Balti riikides on vaid 6% kõrgete digioskustega elanikke
2018. aasta kevadel SEB panga Baltikumi kliendibaasi põhjal korraldatud uuringu kohaselt kasutab vaid 6% Eesti, Läti ja Leedu elanikest kaasaegseid digitaalseid lahendusi vabalt. Suurem osa viipemakseid, Smart-ID-d, Mobiil-ID-d, ID-kaarti, videokõnesid, mobiilirakendusi ja muid kaasaegseid digilahendusi vabalt kasutavad elanikud on vanuses 26 kuni 35 aastat ning elavad suuremates linnades.
Uuendusmeelsete klientide grupp osutus peaaegu kõige väiksemaks, moodustades vaid 6% kogu klientide arvust kõigis kolmes Balti riigis. Digitaalselt üsna arenenud inimesi (kes nt suudavad kasutada digiallkirja ja kaasaegseid autentimisvahendeid ning sooritavad teatud regulaarsusega e-oste) on aga kõige rohkem Eestis – peaaegu 10%. Lätis on vastav protsent 5% ja Leedus vaid 1%. Seevastu digitaalseid lahendusi mitte kasutavate inimeste osakaal ületas Eestis kolmandiku küsitletuist ja Leedus lähenes peaaegu 50 protsendile elanikkonnast (Lätis moodustas vastav määr 38%).
SEB jaepanganduse valdkonna juht Ainar Leppänen: „On selge, et paremate digitaalsete oskustega inimestel on võimalik juba täna nautida mugavamat elu, säästa väärtuslikku aega ja kasutada seda viisil, mis just neile meeldib. Ja muidugi on neil kiirem, lihtsam ja tihti odavam ligipääs e teenustele mitmes eri valdkonnas. Meie kui teenuse pakkujate eesmärgiks on selgitada inimestele, milliseid eeliseid digilahendused pakuvad, ja kutsuma neid kasutama proovima. Oleme oma kogemuse põhjal näinud, et inimesed, kes on mõnda digiteenust kolm kuni viis korda kasutanud, saavutavad sellega digikogemuse, mis viib neid juba lihtsamini järgmiste digiteenuste kasutamise poole.“
Selleks, et tutvustada inimestele kõiki uusi võimalusi, mida pakuvad digitaalsed teenused, esitas SEB 30-päevase digiväljakutse. Projekti eesmärk on näidata, et tänapäevases Eesti ühiskonnas on võimalik pea kõik kohustuslikud tegevused korraldada digitaalsete lahenduste abil, ilma et oleks vaja kuskile minna. Väljakutse vastu võtnud „Rakett 69“ eelmise hooaja võitja Karl Vilhelm Valter ning ooperilaulja ja näitleja Angelika Mikk elavad kuu aega digitaalselt ning jagavad avalikkusega oma kogemust ja tundeid videoblogi kaudu. Seda, kuidas vlogijatel esimene nädal on läinud, saate näha SEB Facebooki lehel ning SEB Foorumis.
Lisainfo:
Julia Piilmann
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 665 5340
GSM +372 5124 808
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post julia.piilmann@seb.ee