SEB uuring: väikelaenu või krediitkaarti kasutatakse peamiselt remonditöödeks
Suurematest tarbimiskulutustest kasutatakse panga või mõne krediidiasutuse lisarahastust eelkõige väiksemateks ehitustöödeks ja remondiks, aga ka auto ja tehnika ostuks, selgus SEB uuringust.
„Eesti elanikud kasutavad lisarahastust eelkõige oma elamistingimuste parandamiseks ja kodu välimuse värskendamiseks, näiteks väiksemateks ehitus- ja remonditöödeks, aga ka tehnika soetamiseks ja kodu sisustamiseks. Samas ligi kolmandik vastanutest tunnistab, et võtaks vajadusel väikelaenu auto ostmiseks. Liisingu asemel on see hea lahendus juhtudel, kui ostetav auto on krediidiperioodi lõpuks vanem kui 13 aastat või on selle hind alla 5000 euro. Lisaks tuuakse väikefinantseerimise vajadusena välja ka ravi, puhkusereisi või pulmade rahastamist,“ ütles Eesti Pangaliidu finantshariduse toimkonna juht ning SEB kogumis- ja investeerimistoodete müügijuht Katrin Laks.
Pea pooled kasutavad suuremate või ootamatute kulude katmiseks krediitkaarti, ent rohkem kui kolmandik eelistab oma sääste. Järelmaks on eelistatud 26-41-aastaste seas, väikelaenu ja krediitkaardi kasutajaid on enam 41-59-aastaste hulgas.
„Enne suuremate tarbimiskulutuste tegemist on mõistlik väljamineku suurus ja selle kasutamise eesmärgid hästi läbi mõelda. Panga ülesandeks on analüüsida, kas klient tuleb toime võetud kohustuse ja sellega kaasnevate lisatasude tagasimaksmisega ning nõustada klienti parima võimaliku lahenduse leidmiseks. Üldiselt näitavad uuringud, et noored laenavad enam ja kasutavad vähem kogutud sääste ning vanuse kasvades on need kaalud vastupidi,“ lisas Laks.
Ligi kaks kolmandikku uuringus osalenutest eelistab lisarahastust taotleda pangast, kus igapäevaselt arveldatakse. Valiku tegemisel on olulised nii soodne intress kui ka laenuandja usaldusväärsus ning arusaadavad laenutingimused.
„Kui suurema väljamineku rahastamiseks otsustatakse pöörduda panga või mõne krediidiasutuse poole, siis on mõistlik võrrelda erinevaid võimalusi ja valida nende seast endale sobivaim. Lisaks intressimääradele tuleb tähelepanu pöörata ka teenustasudele ja tagasimaksegraafikule, sest olenevalt lahendusest võib tagasimakstava summa suurus olla väga erinev. Sealjuures annab pank kindlustunde, et laenatava summa suurus on kliendi jaoks sobiv,“ võttis kokku Laks.
*Kasutatud andmed tuginevad SEB uuringule 2016. aastal, kokku osales 2861 inimest.
Lisainfo:
Maarja Gavronski
kommunikatsiooni projektijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 665 5270
mobiil +372 5656 5785
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post maarja.gavronski@seb.ee