SEB rajab ettevõtetele innovatsioonikeskuse
SEB rajab panga peamajja Tallinnas innovatsioonikeskuse, kus ettevõtted saavad katsetada uusi kasvumudeleid, mis aitavad neil kasvada konkurentidest kiiremini. Eesmärk on tuua start-up’ide maailmas tõestanud meetodid traditsioonilistesse ettevõtetesse, et viia uuendusi ellu kordades kiiremini, kui see hetkel toimub.
SEB peamajja loodava innovatsioonikeskuse idee on tuua kokku ettevõtted, kes soovivad oma arengus astuda sammu edasi ja erinevaid lahendusi katsetades leida selleks parim tee.
SEB juhatuse esimees Allan Parik: „Eesti ettevõtjad investeerivad oma tegevusse enam kui Euroopa kolleegid, samas suudavad mõned meist kesisemate investeeringutega riigid oma tootlikkust paremini kasvatada. Eesti ettevõtete investeeringud on olnud languses alates 2013. aasta algusest ja võib-olla just seetõttu, et ettevõtted ei leia valdkondi, kuhu investeerimine aitaks kiiremini kasvada. SEB loodava keskuse pikem eesmärk on otsida süstemaatiliselt ja pidevalt meie klientide äritegevuses kohti, mille arendamine võiks kaasa tuua kasumlikkuse hüppelise kasvu.“
Keskuse tuumaks on programm, mis aitab tegutsevatel ettevõtetel jõuda plaanini, kuidas juba kolme kuni kuue kuu perspektiivis astuda oma äritegevuses samm edasi. Kõige aluseks on ambitsiooni seadmine, et millised eesmärgid on realistlikud, sest oma võimaluste alahindamine ongi üks Eesti majandusarengu kitsaskohti.
SEB esitles täna innovatsioonikeskuse idee raames ka SEB esimest digitaalset klienditeenindajat AIDA.
„Tehisintellekt klienditeeninduses on valdkond, mis võib meie igapäevaellu tulla varem, kui me hetkel arvame,“ märkis SEB jaepanganduse ja tehnoloogia valdkonna juht Ainar Leppänen. „See on valdkond, kus arengud on kiired. Samas peab silmas pidama, et kusagil on piir, kuhu maani saab teenust pakkuda robot ja kus hakkab olulist rolli mängima inimfaktor. SEB uus kolleeg AIDA on võimeline õppima konteksti, tunnetama tagamõtet ning tõlgendama emotsioone. Kuigi meil Eestis veel digitöötajaid pole, siis inimnäolisi digilahendusi tuleb peale hoogsalt – näiteks sellest aastast saavad meie kliendid avada omale ettevõtte konto veebikõne vahendusel, seda küll päris pangatöötaja abiga,“ lisas Leppänen.
SEB Grupi innovatsioonijuht Mart Maasik: „Valdavat osa maailmast puudutab digitaliseerumine otseselt. Inimeste oskuste ja teadmiste rakendamine saab olema järjest vähem sõltuv meie teadmiste geograafilisest asukohast ja tänu automatiseerimisele mitmed tänased kasvu piirajad kaovad. Need muutused puudutavad selgelt igat Eesti ettevõtet ja inimest ning avavad uusi võimalusi ja tõstatavad küsimusi, millele pole lihtsaid vastuseid. Kindel on, et maailm liigub kiirelt ja paigalseis tähendab, et me liigume tegelikult tagasi, seega peaks iga ettevõte neid küsimusi küsima ja vastuseid otsima läbi praktiliste katsetuste.“
Lisainfo:
Evelin Allas
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB
telefon +372 665 5649
mobiil +372 511 1718
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post evelin.allas@seb.ee