Balti riikides toimub autovaliku protsess paljuski Internetis
Uute, aga ka kasutatud autode peamine valik on viimaste aastatega peamiselt kolinud internetti, näitas SEB Liisingu Eestis, Lätis ja Leedus korraldatud uuring. Kasutatud auto valivad internetis Eestis 65%, Lätis 73% ning Leedus lausa 80% potentsiaalsetest ostjatest. Uusi autosid valib veebis 35% eestlastest, 34% lätlastest ja 36% leedukatest.
Ka liisinguteenuse otsing ja valik kolib aina rohkem digitaalsetesse kanalitesse ning kui oma pank, kuhu eeskätt pöördub 70% eestlastest, rahuldavat ettepanekut ei tee, uurib teiste liisingupakkujate kodulehtedelt alternatiivseid pakkumisi 45% Eesti inimestest (Lätis 41%, Leedus 43%). Liisinguteemalise info saamine autode müügiportaalidest on samuti üsna populaarne ning seda otsivad 25% eestlastest, 22% lätlastest ja 21% leedulastest.
„Kogu protsess algab üldjuhul sobiva sõiduki väljavalimisest, kuid üha rohkem on inimesi, kes uurivad esmalt oma kodupangast, kas ja kui kallist autot nad saavad endale lubada. Kuna aeg on kallis ja müüb mugavus, siis aina rohkem ja rohkem tehakse eeltöö ära internetis. Seda nii sobivat autot valides kui ka liisinguvõimalusi uurides,“ kommenteerib AS SEB Liisingu juhatuse liige Rein Karofeld.
Üsna väikeseks jäi kõigis Balti riikides autode ost välismaalt. Eestlastest kinnitas vaid 4% küsitletust seda, et plaanivad tuua endale autot välismaalt, Lätis kujunes vastav näitaja 6% ning Leedus ainult 3%. Veel kümme aastat tagasi olid need numbrid oluliselt suuremad. SEB Liisingu Eestis, Lätis ja Leedus läbi viidud autoostu- ja kasutamisharjumuste teemaline uuring hõlmas üle 3100 vastaja ning korraldati juunis ja juulis 2018.
Tutvustamaks inimestele kõiki uusi võimalusi, mida pakuvad tänapäeva digitaalsed teenused, esitas SEB 30-päevase digiväljakutse saate „Rakett 69“ eelmise hooaja võitjale Karl Vilhelm Valterile ning ooperilauljale ja näitlejale Angelika Mikule. Eesmärk on näidata, et tänapäevases Eesti ühiskonnas on mugav ja hea korraldada maksimumi kohustuslikest tegevustest digitaalsete lahenduste abil. Sellega, kuidas projekti osalejatel on läinud challenge’i eelviimane nädal, saate tutvuda nende video blogides. Rohkem infot selle kohta on saadaval SEB Facebooki lehel ning SEB Foorumis.
Lisainfo:
Julia Piilmann
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 665 5340
GSM +372 5124 808
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post julia.piilmann@seb.ee