Arno Kütt: vajadus toob endaga kaasa ettevõtte innovatsiooni
Iga ettevõtluses võetud riskiga on kaasas käinud kõhklused, et kellele ja milleks seda vaja on, kuid tänaseks on kõik kuhjaga ära tasunud, ütles ettevõtte Cleveron asutaja ja omanik Arno Kütt SEB korraldatud konverentsil Innovatsioonilabor 2017.
Tema sõnul ei ole innovatsioon kindlasti raketiteadus, vaid midagi, mis tõmbab ettevõttele hoo sisse. Küll aga on Küti sõnul mitmeid näiteid, kus ettevõte sõidab ühel hetkel enda inertsiga innovatsioonist üle ning see toob kaasa seisatumise.
Kütt ei pea enda 1991. aastal asutatud pildiraame tootvat äri kuidagi innovaatiliseks. Küll aga võib selle musternäiteks pidada sealt tänaseks välja kasvanud pakiautomaate valmistavat ettevõtet Cleveron.
Sisustuskaubamaja ON24 algusaastatel seadsid mehed kõrgemad sihid, kui luua enda äri tavalisele veebipoe platvormile. „Kuna algkapitali oli vähe, sai meile üsna kiiresti selgeks, et peame looma ärimudeli, kus müüme kauba enne hankimist maha ning seeläbi saame hakkama ka ilma ladudeta. Sellest kasvas välja tarkvara, kus eri firmad panevad ise enda tooted meie lehele üles ning meie peame vajutama ainult accept-nuppu,“ sõnas Kütt.
Üsna pea ilmnenud logistikaprobleem sundis ettevõtet tegema järgmisi samme. „Kuigi meile tarneteenust pakkuv firma toimetas mööbli õige aadressini, siis kliendid seisid tihti probleemi ees, kuidas näiteks diivan ise kortermaja kolmandale korrusele saada. Kui selliseid pöördumisi hakkas meie klienditeenindusse tihedamini tulema, olime sunnitud looma enda logistikafirma,“ selgitas Kütt.
„Ühel hetkel tahtsid meie teenust osta ka teised sellist tüüpi kauplused, kelle vajadustesse süvenedes mõistsime, et peame looma iseteenindusliku postkontori,“ ütles Kütt. Kuna Saksamaal toodetud automaadid ei sobinud, otsustas Cleveron enda jõududega hakkama saada. „Kahe nädala pärast oli esimene prototüüp valmis,“ sõnas ta.
Kiiresti lisandus pakiautomaatidele SMS-teavitus ning sahtlite kasutuselevõtt, mis aitas pakkide arvu ruutmeetril suurendada kaks korda. 2012. aastal tutvustas ettevõte pakirobotite kontseptsiooni ning 2016 võeti Eestis esimene kasutusele. Kütt kinnitab, et tänu tehnoloogia arengule ja innovatsioonile müüvad nad pakiautomaate kordades odavamalt kui algusaastatel.
Arno Kütt lubab, et Cleveroni ootab järgmise sammuna ees droonide kasutuselevõtt, mis hakkavad kaupa otse inimestele koju paigaldatud spetsiaalsetesse kõrgetesse postkastidesse tooma.
SEB Panga korraldatud konverents Innovatsioonilabor 2017 keskendus väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete kiirele ja jõulisele kasvule. Üritusel jagasid ligi 220 osalejale oma kogemusi Eesti ettevõtjad ja rahvusvahelised eksperdid. Konverents Innovatsioonilabor 2017 toimus kõigis Balti riikides, kokku ligi 600 osalejaga.
Lisainfo:
Evelin Allas
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB
telefon +372 665 5649
mobiil +372 511 1718
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post evelin.allas@seb.ee