid samas peab seal olema inimene, kes aitaks, mõtleks kaasa, kuulaks nii ärikliente kui ka tavakliente. Pangad pakuvad infrastruktuuri ja investeerivad sellesse iga aasta miljoneid eurosid. Mõned teenused on puhtad infrastruktuuriteenused, mis on väga lihtsad nagu maksed, samas kui teised teenused jõuavad andmetöötluse tehnoloogilise arengu tõttu kõrgemale tasemele, nagu finantsnõustamine. Seega ees ootab väga huvitav tulevik,“ ütles Falkengren.
„SEB tegeleb sellega, et defineerida, milline on pank 2025. aastal. Meie jaoks on väga oluline kliendikeskne pank , nii et muutusi tuleb alustada kliendist, mitte tootest. SEB-l on tugev pärand, mille üle pank on väga uhke ning panga DNA-sse kuulub omadus olla kliendile lähedal,“ märkis Falkengren.
SEB Balti riikide suurematele äriklientidele mõeldud konverentsil astusid lisaks SEB tippjuhtidele üles mitmed silmapaistvad äriliidrid, kes rääkisid muutuvast globaalsest majandussituatsioonist ning digitaalsest tööstusrevolutsiooni mõjust, riskidest ja võimalustest – seda majandusele, ärisektorile ja ühiskonnale laiemalt. Tegu oli SEB iga-aastase tippüritusega „SEB Baltic Business Summit“.
Rohkem infot: http://www.seb.ee/eng/bbs
Lisainfo:
Evelin Allas
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB
telefon +372 665 5649
mobiil +372 511 1718
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post evelin.allas@seb.ee
www.seb.ee