SEB uuring: noored ootavad 800 kuni 1500 eurost netosissetulekut
Kaks kolmandikku Eesti noortest katab oma igapäevased kulutused enda teenitud töötasust ja rahaasjade planeerimisele pööratakse 18-25-aastaste seas üha enam tähelepanu, selgus SEB uuringust.
Uuringu tulemuste kohaselt 44 protsenti noortest töötab ja 27 protsenti õpib ning vaid viiendik teeb mõlemat paralleelselt. Täna teenib töötavatest noortest 42 protsenti üle 800 euro kuus kätte ja õppimise kõrvalt tööl käivatest noortest teenib sama palju 19 protsenti. Peaaegu iga teine 18-25-aastane ootab, et viie aasta pärast jääb tema igakuine netosissetulek vahemikku 800-1500 eurot.
Võrreldes möödunud aastaga on märgatavalt kasvanud nende noorte hulk, kes oma igakuiseid väljaminekuid alati planeerivad. Kui 2015. aastal tegi seda vaid iga viies noor, siis täna juba pea iga kolmas noor ning 18-25-aastaste seas on neid, kes oma igakuiseid kulutusi üldse ei planeeri vaid 12 protsenti.
Tekkimas on säästjate põlvkond
74 protsenti noortest säästab osa oma igakuisest sissetulekust ja kaks kolmandikku neist teeb seda konkreetse eesmärgi nimel. Populaarseimad põhjused, milleks raha kogutakse on kodulaenu sissemakse, reisimine ja mõni suurem ost.
„Positiivne on see, et lisaks kulutuste jälgimisele ja planeerimisele peavad paljud noored tähtsaks ka raha eesmärgipärast kogumist, sest konkreetne siht teeb säästmise lihtsamaks. Näiteks selgus, et 42 protsenti konkreetse eesmärgi nimel säästjatest kogub kuus rohkem kui 100 eurot. Isegi kui hetkel pole silmapiiril mõnda suuremat väljaminekut, milleks sooviks koguda, siis mõistlik oleks säästa vähemalt 10 protsenti oma sissetulekust, et ennast ootamatuteks väljaminekusteks majanduslikult kindlustada,“ kommenteeris SEB jaepanganduse ja tehnoloogia valdkonna juht Ainar Leppänen.
Ootamatute kulutuste katmiseks pöördub üle poole 18-25-aastastest esmajärjekorras vanemate või sugulaste poole. Samas 10 protsenti kinnitab, et on võimelised ettenägematute väljaminekutega ise toime tulema, sest neil on selleks piisav rahaline tagavara.
*Kasutatud andmed tuginevad 2016. aastal tehtud SEB uuringule, milles kokku osales 681 noort vanuses 18-25 eluaastat.
Lisainfo:
Maarja Gavronski
kommunikatsiooni projektijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 665 5270
mobiil +372 5656 5785
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post maarja.gavronski@seb.ee