2018./2019. aasta pühade aeg näitas eestlaste parimat rahalist kindlustatust läbi aegade
2018./2019. aasta jõulude ja aastavahetuse ajal jäid tavapäraselt rohkemate Eesti inimeste arvelduskontod plussi, kinnitas detsembri lõpus korraldatud SEB kliendibaasi analüüs. Arvelduskontode jääk kliendi kohta kasvas võrreldes eelmise aasta detsembriga 10,3%. Alates 2007. aasta majanduskriisieelsest perioodist olid möödunud pühad Eesti riigi elanikele kõige paremini rahaliselt kindlustatud.
SEB erasegmendijuht Triin Raudsepp: „Aasta lõpus täheldame reeglina kaardimaksete ja tarbimise kasvu, ka aasta keskmisest suuremad kontojäägid ei ole midagi tavapäratut, kuid sel aastal jäi klientidele keskmiselt kümnendiku võrra rohkem raha kätte kui eelmistel aastatel. Kindlasti on oma mõju siin elanikkonna kasvaval finantsdistsipliinil (ehk arvatavasti osa Eesti elanikkonnast kogus pühade perioodiks spetsiaalselt raha) ja ilmselt ka sellel, et suurem arv Eesti ettevõtteid on peale head majandusaastat maksnud oma töötajatele 13. palka ja/või preemiat.“
„Ettevõtete jaoks on aastavahetuse periood traditsiooniliselt plaanide tegemise aeg. Kuid meie hinnangul, ka eraisikud võiksid kasvava jõukuse tingimustel pöörata saabuval aastal rohkem tähelepanu finantsplaneerimisele. Eelkõige pean silmas inimese või terve perekonna rahapuhvri kogumist, rahalist valmisolekut ootamatuteks olukordadeks. Kui saabunud aastal ootavad ees suuremad väljaminekud tuleks mõelda võimalike finantseerimisallikatele või kogunenud suurema rahasumma puhul kuidas selle väärtust säilitada ja tõsta pikemas perspektiivis. SEB on selles vallas alati valmis tulema oma klientidele appi, selleks tuleb vaid leppida kokku aeg nõustamiseks mida saab nüüd mugavalt teha ka video teel,“ võttis teema kokku Triin Raudsepp.
SEB 2018. aasta kevadel korraldatud kliendibaasi analüüs on näidanud, et eestlased eelistavad peamised jõulukingituste ostud sooritada oktoobris ja novembris, tänu millele on Eesti elanike e kaubanduse mahud 2017. aastaga võrreldes kasvanud ligi 30%. Koos aktiivsusega e ostukanalites kasvab ka Eesti elanike krediit- ja deebetkaartide kaardimakse kordade arv, mis endiselt püsib Euroopa kõrgemate hulgas.
Lisainfo:
Julia Piilmann
kommunikatsioonijuht
turunduse ja kommunikatsiooni divisjon
SEB Pank
telefon +372 665 5340
GSM +372 5124 808
aadress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post julia.piilmann@seb.ee